Tips tegen blaasontsteking

Ik heb de laatste 3 maanden vaak last van blaasontsteking. Het begon in januari 2014. Naar de huisarts geweest en de standaard kuur meegekregen voor 5 dagen. Na 4 weken was het weer raak… Weer dezelfde kuur meegekregen, want de vorige kuur had blijkbaar niet alle bacterieen gedood. Na 4 weken WEER raak. Via de huisartsenpost een zwaardere kuur meegekregen voor 7 dagen. Aanstaande maandag weer urine inleveren om te kijken of nu echt alles weg is.

Ik plas gelijk na de seks en drink voldoende. Hebben jullie tips tegen blaasontsteking? De laatste tijd heb ik er een abonnement op geloof ik :hammer:

Cranberry supplementen

inderdaad canberry sap of supplementen, en eventueel een hemdje aandoen onder je t-shirt/trui. En anders ipv alleen plassen even met een washandje wassen down-under

Cranberry helpt ja

veeeel water drinken en cranberry supplementen!

Veel drinken, plassen voor en meteen na seks, als je moet plassen meteen gaan, helemaal uitplassen, cranberry supplementen, als je condooms gebruikt overstappen op andere anticonceptie

En goed rechtop zitten tijdens het plassen, dan plas je meer uit…

Cranberrysap en water drinken.
Daarbij cranberry supplementen,
gelijk na de seks plassen
en met condoom seks hebben

Je kunt beter cranberrysupplementen nemen dan sap, dat is veel geconcentreerder. Neem het preventief, dus gewoon elke dag. :slightly_smiling_face:

Ik ga deze tips ook maar even opvolgen want hoewel het bij mij niet zo vaak achter elkaar komt heb ik er ook behoorlijk vaak last van.
Thee helpt bij mij heel goed. Maar dat kan ook komen omdat ik daar over het algemeen gewoon ontzettend vaak van moet plassen.

Dank jullie wel voor de goede tips. Ik heb cranberry supplementen gekocht en ga die elke dag slikken! Hopen dat maandag alle bacteriën echt weg zijn.

Alles is weg. Hoera! :bowing_man:

Huisarts? Ik heb het ook gehad ik kreeg pilletjes die ik 4x per dag in moest nemen. Het was met een week voorbij :slightly_smiling_face:

Heej
ik zie dat je last heb gehad van vele blaasontstekingen dan kan ik je de hand schudden ik heb er ook in 3 maanden tijd 7 gehad en slik nu zelf al meer dan een half jaar antibiotica bij mij blijkt het aan mijn bekkenbodem spieren te liggen die overspannen zijn waardoor ik dus nooit goed uitplasten blijkbaar
Wat wel handig is als je zoveel antibiotica heb gehad op prebiotisch te gaan slikkende omdat je darmflora nu ontregeld is en alle goede bacteriën ook elke keer worden gedood
zelf slik ik ook cranberry en vitamine c 1000 met biovlanide en de mannose schijnt ook heel goed te helpen hier zit ook cranberry in zelf ben ik een dieet gaan doen om de bacteriën te doen ze leven van suikers
ik hoop dat dit de laatste x voor je was

Ik hoop het ook! De huisarts gaat mijn urine op kweek zetten als ik er weer last van krijg. Op deze manier kunnen ze zien welke bacterie precies de boosdoener is.