Tips om meer te drinken?

Haai,
ik drink áltijd te weinig, vooral in het weekend en in de vakanties omdat ik dan geen echt ritme heb. wie heeft tips voor mij dat ik meer ga drinken? ik heb deze vakantie al heel vaak gehad dat ik pas met het avondeten of rond de middag pas voor het eerst water ofzoiets dronk in de hele dag. je kan wel zeggen, heb je geen dorst dan? nee, dat heb niet… :flushed:
dus wie heeft er tips voor mij?
x

Er gewoon meer aan denken ofzo?
geen idee. x]
ik had juist een probleem dat ik teveel dronk

Ik heb hetzelfde probleem! Als ik nu zo terug denk heb ik nog maar 1 glas cristal clear gedronken…

ik denk en niet aan omdat ik geen dorst heb, en ik drink soms zou weinig dat het ongezond is denk…

Zout eten! En een flesje water vullen en altijd meenemen, als je ff naar benden gaat of zo iets. Dan denk je eraan :slightly_smiling_face:

Ha, ik heb zo ongeveer hetzelfde
Heb er door ook al enkele keren een blaasontsteking gehad…
Een fles water de hele dag door met je mee dragen helpt ook niet, misschien bij jou wel?

stel een tijd in op de wekker (op mobiel ofzo) dat je dan een glas water, of iets anders drinkt. als je dat een aantal dagen / weken doet, denk ik dat het wel vanzelf gaat.

Schenk alvast de dagelijkse benodigdheden in een grote kan, en die mot je dan leegdrinken.

schrijf het op je hand of een lichaamsdeel waar je vaak naar kijkt.
Wat je ook kunt doen is plak papiertjes bijv. op je deur zodat als je je bed uitkomt en het leest; ohja even wat drinken.

veel zoet eten,als je niet makkelijk aankomt :slightly_smiling_face:

Haha ik heb precies hetzelfde… nu ik eraan denk heb ik volgens mij nog niets gedronken vandaag…

dat heb ik ook! ik vergeet altijd te drinken en dan krijg ik rond 1 uur smiddags hoofdpijn. als ik dan heeel veel drink gaat het weer weg.
zo vervelend…

Daar had ik ook problemen mee… maar nu neem ik overal een flesje water(soms met siroop erin) mee naartoe. Helpt echt, want met zo’n flesje bij de hand merk ik toch sneller en vaker dat ik eigenlijk best dorst en een droge keel heb.

uhm, als je ontbijt, glas drinken erbij, als je luncht, glas drinken & bij avondeten ook. Dat gewoon als basis, & dan ook bij je tussendoortjes :slightly_smiling_face:?

ik drink ook niet erg veel ,
maar als ik dorst krijg , dan drink ik wel veel ,
oke hier heb je niet erg veel aan haha
maar probeer als je naar benden gaat , of er bent ,
en wat wil pakken , iets te eten ofzo.
dat je er ook wat te drnken bij neemt
(:

Heb ik ook!
Ik drink uit me zelf eigenlijk alleen bij het eten…
Wat bij mij helpt:

• Tijden instellen op mn mobiel
  • Briefjes plakken op plekken waar je veel kijkt
  • Ik houd van thee als ik aan het lezen ben, dan zet ik gewoon een beetje thee in een theepot (ong. 2/3 glazen) neem ik hem mee naar boven, pak een goed boek en de thee is zo op!
  • Veel zout eten, krijg je dorst van! (niet té veel, is niet goed voor je)
  • En idd, overal een flesje water mee naar toe nemen.

Verder is het gewoon een kwestie van aanwennen, als je aanwent om altijd als je iets eet ook wat te drinken neemt, mis je het vanzelf als je het niet doet!

ik verdrink mezelf, zoveel drink ik

Neem een megazout dropje en gooi er meteen een glas water achterna.

aah ik heb precies hetzelfde!
iedereen zeurt er ook altijd over.
en meestal heb ik ook geen zin te drinken xd

Het helpt als je het dopje eerst van de fles doet

/wat ben ik in een overdreven grappige bui vandaag, amai amai!!

Tip om meer te drinken: eerst 2 blaasontstekingen krijgen net als ik en daarna inzien dat je echt moet drinken, anders krijg je weer de pijn. Je moet gewoon drinken