Tips om gezond af te vallen

Dit is géén topic waar je je kan aanmelden om samen te gaan afvallen, maar gewoon even een snel topic waar je kan kijken wat je wel of niet moet eten of drinken als je wilt afvallen. Of hoe je het best kan sporten, welke sporten en noem maar op. Alles wat je kan bedenken.
Je kan hier natuurlijk wel je tips en recepten dumpen! :3

Light producten

Light producten zijn wel degelijk met minder calorieën, maar er zitten suikervervangers in. Eén van die vervangers zorgt ervoor dat je zin krijgt in zoetige dingen.
Dus je kan beter één glas gewone cola drinken, dan twee light, want dan krijg je bijvoorbeeld weer zin in lolly’s.

Niet al te veel sporten

Het is goed om even een rustpauze te nemen. Als je een weekje rust neemt kunnen je spieren herstellen en zorg je er voor dat je lichaam niet te erg went aan het vele sporten. Als je na de rustpauze verder gaat met sporten verbrand je weer veel meer calorieën.

Dus post al je tips die je maar kunt bedenken. Zelf verzonnen, of van Google gehaald, maakt niet uit, gewoon posten. :’)

http://www.afvallen-weblo…-afvallen-niet-meer-lukt/

Dat is een handige site, met gewoon 5 simpele tips.

http://www.dieetblog.com/snel-5-kilo-afvallen/

En dat is een week programma met wat je kan eten om snel vijf kilo eraf te hebben. Altijd handig. :3

ik wil niet ttips geven ik wil alleen wat vragen heozo moetje niet te veel sproten ik zit bij een sport culb en ik train daarom 3x 2.45uur per week is dat dan te veel en ik doe daar trouwens ook nog 6 uur op school bij is dat dan ook slecht??
xoxox

Het staat er ook waarom te veel ook niet heel goed is.
Er staat wel dat je best een week kan rusten, omdat je dan na die rustpauze weer veel gaat afvallen.

maar is het te veel??
en er is een probleem ik kan niet zo maar een week neit meer op school sproten en nie tmeer op de club verscheinen…

Heb toen keer gelezen dat pittig eten ook goed is om af te vallen.

Wat ik altijd heb begrepen over lightdrankjes (en vast een hoop andere lightproducten) is dat ze aspartaam bevatten en dat is kankerverwekkend… Aspartaam zelf zorgt voor een verhoogde vetopslag… Dus als je lijnt… vermijdt dan lightproducten en natuurlijk de chocomel en youghurtdrank!

Evengoed blijven snoepen! Natuurlijk niet veel, maar om de dag een klein snoepje bijvoorbeeld. Zo blijft je lichaam evengoed gewend aan snoep en suikers, zo voorkom je het jojo-effect een beetje.

• eet op vaste tijdstippen
  • ga aan tafel zitten als je eet (als je op school eet ook ff ergens gaan zitten)
  • blijf genoeg eten
  • neem af en toe wat lekkers (bijv elke zaterdag een schaaltje chips ofzo)

goede tip! wist ik niet, dankjewel.

Eet tussen doortjes alleen wel gezonde. Je kan zoveel wortels en komkommer eten als je wil.
Eet zo veel mogenlijk onbwerkt eten.
Drink/eet geen light producten. Ze zijn ongezond en je word er juist eerder dik van doordat er zoetstoffen in zitten en je er heel veel in zoetigheid van krijgt.
Eet zes kleine maaltijden per dag in plaats van drie grote.
Eet je vetten om niet dik te worden. Als je geen vet gaat eten dan slaat je lichaam het beetje vet dat je wel eet op. En daar krijg je love handels en vetrollen van.
Drink veel water en/of thee.
Ga zitten als je eet.
Kauw heel erg goed als je eet. Zo haal je alle enzymen en voedingstoffen uit je eten en heeft je lichaam minder moeite om het te verteren.
Beweeg elke dag een half uurtje. Zorg er dan voor dat hartslag om hoog gaat. Bijvoorbeeld een half uurtje touwtje springen, joggen of fietsen.
Eet zo weinig mogenlijk suiker. Hier word je loom van en kom je aan. Ook stijgt je bloedsuikerspiegel er heel erg van.
Gebruik veel olijfolie en weinig sauzen.
Begin smorgens met een groot glas water. Zo drink je het verlies van snacht er weer aan. Want dan heb je niks gedronken.
Eet zoveel mogenlijk groentes. Zorg dat bij je maaltijden de helft van je bord vol groentes ligt en een kwart vol vlees of vlees vervangers en de rest met graanproducten.