tips om wakker te blijven

als je telkens pas om 2 uur 's nachts kan slapen, dan moet je je patroon doorbreken. Bijvoorbeeld door wel een week lang vroeg in je bed te liggen, waardoor je steeds eerder gaat slapen, en dus zo minder moe bent op school. En proberen in het weekend niet tot laat uitteslapen (dus zeg als je door de weeks rond 7 opstaan, dan in het weekdn rond 9 opstaat) en ook in het weekend vroeg naar bed, dan kan je (dat is bij mij zo) 's nachts genoeg slapen.
Je kan ook bij de apotheek vragen om alternatieve slaappilletjes (dus niet waar je verslaafd aan raakt, die van mij heten iets van melatonine ofso)
Succes ermee!

die heb ik ja

's morgens goed ontbijten… word je ook fit van? en idd eerder naar bed

Ik denk dat pillen niet direct de goede oplossing is… Je kan er al snel verslaaft aanraken en dan kom je helemaal niet meer vanzelf in slaap. Een aantal tips van mij.

Drink voor dat je naar bed gaat warme melk met anijs, of als je daar niet van houd een kopje kamille thee. Pas op voor gewone thee, daar zit caffeine in!

Ik weet niet of je thuis een bad hebt maar er zijn heerlijke olieen en bruisballen te koop die zorgen dat je je heerlijk kan ontspannen! (http://www.lush.nl/ickle-angel-50g.2614.html) Anders hebben ze ook wel “bruisballen” voor onder de douche (http://www.lush.nl/up-the-wooden-hill-90g.2584.html)

Lezen helpt ook altijd wel. Een leuke chickflik waarin je lekker mee kan leven zodat je even niet stil hoeft te staan bij je eigen gedachtes!

Mocht het dan nog niet werken, ga dan eens naar de dokter… Misschien is er een andere reden waardoor je niet in slaap kan komen.

Weltrusten :wink:

2 uur voordat je gaat slapen geen tv kijken. Leg je mobiel ergens ver weg, sommige onderzoekers zeggen dat het een storende werking heeft op de slaapgolven ofzo blabla…

Minder cola, koffie en thee. Zit cafeine in en daardoor kun je misschien niet slapen en ook niet veel eten voordat je gaat slapen…

Misschien hele saaaie muziek luisteren?

( ja sorry, maar ik val meteen binnen 15 minuten *klopt af* in slaap. )

zijn die niet schadelijk voor je dan?

Nee, het zijn gewoon maar kruiden :stuck_out_tongue:

ga naar de dokter,ben ik ook gegaan.
ik krijg nu medicijnen want ik pieker ook altijd savonds.

koffie drinken.