tips nodig voor baantje krijgen

hee meiden,

ik ben op zoek naar een baantje maar er is een probleempje…
ik ben best wel onzeker en verlegen en durf niet zo goed een winkel binnen te stappen en te vragen naar een baantje.
online vacatures invullen heb ik al geprobeerd maar daar krijg ik geen reacties op

hebben jullie tips hoe ik zoiets het beste aan kan pakken?
of iemand die dit begrijpt?

heel erg bedankt alvast :slightly_smiling_face:
xx

er is een algemene (bij)banen topic, misschien moet je het daar is vragen?

ik heb het daar al gevraagd maar kreeg niet echt reacties dus daarom dacht ik dat het beter was om gewoon zelf een topic te openen :slightly_smiling_face:

Nope, topic is er niet voor niets! http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-bijbaantjes-topic-287760.0.html

Je er overheen zetten en het gewoon doen. Baantjes komen niet aanwaaien.
Je hoeft je nergens voor te schamen. Ik durfde het vroeger ook niet, maar als je het niet doet kom je nooit van die verlegenheid en onzekerheid af.

Dit bedoel ik niet kwetsend hoor, maar als je al niet op een winkel durft af te stappen om te vragen of ze nog werknemers zoeken, hoe wil je dan een sollicitatie gesprek doe? Gewoon erop afstappen, winkels (en zeker supermarkten!) krijgen vaak genoeg de vraag of ze nog baantjes hebben. Helemaal niks raar aan! :slightly_smiling_face: Ik kan me er trouwens wel in plaatsen hoor, ik ben ook zo geweest. Maar dat zijn gewoon dingen waar je je overheen moet proberen te zetten. Als je je verlegenheid aan de kant durft te zetten scheelt dat ook weer een boel nerveuzigheid voor toekomstige confrontaties.

Dit mag gewoon in het algemene topic.