Tips om niet te snacken

niet snacken
  • ongezonde voeding voorkomen
  • tips om niet te snacken

0 stemmers

Hallo,
Ik ben 14 jaar 1m66 en ik weeg 46kg en ik wil graag zo blijven want ik ben sinds kort op een dieet gegaan… en ik zit al een paar weken ik een vreetbui en ik weet niet hoe ik moet stoppen ik eet echt te veel (ongezond) en ben bang dat ik zal aankomen…
Heeft er iemand tips om te stoppen met snacken ?

ten eerste wil ik even zeggen dat je te licht ben voor je lengte

Je BMI is 16,7
Je bent te licht voor je lengte
Probeer regelmatig te eten, sla geen maaltijden over en neem vaker iets gezonds tussendoor.

eetbuien kun je juist voorkomen door te snacken. en dan bedoel ik niet snoep en chips. maar eet om de 2 à 3 uur wat. neem gezonde snacks. zoals een handje noten, fruit, groente, gezonde repen, eitje, enz. en daarnaast 3 volwaardige maaltijden. en eet ook vooral genoeg. je bent nog in de groei dus dieeten is hartstikke slecht voor je lichaam.

+1!!

Eet meer bij je hoofdmaaltijden zodat je minder trek hebt tussendoor. Bovendien is tussendoor eten niet slecht, maar juist goed. Zo hou je je verbranding op gang. Kies voor gezonde(re) producten, met veel vezels. Dit vult meer en dus krijg je minder snel trek en ga je dus minder snel ‘snaaien’.

Niet lijnen, is echt ontzettend slecht als je in de groei bent! Zeker als je gewicht aan de lage kant is.

Ga hulp zoeken want dit is niet gezond

Mee eens ^^

Blegh! Irritant dit. Denk gewoon eens normaal na!

Meisje, je hebt een probleem. Je zou juist (gezond) moeten snacken. Dan geef je je lichaam waar het om vraagt, wat het nodig heeft. En zal het niet zo hunkeren naar voedsel en zul je geen (minder) vreetbuien meer hebben.

Ik ben ook 1.66 en weeg 20 kilo meer dan jij…

awkwaaaard…

je hebt al ondergewicht en dan ook nog op dieet gaan :no_good_woman:

ik ben 1.66 en weeg 70 :frowning_face:

^ Maak je niet druk, dit meisje is niet gezond als ze met 46 kg bij die lengte wil afvallen :wink:

Je mag wel wat aankomen je bent niet eens op een gezond gewicht

Veel drinken, heb je minder honger.

Ga beter lezen, ze wilt niet afvallen maar minder snacken.

Inderdaad!

Oke naast dat je te licht bent, vraag ik me nog wat meerdere dingen af…
Hoe ziet je eetpatroon er over de gehele dag uit?

Veel mensen die eetbuien hebben eten juist te weinig, wat een dip in de bloedsuikerspiegel veroorzaakt, wat weer zorgt voor een vreetkick, je lichaam verlangt naar koolhydraten en heeft ze snel nodig om je bloedsuiker weer te reguleren, dit is heel normaal…

Door juist overdag regelmatig te gaan eten, zo’n 5-6 x per dag kan je dit voorkomen…
Daarnaast kan je best af en toe iets ‘ongezonds’ pakken, hier is echt niks mis mee en het zal ook niks met je lichaam doen, sterker nog het zal juist voorkomen dat je een eetbui krijgt.

Verder meid, ben je erg met je gewicht enzo bezig? Want je bent inderdaad veels te licht!