Tinnitus?

Mijn vriend heeft nu sinds afgelopen woensdag continu een hoge toon in z’n oor. Hij wordt er ondertussen redelijk gek van. Vorige week voelde hij zich in het geheel niet fijn (last van hooikoorts, waardoor stof in de longen, waardoor anders ademen, waardoor afwijkend hartritme, waardoor hij zich dus gewoon raar en niet fijn voelde). Ook loopt hij al een tijdje bij de fysio voor zijn kaak. Die gebruikt hij op een verkeerde manier en is ‘overbelast’. Bij eten heeft hij vaak er veel last van.
Nu is die piep tegelijkertijd gekomen met dat hij zich dus niet lekker voelde (van de hooikoorts), maar hij was al naar de HA geweest en kreeg medicijnen voor de hooikoorts en die klachten zijn nu verdwenen. Hij is niet meer benauwd, z’n hart klopt weer normaal etc. Alleen de piep blijft. De HA ziet ook niet waarmee die piep in verband staat, behalve met zijn kaakprobleem wellicht.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en wat hij er zelf aan zou kunnen doen. Ik merk dat hij best bang is dat het blijvend is en dat is natuurlijk ronduit kut.

Tinnitus kan veroorzaakt worden door problemen met je kaak of problemen met nek en/of schouders, dus dit klinkt heel aannemelijk! Nadeel is dus wel dat het waarschijnlijk blijft zolang je het kaakprobleem niet oplost.

Thanks! In ieder geval wel iets waar het mee in verband staat… Hopelijk wordt dat probleem dan gauw minder en daarmee zijn oorsuizen ook…