tips gevraagd aan examenkandidaten...

Heeey meiden…

Ik heb Havo examen gedaan en hoor dus donderdag de uitslag of ik geslaagd ben. Maar ik stress nu al heel erg voor dat telefoontje… sowieso gewoon als donderdag de telefoon gaat, krijg ik echt een hartverzakking… ik vroeg me af of jullie tips hebben om de dag een beetje door te komen. Mijn moeder stelde voor om smorgens ffwat te gaan eten bij de HEMA, maar ik weet dus niet precies hoelaat ik gebeld word en ben bang om het mis te lopen… Ik heb natuurlijk wel een mobiel bij me enzo, maargoed… hebben jullie nog goede tips?:face_with_raised_eyebrow:

Er is een bepaalde tijd waarop je gebeld kan worden, zoek die even op zodat je op die tijd gewoon rustig thuis zit. Vraag familie e.d. je dan niet te bellen, is mij gebeurt en dan schrik je 'm hard he. Anyways, ga lekker met je moeder ontbijten bij de hema, beetje winkelen/terrasje pakken. Dat uurtje is zo om! :slightly_smiling_face:

Ik heb hetzelfde probleem, haha. Wij worden 's middags gebeld, tussen 16.00-17.00 dacht ik. Ik zou gewoon veel afleiding zoeken en proberen te ontspannen, haal gelijk een maskertje bij de HEMA en ga lekker lang in bad liggen of douchen!

Ik ben niet zo zenuwachtig, ik heb gewoon zoiets van ja, ik kan er nu toch niks meer aan doen. Hou je die dag gewoon bezig, nodig een vriendin uit of ga iets koken o.i.d

Zoek afleiding! En dan in de vorm van een film/boek; iets waar je je in kan verdiepen. Wat eten bij de HEMA lijkt me niet heel erg geschikt omdat je dan niet echt optimale afleiding hebt… dan denk je er toch steeds aan terwijl je daar zit. Misschien kan je bij school nog nagaan hoelaat je gebeld wordt?

bedankt voor alle tips! die film is wel een goed idee denk ik… en ik hoor net dat ze vanaf 3 uur gaan bellen…

Ik heb 2 films gekeken en ben toen op msn en facebook gaan zitten haha. Dat laatste was niet heel slim want je wordt echt opgefokt door alle klasgenoten die ook zitten te stressen :stuck_out_tongue:

Doe gewoon iets waar je van ontspant. Er helemaal niet aan denken lukt waarschijnlijk toch niet, maar een beetje ontspanning is altijd handig. Ga iets creatiefs doen, kijk een film, lees een boek, ga lucky paper stars vouwen (google maar even), ga foto’s maken of bewerken, ga je in een onderwerp verdiepen (via wikipedia ofzoiets), het maakt niet zoveel uit.
Voordat je weet is het zover en ben je geslaagd! Succes!

Ga een spelletje spelen, of iets anders waarbij je je aandacht op iets anders moet richten. Tijdens een film kan je je misschien niet concentreren, terwijl je bij een spelletje vaak wel goed moet opletten. Ik ben ook gaan gamen toen ik mijn uitslag moest krijgen.

Ik ga sochtends met mn moeder ligfietsen en lunchen, voor de afleiding. Verder moet je je bedenken dat je dat telefoontje toch niet kan veranderen, stress is dus nergens meer voor nodig. Succes!

Ik ga sochtends met mn moeder ligfietsen en lunchen, voor de afleiding. Verder moet je je bedenken dat je dat telefoontje toch niet kan veranderen, stress is dus nergens meer voor nodig. Succes!

Ik ga om 8 uur de normen bekijken, daarna heel hard huilen of lachen.
Als ik heel hard ga huilen, dan ga ik een filmpje kijken, misschien de stad ff in met een vriendin die GEEN examen heeft gedaan en heel misschien sporten als ik zin heb :grin: Of ik slaap gewoon verder.
En als ik heel hard ga lachen, dan ga ik dansen en gillen en springen en rennen tot ik gebeld word. Ik kan adhv de normen wel zien of ik geslaagd ben of niet, denk ik. Die normen gaan me breken of maken haha!

@hierboven, de normen worden woensdag toch bekend gemaakt en de uitslag pas donderdag?!

Ik ga trouwens met mn moeder sochtends vroeg naar de stad en dan een half dagje winkelen en half 3 weer terug zijn, ik word tussen 3 en 4 gebeld als ik ben gezakt. Maat ik kom nu al mn dagen niet meer door van de zenuwen, echt verschrikkelijk.

Nee de normen worden donderdag om 08.00 uur bekend gemaakt!

oh huh, mijn leraar zei de dag van tevoren :open_mouth:

nee gelukkig niet XD nog langer de tijd om toch stiekem te kijken :stuck_out_tongue:

Wij worden pas tussen 5 en 6 gebeld als je gezakt bent en na half 7 als je geslaagd bent :’)

Ik word tussen 2 en 3 gebeld, of ik nu geslaagd ben of gezakt. Dus, naja een telefoontje krijg ik sowieso, ik denk dat mijn hartslag pas keihard omhoog gaat als ik de telefoon hoor rinkelen donderdag…

Woensdag hebben we nog met de klas ‘een borrel’ enzo, dus dat is wel fijn (:

Ik zat gewoon tv te kijken en met klasgenoten in een groepschat op MSN, zodat je wist waar ze waren met bellen. :stuck_out_tongue:

Een film kijken! :slightly_smiling_face: En dan een film die je echt moet volgen om het te begrijpen. Ik denk dat ik zelf ga proberen uit te slapen en daarna lekker lang ga douchen. Vervolgens lekker lang m’n haar en make up doen zodat de tijd een beetje snel gaat. Als ik dan helemaal klaar ben (en ondertussen al heb ontbeten en zo) ga ik denk ik een spelletje spelen op de computer of een film kijken. Ik kan je alleen maar aanraden om laat naar bed te gaan op woensdag en aan iedereen te vragen je uit te laten slapen zodat je de ochtend wat makkelijker doorkomt. Ik weet niet of je een goed gevoel hebt over je examens maar ik ga ook naar de normen kijken, zodat ik misschien wat meer hoop krijg :grinning:.

O er zijn weer een hoop tips bijgekomen. Bedankt daarvoor! ik denk dat ik een soort mix ga doen van alle dingen die hier genoemd zijn… ik ga beginnen met een film… kijken hoelang ik t volhoud en ik ga schoenen kopen denk ik haha. Ik heb er op zich wel een goed gevoel over, maar ik denk dat t ook erg van de norm af gaat hangen… dus die ga ik ook maar bekijken inderdaad… waar wordt dat dan bekend gemaakt??