Tips nodig voor een weekendje West-Nederland !

Hey, girls !

Mijn vriendin en ik, wonend in Oost-Nederland, willen binnenkort een paar daagjes, lees weekendje, richting West-Nederland. We willen daar onder andere bezoekjes brengen aan een strand, een leuk winkelcentrum, diverse uitgaansgelegenheden, diverse eetgelegenheden en eventueel een festival.

Aangezien wij niet bekend zijn in West-Nederland zouden we wat tips van jullie voor stranden, winkelcentra, uitgaansgelegenheden, eetgelegenheden, festivals en mogelijkheden voor overnachtingen goed kunnen gebruiken, want we willen natuurlijk dat het een paar geslaagde dagen worden ! :roll_eyes:

Ik wist niet zo goed onder welke categorie ik dit topic moest plaatsen, dus heb ik hem maar bij lifestyle gezet. So, correct me if I’m wrong !!!

Alvast, dankjewel !

Den Haag/Scheveningen. Bloemendaal aan zee, Rotterdam, Zeeland ergens… Hoe oud zijn jullie?

Dan is Renesse misschien ook leuk voor jullie…

Dankjewel, maar we zijn niet echt op zoek naar een jongerenvakantie.

Willen er meer gewoon even een paar daagjes ‘uit’ en juist niet om overdreven te feesten.

welcome to the randstad haha!
scheveningen, de boulevard/pier is altijd leuk
rotterdam, den haag t kan allemaal!
uitgaan is rotterdam is ook wel leuk en vaak kom je als 17 jarige ook wel in de meeste clubs binnen.

Scheveningen voor het strand, alleen is het meestal wel heel druk. Het ligt er ook aan wat je precies onder West-Nederland verstaat. Alleen Zuid-Holland of ook Noord-Holland. Maar voor ZH idd Scheveningen, shoppen in Rotterdam, als je echt naar een winkelcentrum wil zou ik naar Zuidplein gaan in Rotterdam, is het grootste overdekte in NL. In de binnenstad van Rotterdam zijn er ook veel leuke winkels, in Den Haag ietsje minder maar Den Haag is ook mooi.

Up.

Als je meer in Noord-Holland zit is Zandvoort qua strand ook wel leuk, hoewel het er wel erg druk kan zijn. Of gewoon stranden daar in de omgeving, die iets minder toeristgericht zijn. In Zandvoort kun je trouwens ook gewoon gezellig op de camping staan (geen jongerencamping), dat heb ik vorig jaar met vriendinnen gedaan om toch een beetje vakantiegevoel met z’n allen te krijgen, terwijl we er echt een half uurtje vandaan wonen. Alleen 't uitgaan in Zandvoort was echt drie keer niks. Qua shoppen is Haarlem een sfeervolle gezellige stad. Als je echt voor kleinschalig wilt gaan kun je ook naar Alkmaar, maar volgens mij is Haarlem net een stukje groter en gezelliger. Of natuurlijk gewoon naar A’dam, want een dagje Amsterdam kun je eigenlijk niet missen. Plus de uitgaansgelegenheden daar zijn oneindig, je kunt naar clubs (Air, Escape) of gewoon naar kroegjes. (: