Tips om biologie te leren?

Ik heb volgende maand mijn examens, ik doe vmbo TL.
Ik heb erge moeite voor bio ik stress hem echt helemaal dood want we moeten 4 boeken (!!!) leren. Omdat het zo belachelijk veel is weet ik niet eens waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips om dit te leren?

Ik weet niet precies hoe jouw boek is ingedeeld maar misschien kan je een samenvatting maken van elk hoofdstuk, ik neem aan dat er ook onderwerpen in andere boeken terug komen dus als je dan een samenvatting per onderwerp maakt (dus uit elk boek dat onderwerp en daar dan een samenvatting van) dan leert het wat makkelijker. Het scheelt echt om de onderwerpen die bij elkaar te horen tegelijk te leren :grinning:

Veel, echt heel veel oefenen en veel animaties bekijken die met het onderwerp te maken hebben
Bijvoorbeeld op www.biologiepagina.nl

@Countdown. Ja mijn boek is ingedeeld in verschillende onderwerpen/hoofdstukken. Maar waar moet ik beginnen? Moet ik eerst beginnen met de makkelijkste hoofdstukken van al de boeken of de moeilijkste of gewoon bij het begin? Ik heb trouwens de boeken van biologie voor jou, welke heb jij?

Ik heb geen biologie maar die methode hebben wij op school ook! Ik zou eens aan een vriendin vragen hoe zij het leert :slightly_smiling_face:

Hee, ik zit ook in 4 vmbo-t en heb ook biologie voor jou. Ik was vorige week maandag begonnen met alle 15 hoofdstukken samenvatten. Zo leer ik het beste. En je moet niet alle details uit je hoofd gaan leren maar gaan in het algemeen.

Van biologie voor jou zijn ook samenvattingen. Die kunnen je ook helpen met wat de belangrijkste informatie is.

Staan die gewoon op het internet?

Thanks meliss :hugs: