Tip voor het avondeten!

Zoals elke dag, moeten we bepalen wat er 's avonds wordt gegeten. Een tijdje terug heb ik een keer iets gemaakt, en mijn vader en ik vinden het eigenlijk wel heel lekker! Ik heb het recept laatst op mijn blog geplaatst en wilde het graag met jullie delen :slightly_smiling_face: Je kan het in meerdere variaties maken, welke ik hieronder zal uitleggen. Het gerecht heeft geen naam, maar is gewoon erg lekker en makkelijk :slightly_smiling_face:

Benodigdheden:

• Kipblokjes
  • Spekjes
  • 2 eieren
  • Witte rijst
  • Bakboter
  • Peper & zout

De rijst
Breng water aan de kook in de waterkoker voor de rijst. Als dit water kookt, doe je het in de pan waar je het water vervolgens weer laat koken.
Voeg de rijst toe en zet het vuur laag, zodra het water weer kookt. Zet de kookwekker aan op het aantal minuten dat op het pak staat.
Als de kookwekker is afgegaan, tuit je de rijst af en laat je het nog even in de pan staan.

De kip & spekjes

Doe een klontje boter in een grote koekenpan/wokpan.
Als de boter bruin wordt, doe je de kip in de pan. Doe hier óf al in de verpakking, óf als het net in de pan zit peper en zout op.
Laat de kip lekker bruin bakken en snijd het eventueel kleiner en check of het gaar is (niet roze van binnen!).
Doe de spekjes in een klein koekepannetje. Als de spekjes al een beetje gebakken zijn, kun je ze bij de kip in de pan doen en daar verder laten bakken. Je kan er ook voor kiezen om de spekjes meteen bij de kip te doen.

De eieren
Maak de eieren kapot en doe de inhoud in een glaasje/kommetje. Doe er een klein beetje water bij.
Klop het ei goed op.
Doe en klontje boter in de pan en wacht tot de boter bruin is.
Doe het ei in de pan en bak een omelet.
Als de omelet is omgedraaid, maak je er stukjes van.

Als laatste:
Doe de rijst en het ei in de pan met kip en spekjes, roer het goed door en eet smakelijk!

Je kunt naar smaak nog satésaus, ketjap en/of sambal toevoegen.

Variaties:
In plaats van gewone kip, kun je ook satékip gebruiken. Dit vind je in de supermarkt.
Je kunt ook groente in het gerecht doen, bijvoorbeeld stukjes wortel en doperwtjes.

Reclame maken voor je blog mag je hier doen: http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/post-je-site-enof-blog-5-238452.msg271834999.html#new

Het is niet bedoeld als reclame, maar als tip voor een gerecht…

Hmm lijkt me niet echt een gebalanceerde maaltijd… maar het klinkt wel lekker :cold_sweat:

jeetje wat bijzonder, rijst met kip en gebakken ei.

:’)

klinkt lekker. :grinning:
ik eet alleen geen kip en spek enzo. xdd
maar goed kan er wel wat anders door doen natuurlijk

Toch geldt dit als reclame. Als zou je je link van je blog er niet inzetten, dan moet het alsnog in een daarvoor bedoeld receptentopic :slightly_smiling_face:
Slotje.