Tip: Huiswerk maken

Vind je het moeilijk om aan je huiswerk te beginnen? Dan heb ik een tip voor je. Het is eigenlijk heel makkelijk.

Als eerste kijk je als je thuis komt na school in je agenda, wat je allemaal voor huiswerk hebt dat je moet maken. Vervolgens ga je verder met wat je normaal doet als je thuis komt (waarschijnlijk begin je niet gelijk aan je huiswerk).
Voordat je begint aan je huiswerk, zet je eerst alles klaar wat je moet gebruiken (boeken, etc), maar beloof jezelf dat je nog geen huiswerk gaat maken! Laat alles liggen, en ga vervolgens ongeveer 10 minuten iets doen wat je leuk vind (tv kijken, computeren, etc). Als je na die 10 minuten niet meer zo geërgerd bent van de gedachte dat je huiswerk moet maken, begin je aan je huiswerk =) Het lijkt dan een stuk minder erg omdat je alles al klaar hebt gezet.

Voor mij werkt het iig altijd als ik geen zin heb om huiswerk te maken.

haha ik ga het zo proberen
ik moet namelijk aardrijkskunde topo leren en zo totaal GEEN zin erin
dus ik ga zo maar me boeken open leggen en eten en daarna leren haha :’)

Hmm misschien moet ik het ook maar eens proberen, heb wel wat motivatie nodig ja. Meestal is het juist dat als ik de eerste bladzijde begin te lezen geen zin meer heb. Behoorlijk irritant.

OMG
k kom dr net achter dat k morgen een Anw s.o heb… :expressionless:
en ik moet nog zoveeeeel inhalen (like scheikunde en wiskunde)
OMG OMG OMG
maar k heb geeeeeeeeeeen zin! :frowning_face:
en die stomme computer in mn kamer leidt me de heletijd af !

xx

ikweenie maar dat werkt bij mij dus echt NIET.xD

dat werkt bij mij dus echt niet he
want dan ga ik dus door met leuke dingen en niet met mn hw
en dat is altijd
ik begin gewoon gelijk en maak alles af zonder computer en als ‘beloning’ ga ik dan weer computeren of wat dan ook!

bedankt voor de tip! (=
ben benieuwd of het bij mij werkt want ik ben meer van zo lang mogelijk uitstellen die shit. maar ik ga het na de vakantie uitproberen ^^

bij mij hetzelfde

Zal het is proberen!, ik heb zelf volgens mij echt concentratieprobleem (a)

Bij mij is het beginnen moeilijk x’D
Als ik eenmaal bezig ben lukt het wel. Doe het vaak gewoon.

Goed idee! Ik moet zo engels maken :S Maar ik ga jou ‘theorie’ toepassen.