Tinnitus/oorsuizen

*Ik weet niet helemaal of ik hier een topic mag openen oid, als dit niet mag dan mag deze weer gesloten worden.*

Hallo hallo!

Voor mijn PWS heb ik het onderwerp: Tinnitus gekozen. Ondanks dat mijn moeder en een kennis tinnitus hebben en ik hen vragen kan stellen lijkt mij dit te eenzijdig (beide rond de 50 en werkloos). Ik vroeg mij af of hier meiden zijn die tinnitus hebben en een paar vragen van mij willen beantwoorden. Dit zal dan vooral gaan over dingen zoals hoe jij het vindt om het te hebben, of je er veel last van hebt en zo ja op welke vlakken? (Bijv. dat je last hebt van dat het nooit stil is in je hoofd maar ook of je er last van hebt als je in de les zit op school oid).
Als iemand mij wilt helpen wil je dan misschien hierop reageren zodat ik je heel snel de vragen kan stellen.
Alvast bedankt!

Mijn moeder heeft het. Ik kan haar wel wat vragen als je vragen noemt :slightly_smiling_face: ( Ze is 61 en niet werkloos :stuck_out_tongue: )

Als je dat aan haar zou willen vragen, heel graag!

1. Heeft u in het dagelijks leven last van uw tinnitus? (gesprekken voeren, slapen → geen stilte, ontspannen, op uw werk etc.)
  2. Wordt u wel eens wanhopig of heeft u wel eens een machteloos gevoel als u denkt aan uw tinnitus? (geen goed werkende behandeling vandaag de dag mogelijk)
  3. Gaat u weleens bepaalde gebeurtenissen uit de weg omdat uw tinnitus u belemmerd? (bijv. verjaardagen etc.)
  4. Is uw tinnitus constant? (zowel frequentie als volume)
  5. Zijn er weleens momenten waarin u zich onbegrepen voelt?

Alvast bedankt! (: