Een taal leer je het beste door er 24/7 mee bezig te zijn. Inderdaad naar het land gaan is het beste wat je kan doen, maar dan wel voor langere tijd. Een vakantie van een paar weken gaat je niet echt helpen, haha. Misschien iets voor in de toekomst?
Maargoed, dat behoort nu niet tot de mogelijkheden.
Door films en series te kijken oefen je vooral je luistervaardigheid. Je zou je leesvaardigheid kunnen verbeteren door de Turkse krant te lezen bijvoorbeeld, of boeken en tijdschriften inderdaad. Ik kan je de site interpals.net aanraden om je schrijfvaardigheid te verbeteren. Ik weet niet of je het kent, maar dat is een site waarbij je penvrienden kan worden met mensen die ook bezig zijn om de taal te leren. Is misschien wel fijn omdat je dan interactief bezig bent ook en omdat schrift vaak moeilijk is om bij te houden anders. In mijn ogen is spreekvaardigheid echter het belangrijkste (en ook het minpunt van een zelfstudie omdat je er andere mensen bij nodig hebt), heb je familie/vrienden/kennissen die Turks spreken met wie je af en toe een praatje kan maken?
Succes!