Tips gevraagd om een bureau op te knappen!

Hey allemaal!

Ik heb op mijn slaapkamer een bureau staan, die heb ik al heel wat jaren, en hij is op dit moment lila, want jaren terug had ik een paarse/lila kamer.
Nu is zo’n ding best groot en ik vind hem wel heel erg lila, en het staat ook wat druk. Dus wil ik hem als het wat warmer wordt gaan opknappen… Normaal kan zelf wel goede dingen verzinnen maar heb nu echt geen idee, dus hopelijk hebben jullie leuke iedeetjes?
Even een lijstje van wat ik in mijn kamer heb staan qua kleuren:
-een wit tweepersoonsbed.
-wit nachtkastje.
-houten kledingkast(lichte hout kleur).
-makeup plank, ook in een lichte houtkleur.
-boven de makeup tafel een grote spiegel met zwarte lijst.
-en onder de makeup plank een houten lade kastjes van een wat donkere kleur hout.
-een enorme voliere waar mijn ratten in zitten met een creme kleurig dak en de onderste rand is ook in creme kleur.
-een felroze wasmand.
-een felroze vuilnisbak.
-op het bureau staat mijn zwarte tv en zwarte video onder de tv en bovenop de tv een zilveren dvdspeler.
-een roze bench voor mijn hond.
-een roze huisje voor de hond.
-een bruin met zwarte luipaard sofa voor de hond(op chihuahua formaat).
-mijn vloer is donkerblauw zeil met een soort hout effect.
-al mijn muren zijn wit.
-de raamkozijnen zijn babyroze en de deur ook.
-het bovenste randje van mijn kamer bovenaan de muren is lila.
-donkerblauwe gordijnen en voor het raam dan nog eens doorschijnende paarse gordijnen met gouden figuurtjes erin verwerkt.

Zo dat was een lijst! Lijkt veel maar zo vol staat hij toch niet :wink:
Maargoed zo geeft het een idee van de kleuren in mijn kamer…
Ik zat te denken om hem wit te verven maar ben bang dat dat té wordt, want mn bed en nachtkastje zijn ook al wit.
En behalve schilderen misschien nog een leuk “figuurtje” schilderen op het deurtje? Of zou zo’n effect maken met een spons oid leuk zijn? Of zijn er andere dingen die je kunt doen behalve verven om hem wat op te leuken? Het belangrijkste vind ik dat mijn kamer wat ruimer gaat lijken.
Oja, die plastic dingen waar je de laatjes in schuift zodat ze blijven hangen zijn bij mij bijna allemaal kapot, weet misschien iemand of je die los kan kopen? Anders moet ik daar maar houtjes voor vast boren denk ik.
Nouja hopelijk weet iemand iets te bedenken! :grinning:

je zou hem wit of zwart kunnen verven,
en daarna lakken met hoogglans waardoor het niet zo mat wordt

nee zwart past helemaal niet denk ik, dat maakt het juist donker, en glans maakt hem denk ik te opvallend?
Hij moet juist niet opvallen en de kamer zo ruim mogelijk maken :slightly_smiling_face:
Babyroze kan ook maar dan wordt het misschien weer té roze…

Mooi creme is wel leuk denk ik. Dan wordt het niet al te druk.

Hey ik heb mijn oude bureau laatst ook overgeschilderd.
Vervolgens heb ik op de zijpanelen en op het deurtje mijn behang geplakt dat over was ! ziet er erg leuk uit, en hij past nu perfect bij de rest van mijn kamer :wink:
Je kunt er ook plakplastic voor gebruiken of iets dergelijks.

Dat is ook een heel leuk idee ja! Alleen wil ik het rustig houden dus kan ik hem beter één kleur verven…
Ik denk dat ik hem gewoon wit doe, misschien dat ik nog een leuke versiering op het deurtje schilder…
Zou je eigenlijk ook ergens loose bureauknoppen kunnen kopen, voor laatjes en het deurtje?

Volgens mij staat wit juist mooi, en wit wordt bijna nooit ‘te’

handig als je er een foto bij zet ;d dan is het wat makkelijker te zien.
maar ik zou het gewoon een gewone kleur doen. bruin of wit ofzo.
en dan kan je er altijd nog een groot placemat/kleed op leggen zodat er wat kleur in komt. kan je hem altijd en in elke kamer gebruiken …
Je kan er ook bijv. figuurtjes op plakken/verfen. of een strook roze ofzo.

ik zou hem wit verven :slightly_smiling_face:

Je kan bijvoorbeeld een mooie bloem uitprinten en dan op
je bureau plakken.
Of je kan het in een kleurtje verfen…
Nou, in ieder geval succes ermee.
X