tips nodig, ik loop vast met schrijven

hoi allemaal,

ik ben nu al een tijd bezig met een verhaal, maar heb al een poosje er niets aan geschreven.
dit is mijn probleem:

ik was, logisch, met hoofdstuk 1 begonnen.
Toen ik niet meer wist hoe ik daar verder moest kreeg ik een ander idee voor een stuk verhaal, maar dat moet veel verder op in het verhaal komen. hoe kan ik dit soort dingen voorkomen, want ik heb nu allemaal losse delen en nog niet echt iets dat het af is en aansluit :expressionless: andere tips zijn ook welkom!

Altijd een notitie boekje bij je hebben en je ogen open zetten. Je kan van de kleinste dingen, overal en nergens, inspiratie krijgen.

@ boven me: je hebt gelijk!!
Ik ben ook altijd zo inspiratieloos. Soms kom ik ergens op maar dan heb ik weer niks om het op te schrijven, en dan vergeet ik het weer. Eigenlijk hartstikke zonde.

dat heb ik nou ook altijd. upje.

als ik even niks weet; sluit ik men ogen, maak ik men hoofd helemaal leeg, concentreeer ik me nergens op & laat ik mijn fantasie het werk doen… En zoals DeRozeAnus al zei, zorgen dat je steeds iets bij je hebt om op te schrijven. Zodat je ideeen kunt opschrijven.

Of zoek in kranten naar artikels die je aanspreken om de een of andere reden & schrijf daar iets omheen…