tips liefdesverdriet

een vriendin van mij heeft heeeel erg liefdesverdriet en dat vind ik natuurlijk zwaar kut voor dr.

ik wil dr helpen maar ze zeg dat het allemaal niet goed komt enzo
iemand tips wat ik tegen dr kan zegge? dat is op dit moment enige wat ik kan doen. ;$

Zeg tegen d’r dat ze een lijstje moet maken met aan de ene kant de positieve dingen aan die jongen en aan de andere kant de negatieve. Het heeft mij in een tijd dat ik liefdesverdriet had heel erg geholpen nadat ik had gezien dat er veel meer negatieve punten waren waardoor ik al snel over die jongen heen was.
Voor de rest heel veel luisteren, ze moet d’r hart luchten en aangezien jij d’r vriendin bent zal ze dat bij jou doen. Ook al kun je er niets mee, gewoon blijven luisteren. Mensen vinden het fijn om hun verhaal kwijt te kunnen en het lucht ook heel erg op. Oh en ga leuke dingen met haar doen zoals : zwemmen, naar de bios, meidenavondje etc. Zodat ze het een beetje vergeet.
Veel succes :heart:

Dankje!
We hebben nu afgesproken filmavondje te houden met jank film en veel chocolade haha ;d

Liefdesverdriet is kut.

Je kan haar pijn helaas niet wegnemen, dat is een ‘rouwproces’ waar ze op eigen houtje doorheen moet.

Je kan haar wel op haar hart drukken, dat ze bij je terecht kan.
Om te lachen, te huilen, een dikke knuffel te halen, …

En lief voor haar zijn, door samen afleiding te zoeken.
Houd een verwenavondje (gezichtsmaskertje, scrubben, nagels lakken, …), houd een filmavondje, trommel andere vriendinnen op, ga een avondje stappen, …

Upje, ik heb ook liefdesverdriet dus ik volg dit even:)

Chocolaatjes kopen voor je vriendin en die lekker samen opeten en aan leuke dingen denken

luisteren,
laten praten,
meepraten,
lekker die knul afzeiken,
heeel veel leuke dingen doen,
dingen doen die ze NIET met hem deed (dan hoeft ze niet aan hem te denken),
het boek; “Boeddhisme voor Dummies” lezen… (geeft wat rust en troost… bij mij werkte het iig wel).
dingen doen waar ze niet aan toe kwam toen ze met hem ging (schilderen? cursus volgen? etc…)
praten praten PRAAAATEN.

en op een zeker moment zwijgen :slightly_smiling_face: Laat hem lekker rusten. Niet waard om je boos over te maken :slightly_smiling_face:

succes!

Ze moet het inderdaad zelf doen… Bij mij sloeg er een knop om bij de zoveelste leugen die ik van hem ontdekte; toen was het genoeg geweest. ik zei tegen mezelf; “Ik ga niet meer om jou huilen eikel!”.
en nu zijn we 2,5 week traanvrij verder… :slightly_smiling_face: …heb 3 maanden om hem gehuild elke dag, vond het wel genoeg geweest nu.

Hee ik zit op dit moment ook met een enorme zee van liefdesverdriet. Ik kan echt uren huilen, maar voor mijn gevoel wil ik dit:

praat zoveel mogelijk tegen haar, op msn, sms haar regelmatig. En ook al weet je niet goed wat je moet zeggen, vraag haar gewoon hoe het gaat en laat haar over onzin of juist over problemen praten en praat mee.

Bezoek haar zo vaak mogelijk, plan een vriendinnenavond in met allemaal lekkere maskertjes, enge films/stomme, niet liefdesfilms

Ik zit nu op dag 4 maar ik wil nog steeds niet horen van: Nu hoef je ten minste niet meer te wachten op zijn smsjes/onder zijn te hete douche/ er zijn meer vissen in de zee. Doe eerder een lange knuffelsessie en kam haar haren zacht en vraag haar wat ze het meeste mist, of ze hem terugwilt en of dat goed voor haar is (in het geval van… eigenlijk is het beter zo, als het volledig onterecht is doe het dan maar niet )
Koop een leuk cadeautje zoals een poster of weetikveel, een boek…

Je kan zeker de pijn niet wegnemen en ook al weet je misschien niet wat je tegen haar moet zeggen, probeer niet bang te zijn voor haar grote verdriet.
Probeer haar zoveel mogelijk te bezoeken en dingetjes met haar te doen, maar als ze écht iets niet wilt, doe het dan niet en ga rustig met haar zitten.

succes allemaal… :frowning_face:

ga lekker met je vriendinnen en gezelligavond organiseren of ga uit met je vriendinnen! dan word je lekker afgeleid en dan denk je niet aan hem:D

gezellige dingen doen met vriendinnen, films en series kijken (ik kijk dan geen zielige films maar juist van die feelgoodmovies :wink:)

ik heb momenteel ook enorm liefdesverdriet en ik heb de behoefte om heeeeeel veel over hem te praten

Gewoon veel luisteren, begrip tonen en vooral niet zeggen ‘vergeet hem, en doe gewoon blij.’ want dat lukt haar toch niet.
Dus gewoon veel leuke dingen doen, zodat ze weet dat het leven ook leuk kan zijn zonder hem.

stomme filmpjes op youtube kijken voor het slapen gaan wil ook wel eens helpen dat je jezelf niet in slaap huilt… :slightly_smiling_face:

Ik heb het nu zelf ook

iedereen doet dat op zn eigen tijd, ik had een relatie van 1,5 jaar. 1e 2e en 3e maand nadat het uit was was echt ergste tijd uit me leven ofzo. alleen maar janken aan 1 stuk door elke dag ik wou niks meer doen ik ging wel vaak uit & afsrpeken dat hielp wel veel alleen tog zat het in me achterhoofd. nu na 3 maand begin ik eindelijk mezelf weer te vinden. ik huil veel minder, ik ben met andere jongens bezig & tijd heelt echt… wat ik eerst niet geloofde.

Ik ben mijn vriendinnen & vrienden echt dankbaar dat ze er voor me waren & mij de nodige afleiding gaven. dat zal ik nooit vergeten, rond die tijden zie je wie je echte vrienden zijn. dus ga leuke dingen met haar doen lekker uitgaan afspreken naar leuke jongens kijke/afspreken??:stuck_out_tongue:

Door zorgzaam voor der zijn door haar te steunen.