Tips ontmoeting schoonouders

Hee meiden!
Ik denk dat iedereen het wel een beetje eng vind, de eerste ontmoeting met je nieuwe schoonouders!
Wie zijn je nieuwe schoonouders, wat verwachten ze van het meisje wat meegebracht word etc… Nu heb ik zelf waarschijnlijk morgenavond mijn eerste ontmoeting met ze, en ik vind het toch erg eng! Dus vandaar dat ik dacht, ik maak een nieuw topic, waarin wij meiden ervaringen kunnen delen, elkaar tips kunnen geven enzo!

Ik begin wel eerst eventjes over mijn situatie: (Beetje lang verhaal)
Ik heb sinds een maand een nieuwe vriend, ik heb zijn ouders nog niet ontmoet omdat we eerst zeker wouden weten dat het wel serieus was. Dit was zo omdat zijn ouders heel erg gelovig zijn (christelijk), hij heeft ook 3 oudere zussen die ook gelovig zijn (2 getrouwd en kinderen, de 3e gaat trouwen). Maar ik ben dus niet gelovig, totaal niet. Hij zelf gaat sinds 3 jaar ook niet meer naar de kerk enzo, en heeft toen de tijd daar veel ruzie over gehad, maar die hebben het nu helemaal gerespecteerd. Nu ben ik dus bang dat ik iets fouts ga zeggen of dat ze het wat moeilijk gaan vinden om me op te nemen in hun famillie.

Dus kort de situatie: zijn ouders zijn heel erg gelovig, ik ben dat niet, hebben jullie misschien tips voor morgen avond? (a)

wees jezelf!
en, ik zou niet met godverdomme gaan schelden ofzo haha. (:

Wees gewoon jezelf en probeer geen domme dingen te zeggen. En misschien kan je tegen je vriend zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent?

Heb er zelf geen ervaring mee dus zie dit maar als een up. (:

Het wees jezelf is natuurlijk wel logisch, maar misschien dat iemand een tip heeft om wat minder zenuwachtig te zijn? :slightly_smiling_face:

En dat van dat schelden, ja dat is wel een beetje logisch (a)

ja je kan gewoon zeggen dat je niet gelovig bent, en gewoon netjes en beleefd zijn dat waarderen gelovigen meestal wel :stuck_out_tongue:.

up

altijd netjes en beleeft blijven. en gewoon jezelf, meer kan ik niet zegge
ik denk dat iedereen wel zenuwachtig is om ouders te ontmoeten want je weet nie wat je gaat verwachten, maar als je gewoon beleeft tegen hun praat met u enzo en je netjes voorsteld dan komt dat heus wel goed :wink:

Je kan niets doen aan de zenuwen. Je ervaart gewoon de druk omdat je een goede indruk wilt maken. Waarschijnlijk maak je nu van een mug een olifant en komt alles uiteindelijk goed en vinden ze je leuk.

Ik ging een keer uiteten met m’n schoonouders & en m’n vriend. Ter ere van m’n schoonmamies verjaardag. Ik was zo zenuwachtig dat ik d’r was vergeten te feliciteren! Ze pest me er nog steeds mee. :")

Ik ga met kerst naar m’n vriend. De ouders van z’n moeder zijn er dan ook, en de moeder van zijn stiefvader. Ik ben nu al zenuwachtig, hihi. Voornamelijk omdat zijn ene oma met een onverstaanbaar brabants accent praat, haha. :’)

Je kan iets voor ze meenemen
heb je gelijk wel een goede eerste indruk

sowieso niet vloeken idd, ook geen kut/shit/jeetje…
en verder; succes (a)

^Netjes en beleefd zijn waarderen de meeste mensen wel hoor, niet alleen gelovigen :stuck_out_tongue:

Gewoon jezelf zijn, maar wel beschaafd. Voor de rest, je hebt met hun zoon te maken, niet de ouders zelf (:

Ik vind dat religieuze aspect niet eens zo belangrijk, ik zou je daar niet te veel van de wijs door laten brengen. Je merkt er niks van.(behalve als je blijft eten: bidden en danken aan tafel)

Gewoon jezelf zijn, dat doen zij ook neem ik aan.

Daar merk je echt niets van hoor xd. Het zijn gewoon normale mensen die het over normale dingen hebben. Echt niet alleen over god enzovoort.
Mijn schoonouders zijn zelf ook enorm gelovig, maar daar merk je niets van… Alleen dat ze bidden aan tafel en dat ze elke zondag naar de kerk gaan.

Btw. Ik heb van de week een kerststukje voor ze gekocht… Zou jij misschien ook kunnen doen en dan zeggen dat je hoopt dat het een leuke tijd wordt ofzo? (als het serieus is)

heb ik morgen ook! hij heeft twee oudere broers ben wel een beetje bang voor hun reactie omdat ze hem nu al ‘pesten’ dat hij een vriendin heeft…

Haha, nouja kijk je merkt er wel wat van daar in huis: meiden dragen bijvoorbeeld geen broek. 't is dat ze nog net een tv hebben hahaha, dus die staat bijvoorbeeld ook niet altijd aan enzo, ze gaan echt naar zo’n hele strenge kerk :stuck_out_tongue:

Maar ik denk dat het wel goed komt, maak me al een stuk minder zorgen (a)
En misschien dat er ook nog gewoon wat algemene tips gegeven kunnen worden, of nog wat eigen ervaringen? :slightly_smiling_face:

Christelijke mensen zijn meestal heel aardig hoor :laughing:
nee maar je moet er echt niet over in zitten dat zij zo christelijk zijn, want de vader van mijn vriend is dominee(!) en ik ben zelf ook wel christelijk maar niet zó! Maar uiteindelijk bleken het gewoon superlieve mensen te zijn. Dus je moet echt niet bang zijn om ze te ontmoeten omdat ze christelijk zijn. En ja, dat mensen zeggen: Je moet niet gaan vloeken: zelfs als zij niet christelijk zouden zijn zou je toch ook niet bij de eerste ontmoeting vet lopen vloeken, toch?

Wees gewoon jezelf, en ik denk dat zij het belangrijker vinden dat zij jou aardig vinden en dat jij hun zoon gelukkig maakt, dan dat je nou wel of niet christelijk bent.

Haha zijn zussen (en zwagers) vond ik juist minder eng! Die deden heel aardig enzo, dus misschien dat ze ook wel gewoon aardig doen als jij erbij bent, ik zou bijvoorbeeld ook m;n broertje een beetje plagen, maar haar wel gewoon heel aardig vinden enzo!
Succes morgen iig! :grinning:

Oh het zijn van die types…(ja sorry maar ik vind dit echt te middeleeuws voor woorden :'3)
Hier heb ik geen ervaring mee.

Probeer inderdaad netjes te zijn. en kleed je niet met een diep decolete want daar kunnen de meeste gelovige niet echt tegen. kleed je gewoon netjes ofzo maar blijf jezelf.
en trouwens over die zenuwen; toen ik de ouders van mijn ex voor het eerst zag waren ze heel aardig en enthousiast, dat zijn volgens mij de meeste schoonouders wel.
Succes!