Tips nodig !

Ik heb een dip…
Ik haal slechte cijfers, doe thuis geen ene moer aan huiswerk en leerwerk. Ik ben gewoon moe en stel veel dingen uit. Ik leef nu van een rapport met 5jes en 6jes waar ik van baal, want áls ik leer kan ik veel. Ik zit op de havo, en wil hier graag op blijven.
Wie heeft er tips om meer doorzettingsvermogen te krijgen ? waardoor mijn cijfers weer wat omhoog gaan :slightly_smiling_face: Ik kan me ook slecht concentreren als ik huiswerk/leerwerk moet maken en stel het vaak uit naar 's avonds, dat word 's ochtends en uiteindelijk zit ik te leren in de pauze. :bored:
Wat doen jullie eraan om je huiswerk goed bij te houden? ik hoor het graag! x

Motiveer jezelf door jezelf te belonen. Ik doe dat met de Donald Duck (als er zoveel werk gedaan of geleerd is mag ik een verhaaltje lezen).
Wat je ook kunt doen is de gummybeertjes methode. Je legt op/bij iedere opdracht of paragraaf een gummybeertje en als het gemaakt of gelezen is dan mag je die opeten.

Of vraag aan je ouders of ze je als je hoge cijfers haalt extra zakgeld willen geven of iets anders leuks (een ijsje bijvoorbeeld of bij 3 keer een 8 naar het zwembad).

Ik weet niet wat voor jou het beste zal werken, maar probeer iets te vinden dat een leuke beloning is en die jou ook echt motiveert.

Dit vind ik echt goede tips! Een beloningssysteem is inderdaad vaak een erg goede motivatie. Of anders kun je bv. als je een 7 of hoger houden, jezelf ergens mee belonen?

En inderdaad, schakel je ouders in… Dan kunnen zij ook een beetje op je letten en heb je ook wat meer een stok achter de deur.

Die zijn wel goed ja! Ik kan mezelf wel verwennen met chocola (: Of met een leuk tijdschrift! Ik hou m in gedachten :wink: thanks!

Je hoeft natuurlijk niet mijn voorbeeldjes te kopiëren, het is beter om zelf iets te verzinnen. Belonen werkt bij de meeste mensen het beste als je ze iets wilt laten doen wat ze niet leuk vinden om te doen. Als je niet betaald zou krijgen voor je werk denk ik dat heel veel beroepen al lang niet meer zouden bestaan :wink: .

Probeer gewoon een paar dingetjes uit en dan merk je vanzelf wat het beste werkt voor jou.

“Wil je je diploma halen, of niet?”, dat vertelde ik mezelf altijd.

Dat zou mij juist blokkeren om ook nog maar iets te doen.

ik heb precies hetzelfde
ik doe niets en haal evengoed 5 en 6jes dus ik ga toch wel over
op school maak ik veel te veel lol en word er altijd uitgestuurd zonder consequenties dus vind ik het niet erg
eigenlijk zou het wel goed zijn als ik gewoon mijn best deed en 8 haal maarja
(ik volg dus :wink: )

Misschien zou het voor jou goed zijn om een keer wel consequenties te moeten ervaren van je gekeet in de les.

jaa miss idd wel
maar ik heb afgelopen periode denk ik 3 scheikunde lessen helemaal volbracht hihi
ik heb de avond van te voren alles een keer doorgelezen voor de mega grote periode toets en ik had en 6.1
maar voorderest ben ik niemand tot last ofzo want ik ben ik er toch nooit hihi

je kan ook jezelf motiveren door eerst bijv. hard te lopen en dan te leren
of idd als ik dit en dit geleerd heb dan pas mag ik tv kijken of op girlscene

Ja, dat probeer ik wel eens, maar de verleiding is zooo groot haha.
voor ik het weet zit ik 3 uren op mn laptop ;d

wel bedankt voor de tips! x

Wat ik deed op de middelbare school was eerst even een kopje thee drinken (of in ieder geval bijtanken met iets te eten en te drinken) en daarna pas aan m’n huiswerk. En dan vaak tussen de opdrachten door iets leuks doen (ik was tot m’n 14e of 15e helemaal weg van zoo tycoon en speelde dat toen ook vaak).

Je hebt ook internet blokkeersystemen dat je internet of bepaalde sites kan blokkeren. Dan word je iig niet meer afgeleidt door internet.
En wat bij mij grandioos geholpen heeft was dat ik een opleiding in het zicht kreeg die me echt geweldig leek. Daar moest ik voor werken en dat deed ik toen maar al te graag.
Ook heb ik in mijn examenjaar mezelf volgehouden dat dit nu mijn kans was om te laten zien wat ik in me had. (dit bedacht ik me pas in maart/april hoor haha)
Ik had eigenlijk de hele havo geleefd op 6jes en ik bedacht me dat als ik niks deed voor mijn examen ik er gigantisch veel spijt van zou krijgen later, omdat ik van mezelf weet dat ik veel meer kan. Nou, dat heeft geholpen en heb voor bijna alles een 8 gehaald :'D

En belonen werkt vaak.
En zelfs je ouders erbij halen. Zodat ze je dwingen te leren. Misschien niet leuk, maar het werkt wel.

Of zoals ik zei, je ouders vragen of ze je willen belonen als je goede prestaties hebt gehaald. Wat goed is verschilt per vak en per persoon, de 1 haalt met heel veel leren net een 6 voor Frans, terwijl de ander zonder iets te doen een 7 haalt voor dezelfde toets.

Ik weet niet wat je 's middags afleidt, maar bij mij was dit mijn laptop. Een tip: leg de dingen die je afleiden weg! Vraag je broer/zus/moeder/vader of je ze bij hen op de kamer mag leggen, of stop ze ergens op zolder. Zo zijn ze ook niet in je zicht wanneer je bijv. iets te drinken gaat pakken.
Verder helpt bij mij een schema altijd wel. Of een to-do list, dat geeft altijd zo’n goed gevoel wanneer je weer iets kunt afstrepen! ^^

Nouja, het was bij mij meer toeval… ik was ook altijd van de 5jes en 6jes. en ik dacht dat ik gewoon niet beter kon(op creatieve vakken na, en talen) dus liet het er gewoon bij en moest op mijn tenen lopen. vele docenten zeiden ook dat ik beter mbo kon gaan doen zodra ik mijn havo binnen had. Ik reed toen paard, was erg veel bezig met mijn vriend, was bezig met autorijlessen, ik deed vanalles behalve werken voor school.
Toen ik naar het HBO ging raakte ik mijn verzorgpaard kwijt door een fikse botsing met de eigenaar. waarbij ik heb besloten niet meer terug te gaan naar die stal omdat we elkaar dan altijd met een schuin oog aan bleven kijken en ik daar echt geen zin n had. natuurlijk mis ik die paarden verschrikkelijk, maar achteraf is dit heel gunstig geweest. Ook kreeg ik vlak voor ik ging studeren een nieuwe vriend, die 110 km van me vandaan woont, hij werkt overdag dus kon ik dan geen contact met hem hebben, en alleen savonds wat appen/bellen etc. en zag hem alleen in het weekend.
Ik wilde een goede start maken op de hoge school want ik wist dat het niveau een stuk hoger zou liggen als op de havo.Ik heb me dus meteen goed ingezet want het is makkelijker om te hoog in te zetten en bij te stellen naar beneden(dus dat je te erg je best doet, en dat dit eigenlijk niet nodig is) dan te zwak beginnen en daarna keihard bijwerken…
ik haalde 7ens en 8en… ik natuurlijk onwijs blij. en juist door die hoge cijfers voelde ik me zo goed, want ik haalde altijd van die hele magere cijfertjes… en nu haalde al die andere magere cijfers en had ik in 1 keer al mn studiepunten die ik kon halen voor dat blok. ik heb dat eigenlijk vol gehouden omdat me dat zo goed deed. Ik ben nu bezig aan mijn laatste blok en heb 1 herkansing moeten doen die ik daarna met een 7 heb afgesloten, de rest zijn allemaal 7’ens en 8en. ik heb 2 zesjes. ik sta gemiddeld een 8 en twee 7ens. dus ik ben echt onwijs trots. dat gevoel wil ik houden en daar ga ik dus voor.
als ik nog die paarden zou hebben dan zou ik teveel tijd kwijt zijn waarin ik eigenlijk zou moeten leren. dus wat dat betreft is het wel gunstig.
ik wil heel graag mn P in 1 jaar halen en als ik zo door ga komt die wens ook echt uit. terwijl er al 90 mensen hebben moeten stoppen met de opleiding omdat ze het of niet leuk vonden of gewoon weg niet konden. Veel mensen zitten nu nog in de stress of ze uberhaupt wel door mogen gaan met de opleiding etc.

Bekijk dit topic eens: http://forum.girlscene.nl/forum/school/tips-voor-optimale-concentratie-en-geen-stress.-268248.0.html