Tips om geschiedenis te leren?

Hee,

voor morgen moet ik 4 hoofdstukken van geschiedenis leren… ik heb de hoofdstukken al een beetje doorgelezen en belangrijke woorden opgeschreven maar daar kom ik niet echt ver mee en ik weet niet hoe ik verder moet. Hebben jullie tips? Dankjewel!

Maak mindmaps, samenvattingen en leer de begrippen. Succes! :wink:

Samenvatting maken met de belangrijkste begrippen, jaartallen en personen.

Toets is inmiddels al geweest…

voor de volgende keer op tijd beginnen en alles goed duidelijk opschrijven.
met de hand schrijven werkt bij mij meestal ook beter, dan heb je echt de woorden geschreven zoals je ook op de toetsen doet.

Hoe vroeg van tevoren beginnen jullie ?

Tijdlijn maken en stampen stampen stampen

JORT GESCHIEDENIS! Een geschiedenis leraar die filmpjes maakt over alle hoofdstukken van GS op youtube. Hij is mijn held :upside_down_face:

^ Idd, Jort geschiedenis! Heeft mij enorm geholpen vorig jaar met mijn examens. Wat bij mij ook heeft geholpen is het bedenken van toetsvragen over de stof (en deze ook beantwoorden). Zo leer je echt de belangrijkste punten/verbanden/vergelijkingen etc. Succes voor de volgende keer :wink:

Jaaa joost van oort is echt heel fijn!
Maar een dag van tevoren is nou ook niet echt op tijd om te beginnen…
Zeker met 4 hoofdstukken…

Maargoed. De jaartallen leer ik vaak twee weken van te voren,
en dan de rest verdelen per paragraaf over de komende weken tot de toets :slightly_smiling_face:
en oud examens maken helpt ook heel vaak.

Misschien een tip voor de volgende keer: maak kleine kaartjes en zet op de voorkant het begrip en op de achterkant de betekenis. Als je er een kent leg je die op een andere stapel totdat je alle begrippen kent.

Beetje laat, maar je kan ook een mindmap maken.
Dat vind ik zelf handig, op deze site staat wat het is en hoe het werkt:
http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/persoonlijke-ontwikkeling/hoe-maak-ik-een-mind-map