Tips 's nachts leren / doorhalen

Haaiii,

Even voor ik begin: ik ben meestal geen voorstander van 's nachts leren, maar aangezien het echt mijn allerlaatste examen is, en ik nog het een en ander wil leren, heb ik het er vannacht voorover. A.u.b. geen reacties van “je bent gek” of “het heeft toch geen nut/ gaat niet meer lukken” :3

oke,
Morgen heb ik dus mijn laatste centraal examen Latijn en hier wil ik nog het een en ander voor doen vannacht. Hebben jullie misschien tips om zo gefocust mogelijk te blijven?
's ochtends of tijdens het examen is geen probleem want dan heb ik er geen last van, maar vooral 's avonds en 's nachts leren vind ik het lastig om te concentreren en vind ik het moeilijk om mn ogen te laten focussen op de letters zegmaar. Ik weet dat dit tekenen zijn om aan te geven dat je moet slapen, maar zoals ik al zei: laatste examen: alles op alles! (ik ben niet van plan de gehele nacht te leren, maar wel wat langer dan normaal)

Dus iemand tips?
Eten, drinken, of wat dan ook?

Alvast heel erg bedankt!!

Nou ik heb geen tips om 's nachts te leren en door te halen want dat vind ik gewoon ronduit dom. Op tijd beginnen en een goede nachtrust, kom je veel verder mee!

Koffie en energy drankjes

Ja ga lekker doorhalen, krijg je slaapstoornis van en dan word je net als ik.
Leuk he?

Ben ook niet van plan de gehele nacht lang te leren ^^
Maar nog wel wat herhalen.

Hoe laat heb je je tentamen? Anders kun je denk ik beter gewoon nu gaan slapen en (heel) vroeg opstaan.

Veel koffie drinken denk ik, en oefenen op de pc als het kan daar word ik tenminste niet zo snel moe van.

Om 9 uur begint het :slightly_smiling_face:

Oke thanks!

Dan moet je nu van girlscene afgaan, doorlezen en gaan pitten.
Slaap zal je examen beter doen dan leren terwijl je doodop bent.
Dat helpt je echt niet meer hoor :’) je zal er nu nog weinig aan kunnen veranderen helaas.

Denk dat je van 1 nachtje wat langer leren niet dood gaat :wink:

En als je koffie gaat drinken kom je als je wilt gaan slapen niet in slaap en zit je morgen boven je examen te gapen en ben je niet geconcentreerd. Slim!

en van 2 uurtjes korter leren haal je geen 3 punten lager

En wat als je nu even iop bed gaat en dan bv. om half 5 je bed uitgaat? Dan heb je zeker nog een paar uren om te leren.

Oke dat is inderdaad een goeie!
THANKS! :slightly_smiling_face:)

Heel veel succes met je laatste examens!!
xx

ah thanks! <3

Heel veel succes!!! Let op dat je niet te veel van die energyshit en koffie neemt, want als je dan wilt gaan slapen lig je te stuiteren in je bed :stuck_out_tongue:

Ik zou als ik jou was rond 6 uur opstaan. Dat is nog een redelijk acceptabele tijd en voorkomt dat je tijdens je examen half in slaap valt :wink:

Wel als je net zo bent als ik