Tips om je bruine kleur te behouden!

Zoals velen van ons, heb ik ook een aardig bruin kleurtje opgebouwd, die ik graag een tijdje wil behouden. Vaak is het na een paar weken al helemaal weg bij mij, en aangezien je huid zich om de 10 dagen ‘ververst’ is dit ook niet meer dan normaal. Daarom ben ik is gaan googlen, en wat tips op gaan zoeken. Ik wil ze graag met jullie delen.

• Het codewoord is: hydrateren, dit kan je op verschillende manieren doen, maar handig is om een hydraterende bodymilk/crème/lotion te kopen, en deze geregeld te gebruiken.
  • Wanneer je net terug bent van vakantie/een paar dagen in de zon, moet je toch wel minimaal een week lang elke dag smeren met aftersunmilk. Dit zorgt ervoor dat de huid niet uitdroogt, waardoor de bruine kleur langer zal blijven zitten.
  • Vermijd lange ligbaden, dit droogt je huid immers uit, wat er weer voor zorgt dat je bruine kleur eraf zal gaan. Gebruik liever een douche!
  • Voor de mensen die nog niet op vakantie zijn geweest, of voor de dagen dat het nog heel warm wordt; scrubben, scrubben, scrubben! Dit natuurlijk niet op dezelfde dag als dat je gaat zonnen, maar 1 of 2 dagen vantevoren. Dit zorgt ervoor dat de dode huidcellen worden verwijderd, wat als effect heeft dat de kleur dieper doordringt in je huid. Vergeet niet na het scrubben je in te smeren met een hydraterende bodymilk.
  • Niet te vergeten: de zonnebank! maar aangezien iedereen ondertussen wel weet hoe slecht dit voor je is, raad ik je af om dit vaker dan 1x in de 3 à 4 weken te doen. Gebruik ook na het zonnebanken een aftersunmilk.
  • Het is erg belangrijk om veel water te drinken. Dit verbetert niet alleen de doorbloeding van je huid, het zorgt er ook voor dat je huidcellen minder snel afsterven.
  • Let goed op dat je niet verbrandt. Dit zorgt ervoor dat je gaat vervellen, hierdoor verlies je een dikkere huid dan normaal waardoor je kleur eerder weg is.
  • En last but not least: zelf ben ik er geen grote fan van, maar voor de mensen die er wel mee om kunnen gaan raad ik zelfbruiner aan! zorg er wel voor dat je het egaal & subtiel aanbrengt, anders loop je dagenlang rond met een ‘vlekkenhuid’

Hopelijk hebben jullie er iets aan, en als je zelf nog tips hebt; plaats ze gerust, dan zet ik ze ertussen! :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

Ik wil juist een witte huid. x]

Dankje! Handig!

damn ik mag niet meer in bad.

hahaha, tsja je zal niet opeens spierwit zijn als je 1x in bad bent geweest, maar maak er geen gewoonte van :wink:

Ik wil wel een bruine huid houden.
maar dan moet ik eerst bruin worden ;o

Ach ik ben meestal wel bruin… Maar dat komt omdat ik half indonesisch ben.
En ik word heel snel bruin… dus voor mij maakt het niet uit :slightly_smiling_face:

Maar handig voor andere meisjes! :grinning:

xx

Ruilen? (a)

Ik wordt nooit bruin. Ik verbrand alleen maar (zelfs soms met factor 40!)

ik wil ook graag indonesisch zijn ofzo. ze hebben altijd zo’n mooie huidskleur, i likeeee! <3

Hier hetzelfde :]

ik word helemaal niet snel bruin, dus ook geen kleur die ik moet behouden. ;p

up! :grinning:

& hier ook! :grin:

Nee ik ook al niet xD Verbrand meestal alleen maar. Maar ik ben toch wel minder wit dan normaal =)

hmm ik werd ook noooit bruin, en gebruikte altijd factor rond de 40. nu was ik dat zat hihi – en nu gebruik ik factor 12 + ik word bruin & verbrand niet.

weird.