Tips om hem uit zijn tent te lokken..

Hoi iedereen

Ik had mijn vraag al gesteld in een ander topic maar krijg niet echt antwoord dus probeer ik het zo even. Alvast bedankt aan iedereen die de moeite neemt om dit te lezen.
Ik ben halsoverkop verliefd geworden op een jongen die soms bij mij in de groep zit. (Ik studeer aan de hogeschool en we hebben 3 lessen samen). Ik ben 20, heb nog nooit een vriendje gehad en heb niet echt ervaring met jongens.

Even kort:

• toen ik hem voor een bepaalde les tegenkwam hadden we nog nooit tegen elkaar gesproken maar ik
    lachte naar hem en hij knipoogde terug.
  • Daarna heb ik nog een paar keer naar hem gelachen tijdens andere lessen maar daar reageerde hij
    niet op
  • gisteren ben ik een gesprek met hem begonnen op FB zogezegd om iets over de les te vragen. Hij
    antwoordde maar ik moest altijd vragen stellen om het gesprek gaande te houden. Uiteindelijk
    gebruikte hij wel emoticons enzo en reageerde hij soms grappig. ik sloot het gesprek af met een
    slaapwel en een kusje maar kreeg geen antwoord meer
  • vandaag zag ik hem voor de les bij iemand staan waarmee ik altijd naar de les ga en ik geef die
    persoon altijd een zoen dus ik gaf hem ook een zoen. Hij keek de hele tijd naar de andere kant en
    stond een beetje te dromen. In de les negeert hij mij ook en zegt hij niets, tegen niemand eigenlijk, ik
    denk dat hij heel verlegen is

Ik weet echt niet wat ik moet doen. ik zie hem echt graag (hoe oppervlakkig dat ook mag klinken omdat ik hem eigenlijk niet ken) maar ik weet niet zo goed wat ik van zijn gedrag moet denken. Ik ben bang dat hij geen interesse heeft omdat hij nooit zelf een gesprek begint, aan de andere kant doet hij dat met niemand omdat hij beschaamd is.
Ik ben van plan hem via fb mee te vragen om iets te gaan drinken met nog vrienden van mij maar ben bang voor zijn antwoord…

Wat moet ik doen?

bedankt aan iedereen die dit lange verhaal gelezen heeft x

hmm, lastig hij geeft vrij weinig signalen. maar net wat je zegt als hij verlegen is…
als je samen met vrienden en hem meevraagd kun je altijd nog doen alsof het gewoon vriendschappelijk is, en dat zou je evt ook tegen hem kunnen zeggen.

en voorderest hem gewoon peilen/in de gaten houden of je toch nog wat signalen kan oppikken?

Hate to break it maar hij heeft geen interesse. Je hebt hem genoeg signalen gegeven om op in te spelen, je moet niet vast blijven houden aan die éne knipoog want daar heeft hij waarschijnlijk helemaal niet bewust bij stil gestaan.

Als je hem nu alleen nog maar meer berichtjes gaat sturen met het idee dat hij verlegen is hou je jezelf alleen maar voor de gek. Hij stuurt echt wel wat als hij echt geinteresseerd is.

Sorry als dit een beetje hard overkomt.

Hij heeft idd geen interesse.
Ook vind ik het ontzettend raar dat je hem een zoen gaf,
ik bedoel je hebt hem alleen nog maar via fb gesproken?
Snap best wel dat hij daar ongemakkelijk van wordt.

het komt idd wel wat hard aan maar ik ben blij dat jullie eerlijk jullie mening zeggen. Zoals ik al eerder zei ben ik echt niet zo goed in het inschatten van jongens en of ze nou wel interesse hebben of niet. Maar ik denk echt wel dat hij van zichzelf wat verlegen is, dat heb ik gewoon al gemerkt in de lessen wanneer iemand hem iets vraagt of wanneer hij een spreekoefening moet doen enzo, maar toch heeft dat idd niets met het feit te maken dat hij interesse heeft of niet. Ik denk dat ik niets meer ga sturen, ik wel hem echt niet ongemakkelijk doen voelen ofzo. Maar zou ik nog vragen om mee te gaan iets te gaan drinken met vrienden uit de klas of is dat geen goed idee? Gewoon vriendschappelijk bedoeld. Want ookal heeft hij misschien geen interesse we zouden toch vrienden kunnen worden hoop ik

ohja en dat van die zoen geven, ik doe dat eigenlijk bij iedereen die ik tegenkom dus voor mij is dat normaal eigenlijk, ik stond er helemaal niet bij stil dat dat hem een slecht gevoel kon geven :s

Mm ik denk ook dat hij geen interesse heeft. En als je het zeker wil weten zou ik hem gewoon op date vragen, dan krijg je tenminste duidelijk antwoord ipv al die ‘signalen’.