tips luizen/neten? -.-

je zou zeggen: koop gewoon van dat spul en een luizenkam, en klaar. nou neee dus! ik loop er nu denk ik al zo’n 5/6 maanden mee, ik heb 73283724 x dat spullie erin gehad, en ik kam elke ochtend -met crèmespoeling in mn haar, ja dat moet- mn haar uit met die luizenkam, maar ze blíjven gewoon zitten. en nee, ik ga mn haar niet kortknippen .____. en ohja, ik heb ook al een paar x mn beddengoed + kleren op 60 graden uitgewassen enzo, dus ik ben echt hopeloos, iemand tips of ervaring?

:zipper_mouth_face:

vreemd…
misschien moet je even naar de huisarts ?
Het is misschien een beetje genant ofzo, maar beter dan er mee blijven rondlopen, en het is tenslotte een dokter voor iets :slightly_smiling_face:

Gebruik je welhet goede spul?
Ik had vroeger altijd een goed spul ervoor. Maar ik moest het hele flesje gebruiken wou ikhet weg krijgen omdat ik dik haar heb. zorg dat je het goed over je HELE haren doet. Ook achter je oren, en op je haarpunten over je gehele haar goed laten intrekken en ze dan uit kammen boven de wasbak als het goed is valleen ze dan in de wasbak. en kan je kijken of ze nog leven. Voor de zekerheid herhaal je het nog eens.

Daarnaast je jas, je dekbed, je kleren wassen
Je knuffels (als je die hebt) etc in een plastic zak en een paar dagen laten zitten.

misschien heb je ook maar het gevoel dat je ze dat hebt. Jeukerig gevoel omdat je er aan denkt??

Omg ik haaaat luizen echt, heb er zelf ook een tijdje last van gehad en het is echt superiritant/moeilijk om eraf te komen vind ik. Maaar je moet anders gewoon van die speciale shampoo bij de apotheek halen en gebruiken zoals daarop staat, dat hielp bij mij wel goed. Sorry als je dat al gebruikt hebt ofzo xd mja

je hebt waarschijnlijk luizen gekregen die al imuum waren (zo te horen aan je verhaal). die krengen zijn net als kakkerlakken, ze zijn zo moeilijk uit te roeien, en sommige passen zich aan tegen die chemische troep en worden imuum ervoor.
nee je hoofd kaal scheren hoeft niet maar als ik jou was zal ik naar de huisarts gaan. ik denk dat hij jou een heel aggressief middeltje voorschrijft, of hij je doorstuurt naar een dermatheloog (denk ik).
je hoeft je niet te schamen (ookal kan ik me voorstellen dat je het misschien wel doet). ik denk dat 80% van alle meisjes wel eens een x luizen heeft gehad. lange mooie schone haren, daar houden die krengen van Grrrrr XD

Heb je je vriendinnen ook ingelicht dat je luizen hebt? Het kan zijn dat je ze voortdurend weer van hun terug krijgt.

Dankjullie wel allemaal, naar de huisarts gaan is misschien wel een goed idee ja! de luizen zijn er nu -volgensmij- wel helemaal uit, alleen gaat het nu meer om de neten, er zitten echt 7398723732947239874 voor mn gevoel :’] en die krijg je er zo moeilijk uit…

Koop dit spul.!!!
Werkt supergoed en stinkt niet.!!
http://www.kriebeldiertjes.be

Elke dag kammen kammen kammen, 's morgens en 's avonds.

klik hier! :grinning_face_with_smiling_eyes:

geweldige site www.omaweetraad.com kan ik iedereen aanraadde staat elke dingetje op wat je nodig hebt :grinning:

Het kan ook zijn dat je een bepaalde pH-waarde op je hoofd hebt waar de luizen van houden. Een vriendin van mij had dat ook en de luizen gingen dus maar niet weg. Ik denk dat de huisarts je daar wel meer over kan vertellen :]

• Alle knuffels en kussens en beddengoed waar je op hebt geslapen in vuilniszakken doen, 1 tot 2 weken.
  • Een dag moet je dan 's ochtends en 's avonds een keer je haar ‘insmeren’ met prioderm lotion. Dat laat je dan zitten en na 5 minuten ofzo moet je je haren uitkammen met een luizenkam én een netenkam.
    (Dat zou ik in het weekend doen, het stinkt…)
  • De volgende ochtend je haren wassen met prioderm shampoo, gewoon de gebruiksaanwijzing volgen.
  • Daarna je haren weer uitkammen met een luizenkam (en netenkam)

5 tot 6 maanden, woow, dat is lang :open_mouth:

En als ze dan nog niet weg zijn zou ik eens naar je huisarts gaan.

nog meer? :slightly_smiling_face:

verf je haar,als je geen andere kleur wil doe het dan in je eigen haarkleur,helpt echt…
en je moet het wel tegen je vriendinnen zeggen want het kan zijn dat jullie elkaar steeds weer besmetten zegmaar :]

behandelen - en dat dan de hele nacht er in laten zitten - dan utiwassen, en met neetex (een soort neten weghaal crèmespoeling) en dat gewoon 2x per dag doen, zodat die (dode) neten loslaten, en dan met de luizen kam zo dat je ze er uit kam. en ik zou als ik jou was als je het met de luizenkam doet, ook een witte handdoek er onder doen. dan kun je de levende luizen heel goed zien, en de dode neten die er uitzijn. succes!

Je moet azijn in je haren doen en laten inwerken. De neten worden daardoor dikker en zo kun je ze makkelijker uitkammen.

ik heb nu ook al een lange tijd luizen,
heb al alles gepropeerd
speciale shampoo’s, azijn, met cremespoeling de neten uitkammen
ik krijg ze maar ook niet weg
heb alles dat hier staat al bijna gepropeerd

ga naar de dokter…

het is gewoon erg belangrijk dat je je haar gewoon minstens 2 a 3 x perdag nat maakt (met of zonder shampoo) en met het luizenkammetje erdoor heen gaan. Gewoon heel veel blijven kammen. heel vervelend maar door veel kammen komen ze er wel uit

Succes meid :slightly_smiling_face:

Kleding, haarknipjes, beddegoed in plasticzakken doen. Wat in de diepvries kan doe je daarin voor 1 dag ofzo en voor de rest alles stofzuigen en goed wassen en je haar natuurlijk goed blijven kammen enzo.

En vraag aan vriendinnen of hun er niet last van hebben want als hun er last van hebben dan blijf je ze maar krijgen.