[i]Hoi Allemaal ,
Ik heb een Canon 1000D met 18-55 mm lens en een tamron 70-300 mm lens.
Hebben jullie misschien tips om mooie foto’s te maken en hoe je de instellingen dan moet zetten ?[/i]
[i]Hoi Allemaal ,
Ik heb een Canon 1000D met 18-55 mm lens en een tamron 70-300 mm lens.
Hebben jullie misschien tips om mooie foto’s te maken en hoe je de instellingen dan moet zetten ?[/i]
Mag ik vragen waarom je een DSLR gekocht hebt als je dus blijkbaar niet eens weet hoe je 'm moet instellen?
idd.
maja als tip; lees de gebruikershandleiding.
^ Dat leer je toch juist, door te experimenteren. Is toch niks mis mee? Uiteindelijk moet iedereen het leren en het beste kun je dat door zelf dingen te proberen!
Maar verder, ik heb ook een 1000D en ik doe altijd maar wat. Je moet gewoon zo veel mogelijk veranderen steeds en dan kijken wat het mooiste is. Er is niet één stand die overal zorgt voor mooie foto’s, of je moet hem gewoon op automatisch zetten maar als ik dat constant zou willen had ik niet zo’n dure camera gekocht.
experimenteren heb ik ook gedaan & gewoon heel veel foto’s!
Oké bedankt voor jullie reactie’s verder nog tips ?
@heyworth 'Bedankt voor de reactie en indd ik gebruik het boekje ook niet snap er niet veel van en je hebt er niet zoveel aan…
Google eens voor de gein op ISO, sluitertijd en diafragma. Have fun reading [:
:’)
Ik heb sinds maart 2011 een Canon 1000D en ik heb, op aanraden van meiden hier op het forum, eerst de hele gebruiksaanwijzing gelezen. Gewoon om te weten wat voor functies je allemaal op je camera hebt, wat je er allemaal mee kan. Als ik dan iets las wat ik niet wist (bijvoorbeeld diafragma) dan zocht ik dat op op internet en las ik op welke stand je hem moet zetten voor wat voor effect etc.
Daarna is het gewoon oefenen oefenen oefenen. Experimenteren, nieuwe standjes uitproberen, yeah! (can’t believe I’m saying this maar het is net sex, ja toch? :’))
En kijk eens in het Algemene vragen & tips voor fotografie topic, staan veel handige websites enzo in en kan je altijd vragen stellen!
Wat een domme vraag (’: Ze vraagt gewoon om tips.
Kan jij al werken met een toestel nog voor je hem hebt?
“Neen” is het verwachte antwoord, als je nu de neiging hebt om “ja” te antwoorden: proficiat, u bent een genie.