Tips om geschiedenis te leren?

Hee,

voor morgen moet ik 4 hoofdstukken van geschiedenis leren… ik heb de hoofdstukken al een beetje doorgelezen en belangrijke woorden opgeschreven maar daar kom ik niet echt verder mee en ik weet niet hoe ik verder moet. Hebben jullie tips? Dankjewel!

Ik zou gewoon veel blijven herhalen en jezelf toetsen dus even opschrijven wat je nog weet dan even terug lezen of je nog iets hebt gemist. Blijf jezelf er toe zetten want leren moet je toch maar neem wel genoeg pauzes anders wordt je ook gek.

Dankjewel!

ik weet natuurlijk niet wat je moet leren maar bij mij helpt het ook om documentaires of films over dat onderwerp waar ik een toets over heb te kijken.

Samenvatting schrijven → samenvatting van de samenvatting schrijven en zo doorgaan tot je op steekwoorden uitkomt.

Dan de steekwoorden proberen te omschrijven en kijken of het klopt met je eerste samenvatting.

Als je voor morgen 4 hoofdstukken moet leren ben je wel een beetje laat volgens mij.

In welke klas zit je? Ik neem aan dat je al eerder een geschiedenis toets heb gehad. Wat werd er toen van je gevraagd? Veel theorie of meer inzicht en logisch na denken? Ik kan je niet echt helpen met alleen: ik heb morgen een geschiedenis toets van 4 hoofdstukken, hoe moet ik leren? Snap je? :slightly_smiling_face:

Ik leesde het hoofdstuk een keer of 4/5 en maakte daarna er een samenvatting van

Geschiedenis vond ik altijd het makkelijkste vak om te leren. Lezen, samenvatting maken & dan je samenvatting leren!

Ik zou samenvatten, en vervolgens die samenvatting gaan leren…

Bij mij hielp een tijdlijn ook altijd goed, dan heb je de volgorde van gebeurtenissen goed in je hoofd en kun je ook beter conclusies trekken enzo.
Verder wat al gezegd is, een samenvatting maken inderdaad.

Samenvattingen maken met begrippen.

ik kijk altijd deze filmpjes:
http://www.youtube.com/user/JORTgeschiedenis
en dan open ik een word bestand die ik er naast hou en dan maak ik er aantekeningen bij, helpt bij mij heel goed hoef mijn geschiedenis boek eigenlijk niet eens meer te openen.

? :flushed:

OT: samenvattingen maken en herhalen.

ha ha haha…

Samenvatten en dan je samenvatting lezen. En nooit meer 1 dag Van tevoren beginnen. Suc6!

Probeer ook verbanden te zien tussen de verschillende hoofdstukken. Bijvoorbeeld als je een hoofdstuk hebt over het ontstaan en de verspreiding van de Islam, en een hoofdstuk van het ontstaan en de verspreiding van het christendom, probeer dan de verschillen of overeenkomsten te zien of met welke onderwerpen je dan ook te maken krijgt, dat is eigenlijk altijd wel nuttig, tenminste dit helpt mij heel erg met het beantwoorden van sommige vragen op toetsen.

-Samenvatting maken. en begrippen opschrijven.
-herhalen (!)
-Laat je overhoren.
-maak opdrachten die bij het hoofdstuk horen.

Precies dit.
Werkt uitstekend!