Tip: glutenvrij dieet tegen acne

Het schijnt dat als je stopt met het eten van gluten, je ook van je puisten afkomt. Althans, dit kan zo zijn.

Mijn moeder heeft het geprobeerd (ja, ze is 50+ en heeft/had nog steeds last van puisten), ze eet sinds een week geen gluten meer en ze heeft geen last meer van acne.
Ze heeft dus waarschijnlijk een glutenallergie.

Als je heel erg last van acne hebt, komt het misschien wel door gluten.

Bij mij helpt de pil niet tegen acne, dus ga ik kijken of een glutenvrij dieet ook voor mij helpt.

oh dat is wel handig mijn moeder heeft er ook erg last van en ik ook

wat zijn gluten, en waar zit het in? D:

gluten zitten in bijna alles. zelfs in brood.

Wat ook helpt is een dieet zonder melkproducten, bij mij tenminste (en vele anderen zo schijnt, zelfde geldt idd voor een gluten-vrij dieet). En ik ben voor beide niet eens allergisch :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn vriendin haar moeder heeft een soort ziekte waardoor ze geen gluten meer mag eten. Geloof me, het is écht moeilijk. Zelfs gewoon brood of chips kan ze niet meer eten!

Moet je wel mee oppassen, want als je een poos helemaal geen gluten eet, en je stopt dan met je gluten dieet, dan kunnen je darmen niet meer tegen gluten.

Ik zou eerst naar de dokter gaan en het laten checken

acne wordt nooit veroorzaakt door dingen die je eet.
en je moeder heeft dus glutenallergie dat puistjes veroorzaakt en geen acne, acne wordt door andere dingen veroorzaakt. Het kan bij jou erfelijk zijn dat je er puistjes van krijgt maar daarom werkt het niet bij anderen.
stoppen met gluten is ook gevaarlijk.

ik denk niet dat dit zo’n goede tip is.
wat wel werkt is stoppen met zelf oplossingen te vinden en naar de dermatoloog stappen.

Dat zeggen wel meer mensen, dat het niets te maken heeft met wat je eet. Maar als ik een week heel ongezond eet dan krijg ik echt wel puistjes.

On: Bijna in alle lekkere dingen zitten gluten :astonished:

Ooh, echt iedereeen zegt dat je eetgewoontes er geen werking op hebben, en ik zal dat niet meteen afkraken, maar ik heb een boekje besteld (Stop Acne Nu) en daarin staat dat het juist wél invloed er op heeft. Je moet het zelf weten, maar het kan geen kwaad het te proberen en een gezond ‘dieet’ te volgen voor een paar dagen. In dat boekje staat een 21 dagen dieet met alles heel duidelijk uitgelegd, ik heb het geprobeerd en bij mij hielp bewuster eten wél! :ok_woman:

Ik zou niet stoppen met gluten eten, want dat kan slecht voor je zijn.
Wat je beter kan doen is een allergietest laten doen en dan die dingen niet meer eten.

Ik had vorig jaar nog vrij ernstige acne en eczeem. Toen heb ik een allergietest gedaan, bleek dat ik 14 allergieeen heb. Sinds ik dat allemaal niet meer eet is mijn eczeem volledig weg en mijn acne zo goed als weg.

Het hangt er dus maar net vanaf welke allergieen je hebt, hoeft niet per se gluten te zijn.

pffff ik zou gewoon naar een dermatoloog toegaan…
een glutenvrij dieet lijkt me wel pittig aangezien er in gigantisch veel lekkere dingen gluten zitten

ag ik heb al zoveel geprobeerd
het enige wat werkt is zonnebanken
maar daar krijg je kanker van, maar je krijgt tegenwoordig overal kanker van
dus dan hou ik mijn puisten maar
(maar heb ze geaccepteerd)

heey allemaal,
sinds 2 jaar is bij mij coeliakie bevestigd (glutenallergie dus) en dat betekent dus dat je darmen de gluten niet kunnen verdragen. ik ben hierachter gekomen doordat ik veel bloed heb moeten laten prikken en een darmonderzoek met zo’n slangetje enzo. bij mij is er geen verschil tussen de puistjes en pukkeltjes voor of na ik met het dieet begonnen ben. geloof me, er is niks leuks aan en zou je dat echt doen alleen voor een paar puistjes!? ik zou genieten van alles wat ik mocht eten en die puistjes dan maar voor lief nemen!
liefs

On: Bijna in alle lekkere dingen zitten gluten :astonished:

er zijn ook heel veel dingen zonder gluten die lekker zijn, hoor! alleen zijn heel veel dingen vaak besmet, bijvoorbeeld friet die in dezelfde frituur zit als de kroketten

Acne word wel degelijk veroorzaakt door dingen die je eet.
Als ik me een week zit vol te proppen met patat en pizza, kan ik je garanderen dat ik de week erna een dikke vette poffertjesporum heb.