Tinnitus piepende oren

Hallo girls, sinds een tijdje heb ik last van een piep in mijn oren hierbij heb ik ook er nog eens last van dat mijn oren continu soort van open ploppen als ik gaap, of slik dan kraken en ploppen ze open. Vandaag langs de dokter toen kreeg ik te horen dat ik terug getrokken trommelvliezen had op dit moment hoor ik de pieptoon 24 uur dag en nacht ik geloof dat ik door aan het draaien ben. Zeker omdat ik tentamens heb met school. Nou ben ik zelf bij nader inzien ook eigenwijs geweest veel harde muziek geluisterd uit gaan zonder oordoppen overdag probeer ik het te vergeten maar als ik alleen ben is het niet uit te houden. Graag zou ik willen weten of meer meiden lotgenoten hier last van hebben en wat en hoe ze er mee omgaan ?

Hee,
dit komt mij bekend voor; dat ploppen als ik slik en gaap heb ik ook! Zwaaar irritant!
het idee alsof ik de dicht en open kan doen, open hoor ik alles hard, dicht normaal voor mijn doen!
Die piep heb ik niet, daar kan ik je niet mee helpen!

Volgens mij was dat ook een keer op tv, iemand die zijn hele leven een piep blijft horen. Lijkt mij verschrikkelijk!

jah het lijkt mij ook vreselijk ik voel me nu al zo beroerd maandag moet ik naar de KNO arts hopelijk kan hij wat voor mij betekenen.
Het doet gewoon pijn om te slikken of te gapen ik loop er al tijden mee maar nu is het echt heel erg kan ook door stress komen.
De piep kan inderdaad je leven lang door blijven piepen lijkt me geen pretje.

Mijn moeder heeft ook zoiets, al vanaf haar 17e heeft ze last van een eentonige, hoge pieptoon in haar oren.
Ze hoort ook nog eens slecht (aan een kant doof, de andere kant nog maar voor 40-50%), dus het is behoorlijk vervelend. De doktoren kunnen er helaas niks aan doen.

Inmiddels is ze al 55, dus ze loopt al 38 jaar(!) met die piep in haar oren rond. Ze is er nu, zeg maar, ‘gewend’ aan geraakt, maar het is toch vervelend. Ook dat ze zo slecht hoort is lastig. Vaak hoort ze het bijv. niet als iemand haar gedag zegt. Dan kijken die mensen haar vervolgens raar aan van; ‘waarom zeg je niks terug?’ Want ja, die weten dat niet…

En ook is het wel eens zo dat mijn broertje of ik ons ergeren omdat we iets een aantal keer moeten herhalen, terwijl we juist even tussendoor een opmerking wilden maken. Dan zegt mijn moeder altijd: “Ik zou eigenlijk eens willen dat jullie ook maar één dag met die piep in jullie oren rond zouden lopen. Dan wisten jullie tenminste hoe het voelde.”

Mij lijkt het verschrikkelijk… =(

ik heb ook altijd al een piep in men oren, gelukkig is die niet heel hard.(:
laatst zat ik ook te googlen hiervoor, en ik las dat het bij sommige hielp als ze hun oren lieten uitspuiten. zelf weet ik dat niet, maar wil het wel uitproberen. Succes verder!X

Ik heb het ook 2 jaar gehad, en heb ook een aantal keer m’n oren uit laten spuiten omdat deze’n vaak vol zitten. Nu heb ik sinds de laatste x(december) geen piep meer.

Sterkte ermee.

Het uitspuiten van oren kan ook helpen mijn arts is er nog niet over begonnen omdat ze nog niet weten wat het is het kan ook de buis van van eustachius zijn.
De piep is er altijd dag in dag uit het beste wat je kan doen is niet teveel op de piep focussen ik luister ook geen harde muziek meer achteraf heb ik toch wel spijt maar het leed is nu al geleden. Stress kan ook een veroorzaker zijn van de piep. Bedankt voor de reacties en tips voel me wat minder alleen met de piep want me familie begrijpt er niks van

is die piep ook heel hard, of gewoon normaal. Je kan er wel aan wennen!

heel hard vooral nu ik en verkouden ben en stress. het doet gewoon pijn