Tips om meteen in de smaak te vallen bij mensen

Hey,

Ik ga na de vakantie naar het mbo en ik graag even een nieuwe start maken, en meteen al in de smaak vallen bij mensen, dat mensen al meteen denken van wat een leuk meisje, want ik heb soms welleens het gevoel dat mensen niet echt de moeite doen om me te leren kennen, terwijl ik van mzelf weet dat ik ook wel leuk kan zijn en heel aardig en spontaan ben.

Vaak zie ik dan een groep meiden en dan denk ik van dat zijn nou leuke meiden om mee om te gaan, maar dat heb ik het gevoel dat ze mij er toch niet inlaten. En de mensen die dan wel gewoon geintresseerd in me zijn, heb ik verder ook eigenlijk niet veel mee.

Op de middelbare school in het begin ook meegemaakt. En dat wil ik nu echt niet meer! Of dan zie je andere al een klik met elkaar hebben en dan heb jij het nog met niemand ofzo. Het klinkt nu alsof ik geen vriendien kan maken ik kan het heel goed maar het moet ook gewoon van 2 kanten komen. Als ik het gevoel heb dat ik niet word geaccepeerd keer ik meer naar mezelf toe, en denken mensen dat ik stil en gesloten, maar dat is niet zo!

Ik ben zelf best dik, en mijn moeder die denkt dat dat er soms mee te maken heeft en dat mensen je dan minder snel accepteren dan als je slank bent en ze zegt ook dat ze soms ook wellis leuke meisjes ziet en dat vind ze het jammer dat ik daar dan niet mee omga en ik denk eerlijk gezegd ook wel dat dat soms een reden kan zijn. Maar verder heb ik ook genoeg leuke vriendinnen daar niet van! Maar hebben jullie misschien tips?

xxx

Het enige wat ik kan zeggen, is gewoon jezelf wezen.
Want enkel op die manier maak je vriendinnen die jou echt kennen en jou daarom waarderen.

Ik denk dat het punt is, dat jij er al vanuit gaat dat ze je niet leuk vinden. En dat straal je uit.
Probeer gewoon positief en open te zijn en met iedereen een gesprekje aan te knopen. Kleed je goed, dus no offence geen afgetrapte sneakers en adidas outfit, want dat werkt allemaal mee aan je eerste indruk.

Google eens op ‘Eerste indruk’ , dan vind je al heel veel tips! :slightly_smiling_face:

Ik herken je probleem wel ikzelf heb namelijk ook altijd het probleem dat er gewoon
Geen klik is en wat je daaraan moet doen tja daar kan je weinig mee Ik heb dit zelf ook gehad en
Uiteindelijk is de hele vriendschap weg zonde van mijn tijd en het probleem van eenrichtingsverkeer heb ik ook

Maar je kan geen super leuke vriendin uit de lucht toveren dus gewoon maar hopen dat je ooit
Wel iemand leuks tegenkomt

En blijf jezelf ookal is dat soms moeilijk

Ik was op school ook nooit het populaire meisje en een beetje een outsider. Hierdoor heb ik twee ontzettend goede vriendinnen leren kennen en toen die uiteindelijk van school waren rolde ik langzaam een groepje jongens in die nu alles voor me zijn. En op m’n laatste school waren er eigenlijk geen groepjes en kon iedereen het met iedereen vinden.
Wat ik probeer te zeggen is… Het is niet erg om niet bij dát groepje te horen.
Wees jezelf en keep in mind dat je niet leeft om andere te plezieren en dat er altijd mensen zullen zijn waar je het niet mee kunt vinden.

Dat snap ik, dat is ook erg leuk.
Maar het is niet leuk om op een gegeven moment het gevoel krijgt niet jezelf te kunnen zijn.
Je kan natuurlijk wel kijken voor leuke outfits, maar ook natuurlijk wat bij jou past!
Ik had ook een vriendengroep en ik werd wel heel goed opgenomen in de groep, maar ik was mezelf niet.
Deed dingen die ik totaal niet accepteerden.

Dusja, de beste vriendinnen krijg je echt door jezelf te zijn :wink:!

^
Dat geeft altijd een goede en mooie houding!

Gewoon jezelf zijn, dan kom je vanzelf erachter welke mensen goed bij je passen. Ik heb op de middelbare ook moeite gehad hiermee maar toen ik naar het MBO ging kwam ik vanzelf in gesprek met een aantal mensen en daar ben ik nu 4 jaar later nog steeds heel close mee (:

Lekker jezelf wezen! En natuurlijk veel met mensen praten, gewoon zelf op hen afstappen!

-Altijd een glimlach op je gezicht. Vermijd (onbewust) chagrijnig te kijken
-Hard praten ipv zacht wat mompelen
-Een stevige handdruk geven ipv een slap handje
-Er verzorgd bij lopen
-Leuke kleding
-Bij het voeren van een gesprek niet over iets klagen (al is dit vaak een makkelijk gespreksonderwerp)