Tips bijbaantje

Ik heb eindelijk een bijbaantje! =)
Ik mag a.s. zaterdag beginnen met een proefmaand werken in een kledingwinkel
Ik vroeg me dus af of jullie nog tips hadden ?
Optijd zijn/ fijne schoenen ed

bvd =)

Op tijd komen idd, beleefd zijn, niet schelden, geen kauwgom kauwen, niet smsen onder werktijd.

Doen wat je baas zegt!

niet de hele tijd zeuren dat je geen zin hebt, kan vervelend zijn voor je ‘collega’s’

vrolijk zijn naar de klanten
help ze, maar ga niet plakken
denk eraan hoe je zelf vind als je als klant binnenkomt en hoe dan een verkoopster moet reageren
succes!

idd…
denk gewoon van hoe zou ik willen worden geholpen

De klanten helpen met bijv. advies
Telefoon niet op de werkvloer!! heel belangrijk had dat wel toen ik bij albert heijn werkte, mijn allereerste baantje, kreeg meteen een waarschuwing
Makkelijke/goed schoenen
Luisteren naar je baas/leidinggevende
Niet afwachtend zijn als mensen vragend rond kijken
Kauwgom is verboden
Niet brutaal zijn
Af en toe een grapje oké
Geen grote mond
Duidelijk zijn tegen je collega’s/leidinggevende

(’’: zo!
het meeste is genoemd maar dat is ook waar JIJ op moet letten

Vooral ook gewoon je zelf zijn, dan komt het meestal wel goed.
Dus je niet anders voor doen als je bent, zorg gewoon dat je je op je gemak voelt!

• Mobiel in je tas laten zitten, zodat je niet in de verleiding komt je smsjes te lezen.
  • Als je tot sluitingstijd werken moet, duurt het nog wel een half uurtje voordat je naar huis kunt. Dus vlak na werktijd geen afspraken maken!
  • Je een beetje flexibel opstellen.

ik heb sinds 'n maand ook mijn eerste bijbaantje =)

wat tips:

• veel vragen over vanalles/interesse tonen
  • eigen initiatief tonen, dus als je even niks te doen hebt iets zelf verzinnen
  • als je klaar bent met iets vragen of je ergens anders kan helpen
  • niet de hele tijd kletsen onder het werk (als je met vriendinnen werkt ofzo xD) of door de winkel schreeuwen
  • niet gelijk op de seconde dat je afgewerkt bent alles aan de kant gooien, maar even rustig afmaken en opruimen enzo.

zoiets :'D
succes!