Tips om over hem heen te komen

It’s killing me. Ik heb bijna 15 maanden iets met hem gehad. Hij was mijn eerste échte liefde. Heb alles voor het eerst met hem gedeeld en hij was de eerste waar de verliefdheid hetzelfde is gebleven als in het begin. En ik voelde dus ook nogsteeds even veel voor hem als in het begin. Ik ben dus ten eiden raad, hij heeft me wel duidelijk gemaakt dat het niet meer goed komt… Hij wilt geen vriendin, en het komt niet meer goed tussen ons, zijn zijn woorden. Hier moet ik dus mee leven, hoe graag ik ook met hem wil zijn. Bij hem kon ik alles kwijt, hij was me dagboekje, me lover & best friend. En nu ben ik dat dus kwijt.

Ik moet over hem heen komen, dat is de enige optie. Maar hoe? Ik ben ten einde raad. Heb zelfs geprobeerd om over hem heen te komen met een andere jongen, fout ik weet het. Nouja, dat hielp dus niet. En ik heb wel een echte goede vriendin, maarja als ik dan weer thuis ben ga ik weer helemaal bad.

Hebben jullie tips om er over heen te komen?

Toen ik single werd na 14 maanden voelde ik me ook echt kapot.
wat ik heb gedaan is veel voor mezelf gekocht. Ik heb echt al me geld op gemaakt aan dingen die ik niet nodig had.
veel eten en chocola.
haha.
Maak jezelf op dit moment gelukkig. Ga leuke dingen doen.
Ga lekker uit met vrienden.
Ga een weekendje weg.
Desnoods in je eentje.
bedenk dat je leven leuk is!
Doe ALLES wat je leuk vindt :grin:

Ten eerste, een dikke knuffel!
Liefdesverdriet is gewoon ronduit klote, en het is iets wat praktisch iedereen in zijn leven wel eens heeft meegemaakt.

Het is vreselijk cliche, maar de tijd heelt alle wonden.
Probeer afleiding te zoeken, maar geef jezelf ook de tijd en de ruimte om te ‘rouwen’.
Want in principe is het een ‘rouwproces’, waar je nu eenmaal doorheen moet.
En dat moet je alleen doen, helaas.

Maar je vriendinnen en andere lieve mensen om je heen, kunnen wel helpen dat verdriet wat te verlichten, door je op andere gedachten te brengen en leuke dingen samen met jou te ondernemen.
Daar zijn ze immers voor!

Zoek ontspanning, ga dingen doen waar je geluk en positieve energie uit haalt.
Schrijf het desnoods eens voor jezelf op, waar je gelukkig van wordt.
Dan maak je het visueel, en dat motiveert vaak een stuk beter.

Je mag jezelf best een poosje zielig vinden, maar wees ook niet te beroerd om jezelf over een x-aantal tijd, een schop onder je kont te geven om verder te gaan.
Er wacht een hele wereld voor je buiten!

Je bent een leuke meid, de moeite waard, en op elk potje past een dekseltje.
Ook voor jou!

ik heb precies het zelfde maar dan na 2,5 jaar. en ik zie het echt niet meer zitten… ik woon nu ook op kamers dus dan voel ik me soms als helemaal eenzaam. maarja voor nu afleiding!

Dankjewel meiden :slightly_smiling_face:!
Tips zijn natuurlijk altijd welkom, denk dat wel meer mensen hier wat aan hebben.

Ik heb mezelf toen een poos zielig gevonden, gehuild met vriendinnen en na een week of 2 besloten dat ik er niet down van wilde blijven. Ondanks dat ik geen zin had, ben ik gaan stappen met een stel vriendinnen en gewoon geprobeerd te genieten. Langzaam maar zeker ging het steeds een beetje beter.

En het is en blijft een cliché, maar tijd heelt alle wonden. (en een bak ben & jerry’s doet bij mij ook veel goed!)

ik kan het me niet voorstellen maar als ik me beste vriendin zou kwijtraken… kan ook alles bij haar kwijt!

haha nee klopt, om met een andere jongen te gaan daten om over hem te komen, geen succes… :’)

Tja het enigste wat ik kan meegeven is dat je juist de dingen moet doen die je leuk vind! Zorg dat je erg druk bent om de resterende tijd die je overhebt zo min mogelijk aan hem te denken. Dit heeft bij mij wel geholpen. Plan je agenda gewoon bomvol! Zolang je geen tijd hebt om aan hem te denken gaat het veel soepeler.
Wat ik wel is doe, maar dat geldt per invidueel, ga nieuwe contacten opzoeken! Ik vind het wel altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en ik voel me ook prettig en op mijn gemak als ik heel enthousiast met een jongen of meisje kan praten. Dat geeft mij altijd veel afleiding. Maar het is maar net hoe jij in elkaar zit.
Als ik met iemand over iemand anders haar of zijn problemen praat helpt dit mij ook wel een beetje. Dan hou je meer bezig met de ander dan met jezelf.

En natuurlijk mag jij jezelf zielig vinden, maar blijf er niet te lang in hangen. Dat is niet goed voor jezelf en voor je omgeving. Mensen zien eenmaal snel in wat voor situatie je zit (ofja velen dan)

[b]Sorry dat ik een oud topic omhoog haal, maar anders maak ik er een nieuw topic over en dat is ook weer niet nodig…

Mijn verhaal is bijna hetzelfde als dat van de TS, alleen de kleine details kloppen niet… Het is vandaag precies drie maanden uit, en afgelopen weken gingen heel goed… Maar vandaag is het weer helemaal mis… Ik heb de hele dag tegen mn tranen gevochten op school en thuis kwam alles eruit…
Mijn probleem is ook dat ie bij mij op school zit…
Hebben jullie tips ? :frowning_face:[/b]

^Ik heb ook eens iets soortgelijks gehad. Het enige dat bij mij hielp was eens goed uithuilen, mezelf even écht laten gaan (een paar dagen emotioneel wrak ‘spelen’, eten, huilen, gillen in mijn kussen, …) het klinkt stom maar die dingen hielpen bij mij wel.
Het is altijd moeilijk als je hem bijna elke dag ziet, ik zou proberen hem zoveel mogelijk te ontlopen… en veel geluk!

Nou ik heb weer hetzelfde probleem als @Guapaa alleen dan na 2 maanden, we houden nog steeds zoveel van elkaar maar in een relatie werkt het gewoon niet meer. We willen wel vrienden blijven, maar het is wel moeilijk, we zijn erg voorzichtig wat we tegen elkaar wel en niet kunnen zeggen en meestal floep ik er wat dingen uit en gaat het ff mis, maar ik wil dus ook echt over hem heen komen.
Niet met een andere jongen, daarvoor is hij te belangrijk want dat flikt hij me ook niet. Want hij komt zelf ook niet over mij heen, lekker makkelijk zeg. En vandaag ook nog, want er is iemand die hem leuk vind en hij gaat haar morgen uitleggen van “joh ik wil je niet je bent mn type niet enz” en zegt ie zo ‘ja ik wil niemand, ik wil alleen jou’ hoe kut is dat om te horen terwijl je weet dat het niet meer goed komt terwijl je zoo graag bij elkaar wilt zijn.

Pff zucht.

Tips voor net na het uitgaan:

• Huilen, huilen huilen.
  • Praat erover
  • Schaam je vooral niet voor je verdriet
  • Verwijder alles. En dan bedoel ik echt alles. Z’n msn, hyves, facebook, smsjes, mailtjes, foto’s, filmpjes, cadeautjes, kettinkjes, kortom ALLES
    Iets verder:
  • Pak je leven weer op. Spreek af dat je nog maar op bepaalde momenten mag huilen. Verdrietig zijn mag, maar uit het niet te veel. Je moet ook een keer verder
  • Schrijf alles op wat stom is aan hem (ja, de tegenwoordige tijd)
  • Ga allerlei dingen doen die hij niet wilde
    Nog verder daarna:
  • Schrijf op wat je niet fijn vond aan hem, of in jullie relatie. Gebruik dat als een richtlijn voor de toekomst: je wil toch niet weer dezelfde fouten maken

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar zeg gewoon tegen jezelf Ik doe niet aan liefdesverdriet. En besef dat je gewoon op een dag wakker wordt en dat het gewoon weg is haha! Oke dit klinkt vaag, ik heb ook niet veel ervaring. Maar zo heb ik het gedaan. Time heals everything.

Tumblr?
ik heb serieus een hele map vol plaatjes over liefdesverdriet, quotes, liedjes, noem maar op.
dat was mijn manier om eroverheen te komen!
het is niet makkelijk, ik heb mezelf nog weken in slaap gehuild maar geloof, op een dag ontmoet je iemand anders in je leven die je laat zien waarom het niks werd met de vorige. :slightly_smiling_face:

Afleiding is het beste, maar het enige wat dit echt kan genezen is heel veel tijd. En je gelooft het nu niet, maar er komt echt weer een jongen op je pad waar je nóg verliefder op gaat worden.
Krop je emoties niet op, praat erover, huil het er een paar keer goed uit, ik weet ook dat liefdesverdriet echt het kutste gevoel op aarde is maar niemand wordt de volgende ochtend wakker met het gevoel van: ‘Ik ben over hem heen’. Zoiets heeft echt veel tijd nodig.

Bottomline: zoek afleiding, ga niet zitten zoeken op Hyves of Facebook (word je alleen maar verdrietig van!) en geef het tijd. Succes meid! xxx

Paar tips die voor mij goed werkten:

• Afleiding zoeken bij vrienden en vriendinnen. Ga leuke dingen doen, shoppen, stappen enz.
  • Eten (niet teveel natuurlijk), maar eet chocola, of ben 'n jerry’s (het liefst ook met een vriendin).
  • Gooi alles van hem weg, of stop het in ieder geval ver weg. Anders blijf je aan hem herinnerd worden. En niet alleen spullen, maar ook zijn telefoonnummer en hyves enz.
  • Idealiseer je relatie met je ex niet, waarschijnlijk waren er ook genoeg mindere momenten of dingen die minder leuk aan hem waren.
  • Hou je ogen open voor andere jongens, en geniet van hun aandacht. En vergelijk ze niet steeds met je ex.
  • Ga lekker sporten, bijvoorbeeld hardlopen of kickboxen. Het is heerlijk om je agressie daarin kwijt te kunnen.
  • Verwen jezelf, ga lekker naar de sauna of koop iets leuks voor jezelf.

En zo zijn er nog veel meer dingen, sta niet teveel stil bij wat het was, maar wat er nog kan komen in de toekomst. :slightly_smiling_face:

Pfff maar jongens is t normaal dat t zo lang duurt dan? Het is nu meer dan drie maanden uit, en ik ben nog helemaal obsessief hem aan t checken enzo en elke avond janken, of als ik bepaalde liedjes hoor… Moet nog iedere dag 1000 keer aan hem en vroeger denken… :frowning_face:

Ik heb precies het zelfde meegemaakt…
Dit is wat ik denk wat je moet doen:

Laat hem met rust, als jullie ooit weer vrienden worden of een relatie krijgen gebeurt dat vanzelf wel. Go with the flow… en laat hem nu maar gewoon tot dat hij vanzelf weer komt of contact hem pas weer over een aantal maanden…

Het is erg moeilijk, dat weet ik… maar het is in de meeste gevallen wel het beste.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan na 21 maanden…
In december was het afgelopen en nog steeds voel ik me er soms super kut onder, sterkte meis!

jeetje, jij ook meis!

ik heb m nu weer van msn verwijderd maar niet geblokt, mocht ie ooit contact willen hoor k het dan wel… (wanhopiiiiig), en k ga proberen niet meer op zn hyve etc etc te kijken…