Tips om op te staan.

Ik kan 's ochtends ECHT niet opstaan, en ik heb het idee dat er wel meer mensen zijn met dit probleem, en aangezien ik altijd heel veel respect heb voor de mensen die elke dag om half 6 opstaan om hun haar te stijlen of zo: WHAT IS YOUR SECRET?

Ik zet mijn wekker élke ochtend weer vanaf 7 uur elke minuut, maar meestal wordt iedereen in huis ervan wakker behalve ikzelf, en uiteindelijk maakt m’n vader me dan wakker rond kwart voor 8, en áls ik wakker word zet ik gewoon al die wekkers uit en slaap ik door. Ik heb gewoon totáál geen motivatie of iets om op te staan 's ochtends, en daar heb ik dan de hele dag spijt van als ik in een totaal onoriginele outfit, zonder make up en met een lelijke knot in m’n haar op school zit. Maar als ik in bed lig denk ik altijd iets van ‘yolo swag jwz’ en slaap ik gewoon door. Ik ben gewoon echt DOODMOE als ik wakker word. En mijn familie staat sowieso ook pas op z’n vroegst om half 8 op. Ik heb zo’n wake up light gekregen, maar toen ik hem voor het eerst gebruikte versliep ik me zo erg dat het niet eens meer de moeite was om naar school te gaan. DUS dat helpt nou ook niet echt. Ik ben echt vrij hopeloos want ik zou het echt heeerlijk vinden om gewoon een uur te hebben om te douchen en iets leuks te zoeken en om er gewoon fatsoenlijk uit te zien, maar het lukt me gewoon echt niet om op te staan.

Hoe heet die app? Dan ga ik hem even uitproberen.

jaa, idd.

Die app heet sleep cycle, heb 'm zelf ook!

Typische username.

@tartaarsaus hahahahhahaha

Ja daar gaat het sowieso al een beetje fout bij mij, ik krijg maximaal 6/6,5 uur slaap per nacht denk ik haha. Maar ik zal iig proberen eerder te gaan slapen. En die app zal ik ook dan maar een keer gaan downloaden!

ooeh misschien moet ik die app dan ook maar eens downloaden. Ik kom echt heel slecht uit mijn bed. Ik moet ook vaak om 6 uur opstaan. Drama voor mij

Okee Dankjee (:

Ik heb ook echt heel erg veel moeite met opstaan, maar als ik er dan aan denk dat als ik nog langer blijf liggen ik super snel moet en me niet kan douchen, leuke kleren aan kan doen en makeup niet goed, ben ik er snel uit. En optijd gaan slapen inderdaad. Als ik meer slaap heb gehad gaat het opstaan ook veel beter.

Dat ligt wel per persoon anders. Ik slaap ook gemiddeld 6.5 uur per nacht en heb daar genoeg aan. Teveel slapen is ook niet goed trouwens, dan word je juist moe wakker. Klinkt suf maar het is bewezen :stuck_out_tongue:
Ik heb tegenwoordig echt een heel relaxed rooster, maar vorig jaar moest ik elke dag om 6 uur opstaan. Echt niet leuk, maar ik sliep in de trein gewoon verder, haha!

Ik heb het zelfs gepresteerd om elke nacht om 4 uur mn bed uit te rollen omdat ik moest werken.

Haha dat ’ yolo swag jwz’ gedeelte herken ik zo erg. Ik praat het dan voor mezef goed, ’ waarom zou ik gaan? ach yolo spijbelen kan wel een dagje, toch nutteloze lessen enz enz
En voor dat ik het weet slaap ik weer :'D

Ik heb echt precies hetzelfde !
Ik moet ook om 7 uur opstaan , maar ik blijf dan altijd nog 3 kwartier liggen , en dan moet ik weer haastten =’(
Ik sta echt 30 keer ongeoorloofd afwezig in magister nu voor spijbelen. En ik zeg altijd in de avond voor het slapen zovan , morgen moet ik vroeg opstaan want ik moet dat nog doen en dat nog doen en dan is het ochtend en word ik wakker en ben ik kei moe en dan blijf ik liggen en dan val ik weer in slaap en dan 3 uur later word ik weer wakker.
Ik heb nu ook die app gedownload ik hoop dat hij gaat werken !

Zet een glas water naast je bed 's avonds, en als de volgende ochtend je wekker gaat pak je gelijk dat glas en gooi je het over je hoofd heen.

Ja lekker, en dan elke dag je bed verschonen.

Ik leg mijn kleding sowieso altijd de dag van tevoren klaar… of ik weet precies wat ik aan ga trekken de volgende ochtend. :’] Scheelt veel. En ik pak altijd mijn tas al in (behalve dan het eten dat ik even in de koelkast bewaar) en brood smeer ik ook al de avond van tevoren. Dan stop ik het in een broodtrommel in de koelkast en haal ik het de volgende ochtend eruit; en klaar. Maar zelfs al heb ik alles de avond van tevoren geregeld lig ik ook altijd nog een kwartier te lang in bed en moet ik de laatste minuten haasten. :stuck_out_tongue: Dusja… eerder naar bed gaan gaat waarschijnlijk wel helpen?

Ik heb dit ook altijd, werkelijk altijd. Wat bij mij uiteindelijk werkte was een kamerlamp, (ja, een grote felle) naar mij toe gericht in mijn kamer zetten en daar een tijdschakelaar op aansluiten. En als ik dan om 7 uur wakker moest worden, ging én mijn (soms 2) wekker(s) én die lamp flitste recht in mijn gezicht aan. Geloof me, dan kun je niet meer in slaap vallen :stuck_out_tongue:

Zelfs met tich wekkers en een lamp aan slaap ik gewoon door :cold_sweat:

30 keer? Kan dat gewoon bij jullie op school? Bij ons moet je na 6 keer al naar bureau halt.

Ohhh ik heb hier zo erg last van. Ik heb net als jij dat ik gewoon alle 20 alarmen die ik heb gezet één voor één uit ga zetten en dan vrolijk doorslaap :cold_sweat: Ik ben 's ochtends ook gewoon helemaal gesloopt, maar gewoon echt fysiek: beetje misselijk, hoofdpijn, pijnlijke ogen, overal stijf, het extreem koud hebben. Het gekke is alleen dat ik soms nog beter wakker word als ik maar 6 uur heb geslapen, dan wanneer ik 8 uur slaap. Alleen als ik maar 6 uur slaap ben ik 's avonds weer doodmoe.

Mijn probleem was ook dat ik in m’n slaap ergens onbewust dacht “m’n vader komt me toch wel wakker maken” en dus bleef ik gewoon chillend in bed op dat moment wachten. Toen ik een paar maanden geleden op kamers ben gaan wonen, heb ik me eerst 3x KEIHARD verslapen. Echt dat je om 13:00 wakker wordt en erachter komt dat je 2 colleges hebt gemist, of een afspraak met je vrienden. Dan voel je je kut :grinning_face_with_smiling_eyes:
MAAR het gaat nu beter lijkt het, voor hoe lang weet ik niet… Het helpt voor mij heel erg als ik voor ik ga slapen tegen mezelf denk: “Okee, je kan nu precies 6 uur slapen, en dan ga je opstaan voor je belangrijke college.” en geloof het of niet, ik word steeds vaker makkelijk wakker. Dit vertelde m’n opa me ooit, haha, dus ik dacht dat ga ik toch even uitproberen. Het schijnt dat je hersenen echt meewerken als je je ervan bewust bent hoe lang je kan slapen, en hoe belangrijk je afspraak de volgende dag is. Dan toch nog een paar wekkers zetten voor de zekerheid.

Tot slot heb ik gemerkt dat elke 3 minuten snoozen totaal geen zin heeft qua moeheid, logisch natuurlijk. Maar 15 minuten kan wel heel veel schelen! Dus wat ik doe: ik zet m’n eerste wekker 15-20 minuten voor ik er uit wil. Als ik dan nog heel moe ben val ik gewoon nog even in slaap tot m’n tweede wekker, maar ik heb nu ook 2 keer gehad dat ik eigenlijk best wel wakker was, en toen na 10 minuten eruit ben gegaan zodat ik echt heeel relaxed kon eten.