Heee,
Ik moet een motivatiebrief schrijven voor mijn sollicitatie bij de Jeanscenter morgen. Ik had hem al vorige week gemaakt maar wil hem veranderen. Ik vind hem namelijk niet motiverend genoeg, het lijkt naar mijn idee teveel op gewoon een sollicitatiebrief. Het is niet een heel erg zakelijke brief omdat de persoon bij wie ik ga solliciteren ook niet zo zakelijk is, en ook gewoon vroeg:‘om een kort briefje waarom ik jou mot aannemen^^’
Dit is em, er zitten waarschijnlijk zo’n 101 spelfouten in,sorry for that.
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is J W en ik ben zestien jaar oud.
Op dit moment zit ik en ben 16 jaar oud.
Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn favoriete bezigheid. Mijn ideale omgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Dat denk ik bij u te vinden.
Door mijn vrolijke en open karakter weet ik hoe ik mensen moet benaderen en met hen om moet gaan. Ook heb ik voldoende werkervaring: eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.
Ik hoop dat ik u genoeg heb gemotiveerd om in uw winkel te kunnen werken.
(deze zin moet dus anders, maar het gaat er dus om dat ik haar genoeg heb gemotiveerd, waarschijnlijk zal ik dus op basis van deze motivatie brief tijdens het gesprek straks haar nog meer moeten overtuigen ofzo)
Met vriendelijke groet, Jo-Ann With
EDIT
Bedankt iedereen, ik heb geprobeerd om al jullie tips te gebruiken.
& Maar het is geen solicitatiebrief eah! Het is een motivatiebrief, waarom ík daar zou moeten werken.
VANDAAG IS DE SOLLICITATIE ^^ Dus ik hoef niet meer uitgenodigd te worden, daarom is het ook een beetje raar dat ik alsnog een motivatiebrief moet meenemen want mijn cv en had ik al opgestuurd:-)