Tips indeling kamer

Heej!

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik ga mijn kamer verbouwen en hij is nogal klein.
Ik ga 1 muur wit/grijs barok behang doen en de andere muren wit.
De asscesoires worden lichtroze, en de meeste meubels enzo wit.
Nu heb ik geen ruimte meer in mijn kast door, euhm, te veel aan kleren…
Weten jullie een manier hoe ik meer ruimte kan creeëren in mijn kast en kamer?
En hoe ik misschien mijn meubels kan verplaatsen?
Ik zal eventjes foto’s en een plattegrondje neerzetten.

Plattegrond:

http://i42.tinypic.com/2vbr4aa.png

Foto’s:

http://i40.tinypic.com/vpyes0.png

Alvast bedankt voor tips!
Kusjes, Melissa.

Sorry, ik heb geen idee hoe je het kunt verschuiven, het past nu namelijk echt precies. Ik zou als ik jou was de indeling zo laten, maar misschien je meubels opknappen. verfen enzo, dat doe ik nu ook met mijn kamer.

De indeling is prima. Maar als je het een beetje anders wil inderdaad gaan verven en misschien iets meer basic (dus minder dingen aan de muur, op de grond, op je bureau &tc).

Basic word het zoiezo meer, en alle rotzooi gooi ik weg.
Maar de indeling is echt onhandig.
Ik kan moeilijk bij de onderste plank van mijn kast omdat daar mijn bed voorstaat, ook heb ik niet genoeg ruimte voor al mijn kleren dus het is altijd een rotzooi op mijn kamer en kan nooit iets vinden.
Mijn moeder wil een nieuwe kast doen, dat zou opzich ook wel kunnen maar dan op de plek waar mijn bureau staat, dan zou je der evt. een kleine inloopkast van kunnen maken, de plek waar dat kastje dan staat zet je het bureau neer, en het bed schuif je een stuk naar acher tegen de muur aan.
Het kastje wat aan mijn bureau vast zit zou evt. weg kunnen want als ik dan toch geen rotzooi meer heb maakt het niet zo veel uit.
Is dit misschien een idee, wat vinden jullie?

Maak je kamer nou maar eerst basic, ruim het op, knap je meubels op. Alles. Dan deel je het hetzelfde in en post je nieuwe foto’s. Ik kan zo moeilijk oordelen want het is echt een rommeltje… Misschien vind je de indeling wel weer leuk als de kamer opgeknapt is.

speigel ophangen , dat vergroot, lichte kleuren gebruiken en je plafond wit schilderen dat hielp ook dacht ik…

Neem een hoogslaper. Zet je daar je bureau onder, of al je kleren. Je kan ook je kast uitruimen: alles weggooien wat je niet meer aandoet/past.

Alles weggooien wat je niet nodig hebt?
Ik weet het eigenlijk ook niet echt bij jouw kamer…

ik zou de posters van je wand afhalen en als het mag in een basic kleur verfen, het ziet er nu echt heel druk uit en dat maakt je kamer nog kleiner dan hij al is

Het ziet er zo… rommelig uit.
Misschien alle onnodige spullen weg doen ofzo?

Leuke kamer! Ik had ook een beetje zo’n probleem, maar ik heb alles kunnen veranderen met behulp van de Ikea Homeplanner en ook alles uitgetekend op schaal + dan uitgeknipt en dan kan je beginnen met ‘puzzelen’.

Bedankt voor de tips.
Al die zooi en posters en alles dat gáát ook weg, en ik ga ook alles verbouwen, nieuw behang, de andere muren verven, dus daar hoef ik niet echt iets over te horen, en over de drukte laat ik maar zeggen, dat weet ik zelf ook wel, ik kan men zooi gewoon niet kwijt.

En ohja, een hoogslaper, daar kwam mijn moeder ook al mee, wat ik opzich ook een goed idee vind maar ik vind dat gewoon niet zo fijn slapen laat ik maar zeggen, en ik vind het echt ongeloofelijk ongezellig…

manden onder je bed zodat daar spullen in kunnen die uit het zicht kunnen blijven?
als ik jou was zou ik de kleuren licht houden omdat je kamer dan groter lijkt, en ik weet niet of je het kwijt kan maar een spiegel vergroot een ruimte.

het is leuk om je bed bij je raam te zetten zodat de zon smorgens op je gezicht valt en je savonds uit het raam kan staren

maar ik weet niet als dat gaat bij jou ik snapte de plattegrond namelijk niet echt xD

neem gééén hoogslaper !
dat is ongelofelijk irritant !
je kan hem bijna niet verzetten omdat t zo groot is en echt niet leuk als je met vrienden in je kamer bent , kan je niet gewoon effe op bed zitten
en moet altijd die trap af enzo :pensive:

Als je een hoogslaper niks vind kan je misschien ook een bed nemen met van die lades eronder, dan heb je geen kledingkast meer nodig!
En planken boven je bureau hangen waar je troep op kwijt kan?

En alles wat strakker maken, dus geen gordijntjes meer bij je bed, 1 bureau en niet ook nog 2 kastjes ernaast, zulke dingen :slightly_smiling_face:

Ghehe, zou leuk zijn alleen ik heb een schuin raam :stuck_out_tongue:
En waar zou ik dan de rest van de spullen kwijt moetenn?

Er zit al een lade onder mijn bed, en er kunnen geen planken boven mijn bureau want die muur is schuin :wink:

de muren en deur zo kaal mogelijk houden, dus geen posters enzoo…