Tips nodig

je hoeft geen toestemming te hebben van je ouders je gaat naar de huisarts verteld je verhaaltje en hij schrijft je de pil voor je verstopt hem klaar…
niemand wil mdat je zwanger word namelijk

Ik heb in een deels dezelfde situatie gezeten. Alleen ben ik niet gelovig opgevoed, en heeft mijn moeder geen inzegening op wat ik wel of niet mag qua seks.

Zelf hebben ik en mijn vriend het 3 maanden met een condoom gedaan. We vonden het alleen te veel gedoe, te duur. En twee keer was hij gescheurd. Ik was toen zelf naar de huisarts gegaan en kreeg zelf de pil. Je hebt hierbij geen toestemming voor nodig.

Persoonlijk denk ik dat het het beste is om wel hierover mee naar je ouders te gaan. Maar wees duidelijk dat je hun normen en waarden snapt maar hier zelf niet mee instemt. Misschien hebben zei er meer begrip voor dan dat je denkt. Mijn vriendin was ook 17 toen ze aan de pil wou gaan, en ze was streng katholiek opgevoed (?). Ze was hiermee ook gewoon naar haar ouders gegaan.

Gewoon naar je huisarts gaan en de pil vragen,
hoef je niet aan je ouders te zeggen, ook heeft je huisarts geheimhoudingsplicht

Ik denk dat ik gewoon de 1e keer met alleen condoom ga doen en dan als ik 18 ben zelf de pil gaan halen.