Tips, ideeën, comentaar voor mijn verhaal!

Hey ik ben MoustacheMeid,
Ik ben bezig met een verhaal te schrijven met mooie zinnen erin. Het gaat over een meisje van 21 jaar. Ze heet Sarah Harems. Ze gaat eindexamen doen en heeft gestudeerd voor horeca-adviseur. Nu ziet ze dat haar lievelings hotel op Kreta {Griekenland} een nieuwe eigenaar nodig heeft. Dat wil ze wel overnemen maar eerst moet ze nog haar eindexamen doen. en nu heb ik dus verder geen inspiratie meer!
help me please!!! xx

Het verhaal:

15 Jan. 2014 1
Kalimera beste Mevr. Jordinais,
Ik heb een advertentie gelezen die meldde dat u uw hotel ging verkopen. Uw hotel is al jaren mijn favoriet, dus ik zou het hotel graag van u over willen nemen. Nu is er een probleem, dit jaar studeer ik af, ik heb hier heel hard voor geleerd dus mijn diploma wil ik graag hebben. Ik ben nu voorraan in de twintig dus ik ben nu uit aan het zoeken wat ik wil gaan doen later. Ik heb gestudeerd voor horeca-adviseur { Ja, ik ben dat hele kleine meisje dat aan u vroeg wat is horeca eigenlijk, en toen ben ik er ook achter gekomen dat ik dat later wilde gaan doen!}, dat kan dan goed van pas komen als ik een hotel zou gaan runnen. Nu wil ik aan u vragen of ik het hotel ook volgend jaar kan overnemen. Want ik zou het jammer vinden dat als ik nu het hotel zou overnemen, ik mijn diploma niet zou halen waar ik de afgelopen jaren heel veel tijd in gestoken heb. Ik vind het jammer dat ik niet even langs kan komen want ja, het is niet al te gemakkelijk om eventjes heen en weer te gaan van Nederland naar Griekenland. Gelukkig verstaat u Nederlands want anders was dit al een heel stuk lastiger geweest.
Zou u mij zo spoedig mogelijk willen beantwoorden?
Met vriendelijke groeten van Sarah Harems.

22 juni 2014,1 week voor examen 2
De schaduw haalde me in, ik zat op de fiets op weg naar school. Het was nog donker, veel te donker voor een zomerachtige morgen in juni. Ik vond het altijd zo spookachtig, bij het idee zelfs al, een zomerachtige, donkere morgen in juni. Dat klinkt toch echt niet, of licht dat aan mij? Ik fietste nu in de zon, de schaduw haalde me weer in, dat vond ik ook al zoiets spookachtigs, hoe kan je eigen schaduw je nu inhalen?! Diep in gedachten zei ik tegen mezelf ‘’ Je kunt het, je kunt het’’. Eigenlijk had dat helemaal geen nut. Want ja ik had volgende week pas eindexamen. Maar ik was natuurlijk weer eens stik, en dan bedoel ik echt stik zenuwachtig. En trouwens ik ben minstens een half uur te vroeg. Ach ja dan kun ik nog even leren, wel zo handig.

Ik hoop dat het iets is!! xxx

Als je nu al geen ideeën meer hebt voor de verdere verloop van het verhaal, zou ik iets anders verzinnen. Als je echt veel inspiratie hebt van tevoren, zul je zien dat het schrijven veel soepeler gaat!
Succes!

Thanx, maar ik heb wel inspiratie alleen ik vroeg nog aan jullie of jullie iets wisten!

Ideeën voor je verhaal moeten niet uit ons komen, maar uit jou. Anders is het niet JOUW verhaal maar die van ONS. Ideeën voor een verhaal bedenk je zelf, dat doet elke schrijver…

Je hebt geen inspiratie, dat schrijf je net. En sowieso geldt dan nog steeds wat ik en Karbonkel zeggen.