Tips om computer sneller te maken?

Ik heb de oude laptop van mebroer gekregen, maar die is zo sloom dat je serieus bij elke pagina vijf minuten moet wachten.

hebben jullie misschien tips of programma’ s of gratis te downloaden ding waarmee hij sneller gaat?
want ik heb geen geld voor een nieuwe. :stuck_out_tongue:

alvast bedankt.!

Je moet hem defragmenteren, en zéker niet meer programma’s downloaden XD

nou als je dat doet, word je pc alleen maar voller, en alleen maar langzamer dus
ik zou als ik jou was alle troep eraf gooien die je hebt
en als internet browers niet internet explorer gebruiken, maar google chrome of firefox, dat kan vaak ook wel wat schelen

schijfopruiming en schijf defragmenteren idd.

Alles eraf, windows opnieuw installeren en dan alleen de programma’s installeren die je echt nodig hebt!

bedankt.

maar zouden jullie kunnen vertellen hoe dat ongeveer moet, want ik weet niet veel van al die dingen af. :blush:

alles wat je niet meer nodig bent/gebruikt eraf gooien. dat wil meestal wel helpen

Hier staat t uitgelegd in iets van 10 stappen.
Waarvan je zeker niet alles hoeft te doen.
http://www.windowscorner.com/

In t kort, zet je gegevens die je wilt bewaren op een externe hardeschijf. Verwijder ze daarna van je computer, en pak je windows cdtje erbij. Stop m erin en dan moet alles wel duidelijk worden lijkt me.

niet (vaak) je bureaublad achtergrond veranderen. kost veel ruimte!

hoe haal je alles eraf? want ik weet wel hoe je mappen moet verwijderen maar er blijft altijd nog wel onzichtbare zooi op toch?

Nouja ik laat het altijd doen. Gewoon jouw bestanden (muziek, foto’s, dingen voor school) op een USB of externe harde schijf zetten, en dan iemand windows opnieuw laten installeren (Ik laat het altijd door mijn broer doen, maar ik weet niet of jij iemand kent die daar bekend mee is).

En dan dingen zoals: Word, Google Chrome/Firefox, MSN e.d. er op zetten. Gewoon van die standaard dingen die jij altijd gebruikt, en geen onzin (:

Ccleaner downloaden. Haalt onder andere opgeslagen wachtwoorden en internet bestanden weg.

oshit, die laptop kan geen cd’ s hebben dus dan kan ik niks nieuw installeren…

dan moet je er alleen afgooien wat je niet meer gebruikt (spelletjes en programma’s) en eventueel plaatjes ofzo uit je afbeeldingen halen, muziek die je niet mee luistert eraf, films die gedownload zijn en je niet meer kijkt eraf, gewoon leegmaken zegmaar… en dan hoef je ook niks opnieuw te installeren want je meot er niet afhalen wat je nog nodig bent. en op het eind virusscanner er even uitgebreid overheen en dan zou hij weer wat sneller moeten zijn…

en nog een vraagje, want als ik films download zet ik ze meteenop me mp4, maar volgens een vriendin van me blijven er dan altijd nog bestanden staan.

Als jij ze niet verwijderd dan blijven ze staan ja.

Vergeet trouwens niet mappen als ‘mijn ontvangen bestanden’ ‘gespreksgeschiedenis’ en ‘downloads’ leeg te halen.

Als je ze verwijderd, komen ze in je prullenbak. Verwijder je ze uit je prullenbak zijn ze echt weg :slightly_smiling_face:

nee sorry dat bedoel ik niet, het bestand verwijderik wel, maar volgens haar blijven er nog dingen staan bij downloads en op dat programma enzo.
xxx

Als je m verwijderd als het goed is niet.
Welk programma verwijder je dan?
Dat programma zet het in een map, als je hem uit die map verwijderd is t weg, compleet.

Er zijn eventueel nog wel van die cookies en andere internet bestanden die ruimte innemen, daarvoor moet je bv dat programma gebruiken dat hierboven ergens is genoemd.

oke dankjewel.
heeft iemand een link van die ccleander, want ik krijg dan allemaal spam? :stuck_out_tongue: