Tips nodig over "dood" haar! :(

Een tijdje terug stijlde ik m’n haar elke dag en verfde ik het regelmatig, waar ik op dat moment geen problemen mee had. Toen besloot ik het ineens blond te gaan verven. Het werd toen erg droog. Maar na een halfjaar wou ik weer bruin haar en verfde ik het bruin. Ik bleef het stijlen en toen werd m’n haar ineens heel erg “dood” :frowning_face:
Ik heb nu besloten m’n haar met rust te laten en het niet meer te verven en amper te stijlen.Ik wil geen laagjes meer, maar het vreselijke is dus, mijn laagjes die ik ooit had, zijn nu erg lang, maar ook heel dood(voelt als stro, als je een plukje pakt kan die recht overeind staan, er zitten zelfs kleine klitten in door alle omgebogen,rare hoekige haarpunten) maar ik wil mijn laagjes niet kort knippen, omdat ik dan een heel raar effect krijg met me slag in m’n haar :") Ik ben een week geleden naar de kapper geweest om de laagjes wat minder erg te maken, maar ik heb er nu alweer last van. Heeft iemand een super tip/wonder middel/ iets wat helpt ? :frowning_face:

eigenlijk, als je haar zo helemaal kapot is, is het het beste om het kort te knippen, zodat het heeelemaal opnieuw kan groeien. maar dat is mss niet wat je wil :S

ik heb dat ook.
maar ehm ik gooi dr gewoon heel veel maskers en helstelkuren in enzo ;p
dus ik hou het nog een beetje levend (aa)

zoekfunctie

Ik denk, dat als je het echt weer levend wilt hebben, dit inderdaad het beste idee is. In een leuk model ofzo, een bob is bijv heel leuk! En anders: heel veel haarmaskers, herstelkuren, goede shampoo, conditioner etc. etc. Let wel op, want dit is echt niet binnen een maand hersteld, dat duurt echt wel een tijd! (:

Als je het niet kort wilt: een vriendin van mij had dit ook. Ze doet nu iedere week haarmaskers en SERUM SERUM SERUM (elke dag) erin, en niet meer stijlen en verfen! Haar hara groeit al heel goed door, en het wordt veel minder dood (ze heeft er wel een dood stuk af laten knippen, maar niet kort-kort zegmaar) Succes!

Ik zou als ik jou was, je haar afknippen. Als je dat écht niet wilt, dan zou ik gewoon elke maand ofzo je haar een cm laten afknippen, zo behoud je de lengte, en groei je lanzaam je beschadigd haar uit. Moet je voor de rest wel vriendelijk zijn voor je nieuwe haar! Dus voorzichtig kammen, uitkijken wat er in je haarproducten hebt zitten. Bijvoorbeeld de serum opmerking hierboven, da’s geen slim idee. Serum is zowat 100% silicoon, dus dat legt een laagje rond je haar waardoor het wel gezond lijkt, maar vanbinnen sterft je haar af, omdat het geen verzorging meer toegedient krijgt door dat laagje silicoon.
veel succes ermee

laat je haar eerst wat korter knipper
totaan je schouders ofzo dat is niet zo heel kort
en dan om je haar te verzorgen

• 1x per week een haarmasker (laat deze 10min inwerken ookal staat er maar 2min op de verpakking ('x )
  • gebruik shampoo en conditioner tegn beschadigd haar
    *laat je conditioner 5 à 10 min intreken
  • dit kan misschien goor klinken maar was je haar niet te vaak xD ( daarmee bedoel k niet elke dag)
  • als je je haar stijlt gebruik een product tegen de hitte
  • beste je haar niet droger met een haardroger om t daarna te stijlen , laat je haar natuurlijk drogen ^^

Iets dat dood is, kan je niet weer laten leven. dus afknippen.

Serum legt idd een laagje om je haren heen, MAAR daardoor sterft je haar niet van binnen af. Je haar is namelijk al dood. Wel is het zo dat siliconen op je hoofdhuid inderdaad niet zo goed zijn omdat ze je hoofdhuid afsluiten.

als het dood is kan het niet meer levend worden. tenzij het nep dood is xd.