Tips om Engels te leren

Ik sta een onvoldoende voor Engels, het is nog maar een 5,3, maar het daalt steeds meer. Ik ben vrij goed in de talen al zeg ik het zelf, Duits en Frans gaan bij mij makkelijk maar Engels echt niet. Het gaat de mist al in als ik alleen maar woordjes voor Engels moet kennen, want die krijg ik dan echt niet in mijn hoofd. en hebben jullie nog tips om Engelse grammatica goed te leren. xx

Mijn nichtje moest elke avond een Engels boekje lezen die ze van school meekreeg. Nadat ze het boekje gelezen had, moest ze in het Engels samenvatten wat ze gelezen had. Haar docent controleerde dit dan.
dus ga even met je Engelse docent in gesprek en go for it.

ik kan juist geen frans en duits maar engels wel heel goed :'D engels is wel toegankelijk, internet/tv/muziek/games zijn allemaal engelstalig! Ga eens op een engelstalige website, en zet eens een dvd zonder ondertiteling (of engelse ondertiteling) eens op?

ga engels praten met je ouders. Daar leer je echt belachelijk veel van. Er zijn ook van die kampen waar je engels leert, misschien iets voor een uitwisseling?

je hebt heel veel van die sites (google op wrts of teach2000) waar je je woordenlijst kunt invoeren en ze met spelletjes en vragen kunt leren.
hardop zeggen, 10 x opschrijven, er een liedje van maken, een spelletje met memory, allerlei manieren om de woordjes erin te stampen. veel werken, hard werken, op tijd beginnen en niet 3 uur achter elkaar, maar 1 uur - half uur pauze - 1 uur - klaar, volgende dag weer.

grammatica; engelse sites aan je lerares vragen, oefen opdrachten, toetsjes, allemaal vragen. heel veel oefenen ermee met invuldingen enzo, rijtje stampen, dat is mijn manier

bij mij is het juist andersom, engels gaat prima, duits en frans liggen me niet.
ruilen? oke nee grapje maar gebruik wrts! daar heb je allemaal verschillende mogelijkheden om het te leren (van makkelijk naar moeilijk!)

Engels vind ik juist het makkelijkst.
Series, shows, boeken, alles kijk en lees ik in het engels. Misschien moet je dat ook proberen? Kijk eens series zonder ondertiteling, daar steek je echt een hoop van op. En lees eens een boek zonder bij elk woord dat je niet kent de betekenis op te zoeken. Vaak kun je het uit zinsverband wel halen.

En verder inderdaad: oefenen, oefenen, oefenen.

alvast bedankt en ik gebruik trouwens wrts al, maar dan nog krijg ik die woordjes er nog steeds niet in ;$

heeel veel wrts gebruiken…

Wat ik doe:
Bijv. Ik heb donderdag een pw voor engels, dan begin ik maandag met leren, telkens 10 woordjes of zinnetjes, als je dan elke dag een halfuurtje leert dan moet het goed komen, nou heb ik het er snel ingestampt dus kun je mischien wat langer proberen… Suc6! X

Bah saai, ik heb het geleerd via spelletjes, films, chats van alles.
Wat ik op school heb geleerd aan Engels weet ik niet eens :stuck_out_tongue:
Maar wil je echt goed Engels leren dan moet het denk wel op de saaie manier met correct Engels (boeken lezen of heel goed je Engels leren)
Succes ermee

ga engelstalige films kijken met de ondertiteling ook in het engels?

Probeer vanaf nu serieus uitsluitend te luisteren naar engelstalige muziek en te kijken naar engelstalige films/series. Stel ook sites zoals facebook, google en youtube in op engels i.p.v. nederlands. Als je van lezen houdt, lees dan engelse boeken (bijvoorbeeld de originele Twilight, als je daarvan houdt, of anders literaire boeken).
Zo heb ik engels geleerd; niemand in mijn omgeving sprak ooit engels tegen mij maar omdat ik ben opgegroeid met Amerikaanse media kon ik vanaf m’n zesde al engels. Gewoon de Britse/Amerikaanse TV volgen, zonder ondertiteling. Het helpt echt en het is leuker dan oefeningen maken =)

Oja, sites bezoeken is niet altijd even goed. Bij “officiële” sites kan het wel, maar een heleboel blogs en fora op het internet hebben schrijvers die er ook niet veel van snappen. Dus niet zomaar grammatica aannemen van sites.

Gewoon ezelburggetjes maken?

ik ben zelf ook heel slecht in engels ik ben bij de leraar geweest die heeft mij overhoord en uitgelegt hoe de grammatica moest enzo. en toen vroeg die leer jij de dagvan tevoren heel veel ervoor? ik zo ja dan wil ik er alles in hebben. toen zei hij van okee, dit keer ga je niet leren die dag ervoor en ook niet vlak voor de toets nog een x over kijken en dat heb ik dus gedaan ik heb alleen die dag ervoor even over gekeken dat mocht nog net. en toen heb ik die toets gemaakt had ik een 6,5;) in plaats van wat ik normaal heb een 3,8 :grinning:
Hopelijk heb je hier wat aan:D

WRTS of heel veel overschrijven en verder blijven stampen. =)

wrts

Ga veel films/series kijken in het Engels zonder ondertiteling (of desnoods Engelse ondertiteling). Als je het vaak hoort, gaat de grammatica je steeds beter af, omdat je dan beter ‘hoort’ dat iets grammaticaal fout is.

En woordjes inderdaad op wrts, werkt heel goed :slightly_smiling_face:

www.wrts.nl