Tips om verleiding te weerstaan

Hee,
Ik vind het moeilijk om verleiding te weerstaan. Als ik honger heb en er ligt een zak chips op tafel dan is die al snel leeg. Als er chocola lig dan kan ik het niet laten op een stukje te nemen. Ik wil gezonder gaan eten en beginnen met dieeten maar dan moet ik ook gaan leren om verleidingen van zoetigheid te weerstaan. Heeft er iemand tips (ervaring)?
Xxx

Genoeg gezonde dingen eten. Als je genoeg volkorenbrood met gezond beleg eet en snackt met groenten tot dat je vol zit dan past er geen chips of snoep meer bij.

Daarbij is het gewoon een kwestie van afkicken. Als je het twee weken niet meer gegeten hebt, heb je er vast een stuk minder behoefte aan… :slightly_smiling_face:

Geen lekkers meer in huis hebben.

Ik zeg altijd, niet in huis hebben, is niet eten.
Neem voor onderweg genoeg eten, koek en/of fruit mee.
En discipline moet je ook hebben. Gewoonweg niet pakken.

Dat is eigenlijk het enige. ;p

Al het voorgaande is natuurlijk goed, maar als ik jou was zou ik daar niet in een keer mee stoppen. Ik weet niet hoe vaak je iets lekkers neemt per dag/week/maand. Maar misschien kan je proberen steeds wat minder lekkers tussendoor te eten. Bijvoorbeeld: ipv van elke dag iets lekkers, om de dag iets lekkers te nemen. Wanneer je dat 1 of 2 weken hebt volgehouden, ipv om de dag 2 keer per week iets lekkers. Zo kan je het een beetje afbouwen. Het duurt dan wel wat langer, maar dan houdt je het denk ik ook wat langer vol. :slightly_smiling_face: Succes!

bekijk dit artikel eens (:

http://www.ze.nl/p/140046/verjaag_dat_hongergevoel

Kauwgom (:

Zoals al gezegd werd: geen lekker eten meer in huis hebben. Als je bij je ouders woont is dat misschien wat lastiger, maar wat ik altijd doe is op mijn kamer een fles water op m’n bureau zetten en daaruit blijven drinken. Water stilt namelijk het hongergevoel en zorgt er dus voor dat je maag voller zit. Zorg er ook voor dat er geen eten bij je in de buurt is.
Als je voldoende gezonde dingen blijft eten (op regelmatige tijdstippen) voorkomt dit dat je maag niet opeens een grote drang heeft naar energie. Als je nog thuis woont zou ik aan je ouders vertellen dat je het moeilijk vind deze verleidingen te weerstaan zodat ze ook rekening met je kunnen houden.

Mijn enige truc is inderdaad niks in huis te hebben. Ik ben namelijk te lui om het dan te gaan halen in de supermarkt, dus dat werkt prima. :slightly_smiling_face:

Het zit mij ook echt niet mee… Mijn supermarkt zit op nog geen 50 meter lopen afstand…
Dan is de verleiding helaas groter dat als je niet in huis hebt, je het wel even kan halen…

Chroom pillen! Zorgt ervoor dat je minder trek krijgt in zoete dingen etc.

Ja inderdaad!

Kauwgum, tandenpoetsen en veel water drinken :slightly_smiling_face:

Dat heeft bij mij dus nog echt nooit gewerkt, misschien 5 minuten… maar vervolgens pak ik alsnog wat :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als je t moeilijk vind om de discipline te houden om niks te pakken; werk per dag uit wat je gaat eten. het klinkt heel kinderachtig, maar als jij op een papier hebt staan wat je op een dag mag eten, hou je je er sneller aan.
en natuurlijk bedenken hoe lang je moet sporten om die lekkere zak chips er weer af te trainen…

Waar haal je die!? Serieus dat heb ik echt nodig, heb namelijk niks lekkers grhad de hele dag en ik word gek

Zorgen dat je genoeg ander voedsel eet wat vult. Ik hoorde laatst dat bijvoorbeeld bruin brood veel meer vult dan wit. Dus daar kan je misschien op letten? Ik weet overigens niet of ik aan die pillen zou beginnen of alles heel nauwkeurig uit gaan werken (daar kan je geobsedeerd door raken).

Succes!

Sowieso NIET die pillen nemen, gewoon gezond en voedzaam eten. Gevarieerd en iets lekkers mag best.

Als je het met pillen moet oplossen, zit er iets fout…

Ik eet de laatste tijd veel meer gezondere dingen die ik ook echt lekker vind (komkommer, radijs, lekker fruit etc), en ik merk wel dat als ik echt veel gezonde lekkere dingen heb ingeslagen dat ik dat ook wel sneller pak dan snoep/koek etc.
Misschien kun je dat doen? En dan echt gezonde dingen nemen die je lekker vind, zodat je het niet alleen gaat eten “omdat het gezond is”.