tipp-ex op schoenen

Ik heb dus vanmiddag tipp-ex spetters op m’n leren laarsjes gekregen. Is hier iets aan te doen? Ik hoorde dat terpetine ofzoiets helpt maar, volgens mij gaat dat niet samen meet leer?
help?

Kun je het er niet af krabben?, wasbenzine en thinner kun je ook gebruiken

Meestal kan je het er gewoon afkrabben?
anders gewoon even bij google kijken. ;o

Wat ik op internet tegen kwam:

chloor, wasbenzine, aceton, spiritus of terpetijn…
&
'Eerst even 't typex proberen op te lossen op ‘n ander materiaal, en vervolgens op een onopvallend hoekje van je jas proberen of je jas tegen het juiste oplosmiddel bestand is.’

Maar ik weet niet of dat bij leer zo’n goed idee is…
Wat ik ook nog tegen kwam: probeer 't eens met cola of citroensap… als je een typex hebt die gebaseerd is op mineralen, zal dit oplossen in een zuur.

Ik denk dat die cola & citroensap een goed idee is. Die andere lijken me niet echt heel goed voor leer…

Kan je niet eerst proberen het er met water af te krijgen of met type-ex verdunner? Wel eerst even testen op de onderkant/binnenkant van je schoen :slightly_smiling_face:.

In de diepvries en dan valt het eraf !

als het een vrij dikke vlek is (dus niet zo’n uitgewreven troepje) dan werkt het soms ook als je er een stukje tape op plakt (op de typex niet over je hele leren schoen heen uiteraard) en met een beetje geluk blijft het daaraan plakken.

ik had ook tipp-ex op mijn schoenen, ik heb het met schoenenspray gewoon eraf gekregen! en nu zitten ze in de was:) Ik heb het letterlijk net gedaan haha :wink: