Tips om motivatiebrief sollicitatie te verbeteren

Heee,
Ik moet een motivatiebrief schrijven voor mijn sollicitatie bij de Jeanscenter morgen. Ik had hem al vorige week gemaakt maar wil hem veranderen. Ik vind hem namelijk niet motiverend genoeg, het lijkt naar mijn idee teveel op gewoon een sollicitatiebrief. Het is niet een heel erg zakelijke brief omdat de persoon bij wie ik ga solliciteren ook niet zo zakelijk is, en ook gewoon vroeg:‘om een kort briefje waarom ik jou mot aannemen^^’
Dit is em, er zitten waarschijnlijk zo’n 101 spelfouten in,sorry for that.

Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is J W en ik ben zestien jaar oud.
Op dit moment zit ik en ben 16 jaar oud.
Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn favoriete bezigheid. Mijn ideale omgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Dat denk ik bij u te vinden.

Door mijn vrolijke en open karakter weet ik hoe ik mensen moet benaderen en met hen om moet gaan. Ook heb ik voldoende werkervaring: eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Ik hoop dat ik u genoeg heb gemotiveerd om in uw winkel te kunnen werken.
(deze zin moet dus anders, maar het gaat er dus om dat ik haar genoeg heb gemotiveerd, waarschijnlijk zal ik dus op basis van deze motivatie brief tijdens het gesprek straks haar nog meer moeten overtuigen ofzo)

Met vriendelijke groet, Jo-Ann With

EDIT
Bedankt iedereen, ik heb geprobeerd om al jullie tips te gebruiken.
& Maar het is geen solicitatiebrief eah! Het is een motivatiebrief, waarom ík daar zou moeten werken.
VANDAAG IS DE SOLLICITATIE ^^ Dus ik hoef niet meer uitgenodigd te worden, daarom is het ook een beetje raar dat ik alsnog een motivatiebrief moet meenemen want mijn cv en had ik al opgestuurd:-)

help! ^^

Leuke open brief, maar wel wat opmerkingen.

Probeer dat stuk over je vrolijke karakter beetje aan te passen, dat is nu beetje vaag. Zeg gewoon dat je graag met mensen werkt, ze adviseert etc.

Daarnaast zou ik wat meer over je werkervaring vertellen, wat waren je werkzaamheden in die winkel, wat vond je ervan etc.

Ook de zin: “ik zou het heel goed doen als u toekomstige verkoopmedewerker” vind ik niet zo gepast (in ieder geval niet in het begin)

Maar verder een leuke, open brief. Als die bedrijfsleider vroeg om een kort motivatiebriefje dan zit je wel in de goede richting denk ik.

Thanx!
Ik zal dat stukje inderdaad aanpassen. haha en die zin van “ik zou het heel goed doen als u toekomstige verkoopmedewerker” had ik op het laatst gedaan omdat ik het minder motiverend vond hahah maar die zin is wel een fail zo in het begin ja!

Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is Jo-Ann With en ik ben 16 jaar oud.

Het lijkt mij heel leuk om bij u te mogen werken,omdat omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn lievelingsbezigheid. Ik vind dat van mode houden niet gewoon betekend dat je gewoon graag geld aan kleren uit geeft, maar dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Elk persoon verdient het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt, daarom lijkt het mij heel leuk om bij te dragen in een omgeving die dat verwezenlijkt voor mensen.

Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Ik hoop dat er gelegenheid is om in uw winkel te kunnen werken.

Het is nu zo, maar ik kan dat vrolijke karakter niet erbijdoen zegmaar. Wêeh, terwijl dat nou juist zo important is.

uppie!

Je kunt misschien gewoon wat eigenschappen van jezelf opnoemen (waar je goed in bent, of in uitblinkt) zoals vrolijk karakter, behulpzaam, netjes

zoiets!

Misschien kun je beginnen met de reden van je solicitatie. Of je ergens hebt gezien dat ze mensen zochten ofzo. Je komt meteen met de deur in huis vallen nu. Verder een leuke open brief. Je kunt misschien zeggen dat het je leuk lijkt daaraan bij te dragen en dat het past bij je karakter mensen te helpen?

Je gebruikt in het begin wel heel erg vaak het woord “mode”. Dat viel mij dan op. :'3

Enn, als je je brief niet goed/leuk genoeg vindt, pak dan een camera er bij en ga je moeder vertellen waarom jij die baan zo graag wil. Neem dat op en luister het terug, en typ dat neer. Dan heb je vaak ook spontanere zinnen (soms ook niet, ik hakkel dan heel vaak xD). Maar dat is maar een tip. ^^

Hmm, ja das waar. Even kieken wat ik nu ga doen, echt heel erg bedankt!

Geachte heer/mevrouw,
De reden van het schrijven van deze motivatiebrief is omdat het mij heel lijkt om in een kledingwinkel te werken.
Daarnaast wil ik ook alvast wat bijverdienen, omdat ik na mijn HAVO een HBO opleiding wil kunnen betalen.
Op dit moment zit ik in HAVO 4 op het KWC in Culemborg en ben 16 jaar oud.
Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn lievelingsbezigheid. Ik vind dat van mode houden niet gewoon betekend dat je gewoon graag geld aan kleren uit geeft, maar dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Elk persoon verdient het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt, daarom lijkt het mij heel leuk om bij te dragen in een omgeving die dat verwezenlijkt voor mensen.

Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt.Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Dit is em nu. En dat van dat opnemen ga ik morgen werken.

Nu ga ik slapen en morgen aan mama laten zien, tips zijn nog steeds welkom!

~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~~[b][message=7285811,noline]KissndTell schreef op 22 February 2011 @ 23:58[/message]: Geachte heer/mevrouw, De reden van het schrijven van deze motivatiebrief is omdat het mij heel [b]leuk[/b] lijkt om in een kledingwinkel te werken. Daarnaast wil ik ook alvast wat bijverdienen, omdat ik na mijn HAVO een HBO opleiding wil kunnen betalen. Op dit moment zit ik in HAVO 4 op het KWC in Culemborg en ben 16 jaar oud. Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn lievelingsbezigheid. Ik vind dat van mode houden niet gewoon betekend dat je gewoon graag geld aan kleren uit geeft, maar dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Elk persoon verdient het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt, daarom lijkt het mij heel leuk om bij te dragen in een omgeving die dat verwezenlijkt voor mensen.

Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt.Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Dit is em nu. En dat van dat opnemen ga ik morgen werken.

en ik zou toch echt er iets in schrijven dat je spontaan / vrolijk bent.
ik vond alleen dat stuk met ‘klanten aanval blabla’ vreemd in het begin, de rest over vrolijkheid was best redelijkXD

Ik denk dat je het beter kort kan maken (gewoon zeggen waarom je hun contacteert) en dan gewoon een CV maken en daar alles in korte punten inzetten. Dan kunnen ze rustig bekijken waar jij goed in bent, welke diploma’s je al hebt, wat je zoal doet in je vrije tijd,… Want er zullen wel meer mensen zich aanmelden en dan is een CV altijd handig :slightly_smiling_face:

Geachte heer, mevrouw,
De reden van het schrijven van deze motivatiebrief is omdat het mij heel leuk lijkt om in een kledingwinkel te werken.
Daarnaast wil ik ook alvast wat bijverdienen, omdat ik na mijn HAVO havo een HBO hbo opleiding wil kunnen betalen. (kleine letters)
Op dit moment zit ik in HAVO havo 4 vier op het KWC in Culemborg en ben 16 zestien jaar oud. (getallen onder 20 languit schrijven staat netter)
Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn lievelingsbezigheid. Ik vind dat van mode houden niet gewoon betekendt (het betekent, tegenwoordige tijd) dat je gewoon graag geld aan kleren uit geeft, maar dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is (een omgeving) waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Elk persoon verdient het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt, daarom lijkt het mij heel leuk om bij te dragen in een omgeving die dat verwezenlijkt voor mensen.

Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de Van Haren op Hoog Catharijne gewerkt.Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Ik hoop dat er gelegenheid is om in uw winkel te kunnen werken. (Hopend op een uitnodiging uwerzijds?)

Ik vind hem leuk geschreven, maar een beetje een levensverhaal. Ik zou het iets beperken, kort en krachtig, dat je mode gewoon heel leuk vindt en wat voor bijdrage je kan leveren aan de winkel.

Weet iemand toevallig een goede motivatie om in de HEMA te werken?

Geachte heer/mevrouw,
(Hier moet een witregel tussen)
Mijn naam is Jo-Ann With en ik ben zestien jaar oud. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(Motivatie? Aanleiding van het schrijven van een sollicitatiebrief naar deze functie?)

Ik zou het heel goed doen als uw toekomstige verkoopmedewerkster, (na een komma komt altijd een spatie)omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn lievelingsfavoriete bezigheid. Ik vind dat van mode houden niet gewoon betekendt dat je gewoon (dit zou ik weglaten, omdat nog een keer gewoon in de zin wel erg raar klinkt, vind ik.) graag geld aan kleren uit geeft uitgeeft (hoort aan elkaar), maar dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Elk persoon verdient het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt, daarom lijkt het mij heel leuk om bij te dragen in een omgeving die dat verwezenlijkt voor mensen. Dat denk ik bij U te kunnen vinden.

Daarnaast ben ik graag met van alles en nog wat bezig en zie je dat ook terug in mijn vrolijke karakter. Door mijn vrolijke en open karakter vind ik het niet moeilijk om met klanten in contact te komen, maar dat betekendt niet dat ik mensen bij wijzen van spreken zowat aanval, maar gewoon weet hoe je met mensen omgaat. Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. (Ik zou eerder vermelden hoe lang ik al werkervaring heb en waar en verwijzen naar het curriculum vitae. Je opleiding hoef je hier dus niet te vermelden.)

Ik hoop dat er gelegenheid is om in uw winkel te kunnen werken en ik hoop nog wat van U te horen.

Met vriendelijke groet,
Jo-Ann With.

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Jo-Ann With en ik ben zestien jaar oud. De reden dat ik deze motivatiebrief schrijf is omdat het mij heel leuk lijkt om in een kledingwinkel te werken.

Ik denk dat ik het heel goed zou doen als uw toekomstige verkoopmedewerkster, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn favoriete bezigheid. Van mode houden betekent naar mijn mening niet alleen dat je graag geld aan kleding uitgeeft, maar ook dat je op elk moment van de dag het liefst bezig zou willen zijn met mode. Mijn ideale werkomgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Naar mijn mening verdient iedereen het om eruit te zien alsof hij/zij net van een catwalk komt. Het lijkt mij erg leuk om iets bij te dragen in een omgeving die dat kan verwezenlijken voor mensen.

Daarnaast ben ik graag met van alles en nog wat bezig en zie je dat ook terug in mijn karakter. Door mijn vrolijke en open karakter vind ik het niet moeilijk om met klanten in contact te komen, maar dat betekent niet dat ik mensen bij wijze van spreken aanval. Ik weet hoe ik met mensen om moet gaan en hoe ik hen het best kan benaderen zonder ze af te schrikken. Ook heb ik voldoende werkervaring: eerder heb ik bij de Van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat mijn ervaring mij een geschikte kandidaat maakt voor deze functie en voeg mijn cv bij voor nadere informatie (weet niet of dit moet)

Ik hoop dat mijn enthousiasme voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jo-Ann With.

Bedankt iedereen, ik heb geprobeerd om al jullie tips te gebruiken.
& Maar het is geen solicitatiebrief eah! Het is een motivatiebrief, waarom ík daar zou moeten werken.
VANDAAG IS DE SOLLICITATIE ^^ Dus ik hoef niet meer uitgenodigd te worden, daarom is het ook een beetje raar dat ik alsnog een motivatiebrief moet meenemen want mijn cv en had ik al opgestuurd:-)

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Jo-Ann With en ik ben zestien jaar oud. De reden van het schrijven van deze motivatiebrief is omdat het mij heel leuk lijkt om in een kledingwinkel te werken.
Daarnaast wil ik ook alvast wat bijverdienen.
Op dit moment zit ik in HAVO 4 op het KWC in Culemborg en ben 16 jaar oud.
Ik zou graag willen werken in uw winkel, omdat ik graag contact heb met mensen en het leuk vind om mensen te adviseren op het gebied van mode. Met mode bezig zijn is namelijk mijn favoriete bezigheid. Mijn ideale omgeving is een omgeving waar ik geïnspireerd kan raken en andere mensen kan helpen met hun fashion finds. Dat denk ik bij u te vinden.

Werkervaring heb ik wel, eerder heb ik bij de van Haren op Hoog Catharijne gewerkt. Ik begon daar als vakkenvuller en werd later weekendhulp. Mijn werkzaamheden bestonden uit het adviseren van klanten, het bijhouden van de nasorteerlijst, achter de kassa staan en de winkel netjes houden.

Ik hoop dat ik u voldoende heb gemotiveerd om in uw winkel te kunnen werken.(deze zin moet dus anders, maar het gaat er dus om dat ik haar genoeg heb gemotiveerd, waarschijnlijk zal ik dus op basis van deze motivatie brief tijdens het gesprek straks haar nog meer moeten overtuigen ofzo)

Ik heb nog steeds niets over dat spontane, kuttie