tips nodig bij kopen statief

Hoi,

Ik wil binnenkort een statief gaan kopen en ik wil graag van jullie weten wat belangrijke punten zijn om op te letten als je naar statieven kijkt. Ik heb namelijk ooit eens gehoord dat er een soort testje was waarmee je kon zien of je statief stevig genoeg was, maar ik ben een beetje vergeten hoe dat moest… :flushed: Ik wil het statief vooral gaan gebruiken voor portretfotografie.

Ik weet het niet zo goed, maar ik zal eens voor je uppen! ^^^^

ehh om te kijken of 'ie steving genoeg staat, ertegenaan schoppen, ertegenaan duwen, kijken hoeveel die kan hebben voordat 'ie omvalt? :stuck_out_tongue:
en verder lijkt het me handig om op de hoogte/lengte te letten, hoe hoog en hoe laag die minimaal/maximaal kan…
heb er verder ook niet veel verstand van :stuck_out_tongue:

Ik heb er een van Hama, ik vind m zelf heel erg fijn heb m via bol.com gekocht.

http://www.bol.com/nl/p/e…index.html#product_images

Ja, gewoon ertegenaan schoppen :stuck_out_tongue:

Weet jij welke hoogte ongeveer genoeg is voor portretfotografie? Want ik vind dat eigenlijk best moeilijk om te bepalen…

Dat is ook toevallig, dat is het statief dat ik waarschijnlijk wil gaan kopen, ook op bol.com, haha :slightly_smiling_face:

Ik heb geen flauw idee, maar ik zou er dan wel zowieso eentje nemen die minstens instelbaar is van ongeveer navelhoogte (of kniehoogte? xD) tot ooghoogte…of eentje die tot boven je hoofd komt… van 50cm tot 1.60-1.70 ofzo… als die bestaan iig :stuck_out_tongue:

Ik heb die van mn papa gejat, dus ik weet het niet zo goed, ik denk wel dat je ff moet kijken wat je allemaal kunt verstellen en hoe lang je de statief kunt maken enzo. En of ie stevig is natuurlijk! Ik denk dat je het beste naar een fotografiewinkel gaan en daar advies vragen en daarna zeggen dat je nog even wilt nadenken. Dan kun je hem alsnog bestellen (voor veel minder geld)
xx

Ik heb ook één van Hama.
Super ding, hij was 30 euro bij de media markt.
Vorige week nog gekocht.

http://i39.tinypic.com/1zp6s0m.jpg

Op die van mij zit dus een rondje (dat zie je onderaan)
die kun je vastdraaien en dan gaat ie niet meer inklappen, ook heb ik een haakje eronder daar kun je bijvoorbeeld gewichten aan hangen zodat die echt niet verschuift!