Tips nodig om ouders overhalen om op paardrijles te gaan

Hallo,
Ik ben dol op dieren en dus ook paarden.

Ik heb eerst op voetbal gezeten maar ik vond het niet echt bij mij passen dus ben ik er vanaf gegaan.

Ik ben een echte dierenvriend en heb ook een kat.
Dus ik dacht dat paardrijden wel bij mij past.
En dus vroeg ik het mijn ouders maar zij zijden:
“Ik weet het niet hoor, het is gevaarlijk en ook een beetje duur denk ik. En ik ken iemand en die is van zijn paard afgevallen en het duurde twee jaar voordat hij helemaal hersteld was.”

Maar het lijkt mij echt super leuk om te doen en ik heb al een paar keer op een paard gezeten (met nadruk op gezeten).

Ik heb het er nog steeds over alleen mijn vader maakt steeds flauwe grapjes over paarden.

Hebben jullie misschien tips om mijn ouders over te halen?

1 je kan met elke sport een blessure krijgen, ook met voetbal
2 het is gezond voor je, vooral als je hiernaast helemaal geen sport doet

ik weet niet hoe oud je bent maar je kan ook zelf deels meebetalen?

Ik ben 13 dus krantenlopen maar als ik erover begin zeggen mijn ouders dat ik beter nog kan wachten todat ik een beter bijbaantje kan krijgen

1. Het is beweging zonder dat je het echt doorhebt.
  2. Op een fijne manege bouw je een heel leuk sociaal netwerk op (ik heb daar denk ik jarenlang m’n hele zaterdag gespendeerd en was er al 's ochtends vroeg om 8.30)
  3. Je traint spieren die je niet altijd makkelijk kan trainen en je leert goed je evenwicht en balans te behouden
  4. Je wordt zelfverzekerd(er)
  5. Je kan soms echt een oase van rust vinden tijdens het rijden en voorbereiden, als je een keertje wat problemen hebt met school ofzo dan kan je alles lekker van je af rijden
  6. de kosten vallen nog best mee vind ik; je hebt eenmalig de kosten van kleding (cap is het duurst en hier moet je ook niet op besparen, rijbroek heb je voor 30 euro, i.p.v. laarzen kan je een paar goedkope jodhpurs en elastische katoenen chaps kopen als je moeilijke kuiten hebt, handschoenen en sokken voor een tientje) en dan de lessen wat afhangt van je locatie maar ik betaalde vroeger rond de 9-11 euro per uur.

Dat vallen, tsja, het is gevaarlijk. Maar goed, ik heb een langere blessure gehad met het naar school fietsen dan met het paardrijden. Het ergste wat ik te paard heb meegemaakt was m’n schouder uit de kom, maar dat was m’n eigen schuld eigenlijk. :’) Toen kon ik 2-3 maanden niet paardrijden. Maar als je leeft uit angst voor blessures kan je nooit meer iets doen.