Tips om van chocola af te blijven?

Hi! Ik heb tips nodig, want ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb namelijk een kleine verslaving aan chocolade, en het begint wel een beetje uit de hand te lopen. Ik kan met gemak in een dag een reep van 200 gram chocolade naar binnen werken, en dat is natuurlijk niet echt goed.

Vaak lukt het me om het niet te eten of er niet naar te verlangen wanneer het ook niet in huis is, maar ik woon nog thuis, en soms willen mijn ouders ook wel gewoon chocola eten. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, het verstoppen, 1 stukje nemen en de rest weg leggen, maar als ik een maal begin lijkt er geen einde aan te komen.

Ik kan gerust jaren zonder snoep, het enige waar ik me echt dik aan kan eten is echt chocolade. Heeft iemand tips om toch chocolade nog te kunnen eten, maar in mindere maten? Want ik weet dat het gewoon heel slecht is, en wil er graag mee om kunnen gaan. Maar het is zoooo verslavend. (niet citeren)

:bowing_man:

Niet kopen? Ik heb al een maand geen nutella meer gekocht :frowning_face:

Oh maar ik woon ook op m’n zelf, dus als ik iets niet koop is het er gewoon niet. Al mis ik mijn nutella wel :cold_sweat:

In mindere maten werkt niet bij mij haha. Als ik een reep koop moet en zal ik hem opeten. Het is zo zielig dat laatste stukje te laten staan.
Maar goed ik zou ook aanraden niet kopen. Mijn chocolade buien zijn meestal 's avonds en als ik niks in huis heb pech want de supermarkt is dicht. Dat werkt prima :slightly_smiling_face:

Ja dat is dus het vervelende, mijn ouders doen vaak boodschappen en kopen het dus, ook wanneer ik zeg dat ik het liever niet wil, wilt mijn vader het bijvoorbeeld wel en ja dan wordt het gewoon in huis gehaald

:cold_sweat: Ik wil op mezelf haha

Kwestie van wilskracht en er gewoon vanaf blijven, je kunt je ouders niet verbieden het te halen.

http://images.totalbeauty.com/content/photos/cure-your-craving-5.jpg

http://images.elephantjournal.com/wp-content/uploads/2014/11/food.png

Verder af en toe pure chocolade is helemaal niet zo erg, het is zelfs gezond.

http://www.22daysnutrition.com/blog/wp-content/uploads/2013/04/dark_chocolate_2048px_02.jpg

http://itoldyouiwassick.info/wp-content/uploads/2013/03/i_told_you_i_was_sick_health_benefits_of_dark_chocolate.jpg

Oh dat is handig! Noten vind ik inderdaad ook erg lekker, wat zijn de gezondere noten die je het beste kan eten?

Eigenlijk alle noten zijn gezond. Je moet alleen opletten wat er aan is toegevoegd, veel noten hebben allemaal toevoegingen [zout bv] en dat maakt het een stuk minder gezond.

Dus vooral ongezouten noten, dankjewel! Dan ga ik eens proberen of dat helpt :slightly_smiling_face: zou wel fijn zijn, vind het vooral in de avonduurtjes bij de tv lastig om niks te ‘snacken’

ELN, er is helemaal niks mis met tussendoortjes. Ik denk dat veel meiden proberen om minder te snoepen en minder ongezond te eten en daarbij denken dat ze gewoon alle tussendoortjes moeten weghalen.

Maar er zijn zoveel gezonde snacks, ook voor in de avonduurtjes bij de tv.
Popcorn is heerlijk, maar het heeft een slechte naam omdat van die magnetron pakjes bv enorm veel kunstmatige toevoegingen heeft. Maar als je even de tijd neemt om zelf popcorn te maken heb je gewoon een heerlijk tussendoortje wat gezond is, want in essentie is het gewoon gepofte mais.
Yoghurt en kwark zijn goed vullende eiwitten en zoiets heeft mijn voorkeur in de avond.En zo kan ik nog een hele lijst maken er zijn zoveel lekkere gezonde opties. En ik denk dat als je zorgt dat je genoeg gezonde snacks hebt liggen, dat je ook minder snel de neiging hebt om een hele reep chocolade op te eten, want dan zit je vol met gezond eten.

Ik kan me zo vinden in je chocolade verslaving. Zelf koop ik nu alleen nog maar pure chocolade met een cocoa gehalte boven de 70%.
Een normale chocolade reep eet ik ook binnen no-time op, maar een reep van 80% eet je echt niet in 1 keer op.
Iedere dag 2 stukjes meer dan genoeg, en nog gezond ook :wink:

Ontbijt met een broodje nutella en haal het verder niet in huis.

Vraag je ouders om het te verstoppen of achter slot en grendel te leggen. Je kunt je ouders moeilijk verbieden om het te kopen.

Ik moest idd ook denken aan dat ze de chocola verstoppen. Verder kan je niet puur op wilskracht van een verslaving af komen. Alcohol, drugs, eten, je kan het niet zomaar stoppen door simpelweg een keuze te maken om het niet meer te doen. Je hebt er hulp bij nodig. Een eerste stap is door het serieus te nemen, en het niet meer te ontkennen. Je hoeft het niet kleiner te maken dan het is, als jij er last van hebt. Het zou kunnen zijn dat je ouders niet zien dat het serieus is. Wat als je echt even met ze om de tafel gaat?
Verder zou je ook met hun een systeem kunnen bedenken, waarbij zij je helpen door elke dag te vragen hoe het gaat en je belonen voor goed gedrag.
Succes!

Dit werkt voor mij ook goed :slightly_smiling_face: Melkchocolade eet ik zo weg maar puur vind ik ook heel lekker en daar eet je meestal niet zo van door. Bij Lidl heb je bijvoorbeeld voor 80 cent heerlijke pure repen met bv cranberries of amandelen. Dan kun je toch een lekker stukje chocolade eten maar het verzadigt op een of andere manier beter.

En vraag aan je ouders of ze het anders opbergen? Je kunt natuurlijk moeilijk je ouders ook verbieden chocolade te kopen.

Niet kopen. Wij hebben nooit chocola in huis tenzij m’n ouders of ik het zelf kopen. En anders: begin aan pure chocola. Dat schijnt zelfs gezond voor je te zijn.