Tips tegen doorlekken??

Heeee x Ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden en vandaag voor het eerst naar school geweest tijdens mijn menstruatie. Ik ben vandaag wel 2x doorgelekt, en dan ook echt heel erg doorgelekt. Ik heb nu wel wat dikker maandverband, maar ik heb alsnog steeds het gevoel dat ik doorlek.

Btw:
Ik weet niet of dit in de goede categorie staat haha.
Ik weet niet of iemand dit uit maakt, maar niemand heeft het verder gezien (alleen mijn vriendinnen)

Verschoon je wel vaak genoeg?

Nachtmaandverband en tampon. En vaker naar de wc gaan om te wisselen.

Inderdaad vaker het maandverband verwisselen of een combinatie van maandverband en een tampon.

Het kan zijn dat het je een fijner gevoel geeft om nog een onderbroek er overheen te doen. Dat deed ik altijd.

Plus als je er ook hevige pijn bij hebt, kun je het beste even langs je huisarts gaan.

De eerste keer ongesteld zijn, is enorm irritant want je weet nog niet hoe hard je gaat menstrueren. Zoals eerder werd gezegd.

Ga als je de kans hebt, naar de wc om te checken (ookal moet je niet). Deed ik ook, dan kon ik ongeveer wel checken hoe zwaar ik ongesteld ben en begon ik niet steeds te stressen tijdens de les in de hoop dat je niet al te veel doorlekt.
Maar natuurlijk, liever veilig spelen. Neem voldoende maandverband, tampons, menstruatiecup, whatever je gebruikt en neem een extra onderbroekje mee (en broek/rok) voor het geval dat…

Ik kan zelf nooit omgaan met maandverband dus gebruik altijd tampons. Stuk makkelijker en ik lek echt nooit door. Eventueel kun je beide tegelijk gebruiken.

Ik gebruik zelf vooral de eerste dagen tampon en maandverband. Als je een hevige bloeder bent werkt een maandverbandje meestal niet goed genoeg. Ook is het handig om vooral nu je pas net ongesteld bent geworden regelmatig te checken, om de 1-2 uur, dan kun je goed inschatten of je hevig bloedt of niet. Meestal wordt het minder naarmate je ongesteldheid weer over is.

.

Zoals hierboven al genoemd inderdaad een tampon gebruiken. Dit in combinatie met maandverband of een inlegkruisje. En vaak genoeg even naar de wc gaan. Succes girl

Ik snap dat je het misschien eng vind om voor het eerst een tampon te gebruiken, dit had ik zelf tenminste. Maar ik raad inderdaad ook aan om gewoon een tampon en maandverband te gebruiken, doe ik zelf ook altijd en ben er nog nooit meer doorgelekt.