Timeout

Hoi Girls!

Ik zit met een verschrikkelijk probleem.
Het is een erg lang verhaal, dus bedankt als je hier de tijd voor wilt nemen!

Mijn relatie met mijn vriend van ruim 2 jaar is zo goed als geeindigd vorige week.

We hebben erg veel gedoe achter de rug, zijn moeder is namelijk vorige maand overleden na een lang ziektebed. Het is een typ die niet snel zijn gevoelens uit. Hij “leek” hier dus niet echt moeite mee te hebben. Hij zei zelf “Ja het is erg kut, maar ik kan er eigenlijk niks meer aan doen, dus ik kan wel in zak en as zitten, maar dat werkt ook niet” Het is een erg optimistisch typ. Nouja, dat even ter zijde.
Hij is daarnaast ook nog extreem druk, werkt in een bakkerij (waardoor hij dus veel nachtdiensten draait) en doet daarnaast nog een deeltijd HBO opleiding erbij. Heeft eigenlijk geen enkele dag voor zichzelf. Als hij vrije tijd heeft besteedde hij dit aan slapen, school, zijn vader (die er erg doorheen zit ivm het overlijden) of aan mij.

Onze relatie is altijd super geweest, we hebben eigenlijk nooit ruzie gehad… alles klikte, het was gewoon zoals het hoort te zijn. Nu kwam ik er via facebook achter dat hij met een meisje aan het praten was (dit is eerder gebeurd, en dit is onze enige ruzie geweest) Dat meisje vond hem destijds leuk, wou met hem afspreken etc. Hij wist dat ik dat niet leuk vond dus na veel gedoe heeft hij haar uiteindelijk verwijderd.
Inneens kwam ik er vorige week achter dat ze weer vrienden met elkaar waren geworden, ik mezelf natuurlijk helemaal gek maken: mezelf ingelogd op zijn facebook. en jawel: ze hadden weer gepraat, hij BEGON zelfs. Toen ik hem ermee benaderde, ontkende hij dat ze hadden gepraat, hij stuurde zelfs een printscreen nadat hij het gesprek verwijderd had…, maar hij had er niet over nagedacht, en verwijderde haar weer van facebook. Ik was een beetje boos dus heb hem de gehele dag eigelijk genegeerd. De dag erna hem gevraagd of hij kon afspreken, ik wou dit namelijk met hem uitspreken. Wij een tijd afgesproken, hij gearriveerd… komt hij binnen “Hai, Ik weet niet of ik nog wel verder wil”

Ik natuurlijk heeelemaal in shock. Dit zag ik niet aankomen, hij vertelde me dat hij erg druk is met alles en ook gewoon tijd nodig heeft voor zichzelf, hij wil geen verantwoording afleggen met de dingen die hij doet “als ik iets graag wil doen dan doe ik dat, zonder dat ik dat met iemand moet overleggen etc” Het lag absoluut niet aan mij. Ook wist hij niet of het gevoel er nog wel was, hij zei dat de dingen die we nu doen, ook als goede vrienden kunnen.
Hij wil dus graag goede vrienden blijven, ik weet alleen niet of ik dit kan omdat ik die gevoelens natuurlijk nog heb, dit heb ik hem ook verteld. Hij wil graag dat ik daar over na denk.
Ook had hij het over die meid, “ik weet dat het niet kon, en toch doe ik het, dat verdien jij toch niet?”
Uiteindelijk na een goed gesprek afscheid genomen, hij noemde me “perongeluk” schat, ook kuste hij me nog, en vond hij het ook lastig om afscheid te nemen dat merkte ik gewoon. (knuffels geven, “oke schat laatste knuffel”)

Nu heb ik een maand time-out voorgesteld. Zodat hij de rust krijgt om even goed na te denken en dat we na die maand iets leuks gaan doen om te kijken hoe het loopt. Hij vond dit eerst geen goed idee, hij wist niet of hij na die maand er wel anders over dacht… uiteindelijk stemde hij toe met de time-out. Toen hij thuis was had ik hem nog een appje gestuurd “ik zat nog even te denken, na die maand hoef je niet persee een beslissing te nemen, we zien wel hoe het loopt als we wat leuks doen samen” toen stuurde hij terug “ja inderdaad, achteraf vind ik de maand pauze wel een erg goed idee”

Daar is het contact eigenlijk gestopt.

Nouja, nu zit ik er dus totaal doorheen. Hij heeft nooit ook maar iets laten merken, hij zegt namelijk dat hij er al een paar maanden mee loopt (dus nog voordat zijn moeder overleed) Ik ben ernstig aan de diarree sinds vorige week, dit komt puur door alle stress. Ik ben zelfs aan de uitdrogingstabletten. Hierdoor kan ik dus mijn ‘normale’ leven niet oppakken, omdat ik constant naar de wc ren… Hierdoor ben ik er dus alleen nog maar veel meer mee bezig.

De eerste dagen heb ik op zijn facebook ingelogd. Om hem te checken, eigenlijk viel er niks te zien. Alleen dat hij dat meisje een keer opgezocht had, en mij ook. (heeft dat meisje nog steeds niet als vrienden) Even later kwam ik erachter dat hij meldingen aan had gezet als er iemand op zijn facebook inlogt vanaf een andere locatie. Hij heeft dus overduidelijk gezien dat ik hem liep te stalken, heeft alleen hier niets van gezegd. Ook heeft hij zijn wachtwoord niet veranderd, wat ik erg vreemd vind.

In overleg met mijn ouders heb ik hem vanavond een appje gestuurd “Hee… ik mis je, ik was benieuwd hoe het met je gaat?” Puur omdat ik ook aan mezelf moet denken, eigenlijk is hij het enige medicijn die mij van de diarree kan afhelpen en als hij mij ook maar iets geruststellends stuurt heb ik weer even kracht om door te gaan.

Goed, nu mijn vraag hoe jullie hierover denken?
Wat moet ik doen?
Adviezen zijn meer dan welkom!

Time out is voor mij gewoon einde verhaal, geef jezelf aub geen vals hoop. Mij lijkt het normaal dat wanneer je iets moeilijks meemaakt je steunt zoekt bij mensen waar je veel om geeft, in zijn geval heeft/had hij een vriendin die veel om hem geeft. In plaats van steun bij jou te zoeken ging hij zomaar aandacht zoeken bij iemand anders. Sowieso als je het gevoel hebt dat je je vriend moet stalken op fb zegt al genoeg hoe jullie relatie in elkaar steekt.

Hij geeft niet genoeg om je, hij gaf zelf al aan dat hij twijfelt over zijn gevoelens… ja het is nu moeilijk maar het leven gaat gewoon door. Een relatie hoort je gelukkig te maken, je hoeft je niet af te vragen of hij nou wel van je houdt of niet… zoiets hoort vanzelfsprekend te zijn. Doe jezelf dit niet aan.

Ik heb het gevoel dat er veel reacties komen van "Ja, hij verdient jou niet.’ Maar, dat vind ik niet kloppen. Ik denk zelf dat zijn moeder die overleed iets teveel voor hem is op dit moment, en dat hij in de war is. Je bent/was zijn vriendin, ga iets leuks met hem doen, verras hem, maak hem blij, zorg dat hij een goeie tijd heeft, dat zijn problemen even naar de achtergrond gaan. Hij heeft op dit moment steun nodig, steun van iemand die om hem geeft, heel erg. *kuch kuch* Jij *kuch kuch*

Veel succes!!
Oh, en vertel hoe het verder gaat.

Ik begrijp jou reactie wel, maar zijn moeder is net dood gegaan, zelf is hij iemand die niet echt met zijn problemen naar anderen gaat, hij werkt hard, heeft het heel druk, en moet voor zijn vader zorgen. Dan vindt ik het wel logisch dat hij een beetje verward is.

Ik mag denk ik wel zeggen dat ik dit gewoon onzin vind? Als iedereen elkaar zou dumpen omdat ze in een moeilijke periode zitten of iemand hebben verloren… jeetje dan blijft er geen relatie meer over. En sowieso zei hij dat hij al geen gevoelens meer heeft… en dat hij hiervoor ook met een meisje aan het praten was, dit is niets nieuws.

-

^ totaal niet mee eens (dat eerste bericht van justagirl)

Ik vind zeker dat het overlijden van een familielid vreemd/vervelend gedrag verklaart. Maar ik vind contact zoeken met meisjes (op deze manier. Dus niet toevallig vrouwelijke vrienden hebben) totaal niet rechtvaardig gedrag of gedrag dat door de beugel kan.
“ik weet dat het niet kon, en toch doe ik het, dat verdien jij toch niet?” Vind ik ook zoooo slap en manipulerend.

TS, je moet verder doen wat je wilt doen. Maar een time out vind ik echt een slecht idee.
Mensen iets meer ruimte geven als ze dat nodig hebben, ok. Maar zoals ayame zegt vind ik een time out ook 9 van de 10 keer einde verhaal.
Ik zou dit echt loslaten. Sowieso waarom zou je jouw toekomst laten afhangen van de keuzes van een ander? Ipv te vragen of jij hem wat ruimte kan geven, maakt hij het uit. Dat zegt wel iets.

Inderdaad, denk eens na waarom je een time out wilt? Omdat je nog wilt hopen dat hij je terug wilt.
Daar gaat het al fout. Hij gaf zelf aan om het uit te maken, als hij nog over jullie relatie wou denken
dan zou hij zelf wel een break voorstellen. Ik hoop dat je inziet dat je veel meer waard bent dan dat je
een jongen laat beslissen of jij het wel waard bent om terug te nemen of niet. En als je het waard was voor hem dan was het sowieso nooit uitgegaan.

Hij is op het moment aan het slapen… maar ik hij heeft mijn appje al gelezen: genegeerd.

Hij heeft trouwens ook een paar keer gezegd “ik wil je helemaal niet kwijt, ik wil je als onderdeel van mijn leven, maar ik weet niet of dat als stel is”

bedankt voor jullie reacties, misschien hebben jullie ook wel gelijk, ik probeer al voor mezelf te accepteren dat het over is en klaar. Probleem is; we hebben ook een vakantie geboekt voor aankomende zomer… dit hebben we in februari gedaan. Als hij al die twijfels had waarom boekt hij dan wel zo’n vakantie met mij?

^ zoals al gezegd, laat die keuze nou niet afhangen van een ander.
Hij wilt je overduidelijk niet als vriendin. Kan jij het aan om hem in de toekomst met een ander meisje te zien?
Want die kans is groot wanneer je accepteert hem in je leven te houden als vriend.
Je laat een ander beslissen over JOU. Het is allemaal heel vervelend en uiteraard een hele moeilijke tijd voor je. Maar je moet echt even proberen sterker in je schoenen te staan! Je bent nog zo jong. Dit is het einde niet!

Heftig, sterkte. Ik ben het met de rest eens.

Even een update. Nadat hij wakker werd gisterenavond heeft hij mij een appje terug gestuurd “hee hee… ja met mij gaat het wel redelijk, ik ben blij dat ik eindelijk gezegd heb hoe ik mij de laatste tijd voelde… hoe is het met jou?”

Dus ik maar gezegd “oke, met mij gaat het wel redelijk, al denk ik persoonlijk dat een maand toch te lang is… ik denk dat we af en toe is wat leuks met elkaar moeten doen om te kijken hoe dit verloopt, geen verplichtingen geen beslissingen, gewoon jij en ik en iets leuks, want ik denk er natuurlijk ook over na”

Toen antwoorde hij met “ja die maand ben ik het zowiezo over eens, volgend weekend iets doen lijkt me een goed plan. En dat jij er over nadenkt is juist goed.”

Nu heb ik hem gevraagd waar die het mee eens is wat betreft die maand. Dit zal de enige optie zijn om er gezamenlijk uit te komen ipv van elkaar weg te drijven.

Bedankt voor jullie reacties!

Word vervolgd.

Ik was het allemaal net een beetje aan het accepteren dat het over is, nu ben ik dus weer half in gesprek met hem…

Nadat ik hem gezegd had van de maand die ik achteraf misschien dat best lang vind, en daarbij de vraag of we misschien iets leuks kunnen gaan doen volgend weekend, antwoorde hij dat hij die maand ook erg lang vind, dus ik vroeg hem waarom omdat hij mij appte na een goed gesprek dat hij die maand een erg goed idee vond.

Toen reageerde dat hij dat ook vind maar het blijkt toch lang te zijn.
(Ik bedoel we zijn nu net een week verder, waarom krijg ik hier nou weer hoop op?)
Daarna vroeg hij om volgend weekend af te spreken… hier heb ik mee ingestemd maar ik weet nu al helemaal niet of ik dit positief of negatief moet zien,
Ik zit in een achtbaan met gevoelens.

Hoe zien jullie het?

Volgens mij is hij gewoon klaar met de relatie, maar is het moeilijk voor hem om dat duidelijk tegen jou te zeggen zonder je te kwetsen. Time-out betekent volgens mij in jouw geval dat het “uit” is.

Ik snap dat je liefdesverdriet hebt, maar uiteindelijk zal je er wel overheen komen. Je kan hem niet dwingen in een relatie te blijven, dus laat hem gewoon gaan. En laat jouw geluk èn gezondheid in dit geval niet van hem afhangen! Je hebt zeker wel meer dingen om voor te leven.

Ik zou hem ook niet meer stalken op fb of appen, dat maakt het alleen maar moeilijker.

Veel sterke

TS!!! TS!!! Pas alsjeblieft op dat hij je niet aan het manipuleren is hier!
Hij praat met een meisje waarvan jij al meerdere keren hebt aangegeven dat jij je er totaal niet fijn bij voelt. In plaats van het allemaal te accepteren schuift hij het af op zijn verdriet. Hetzelfde met het uitmaken. Een time-out zodat hij de tijd kan nemen? Meid, neem lekker die tijd toch lekker voor jezelf.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor hem dat zijn moeder is overleden, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, maar dat is echt geen reden om jou aan het lijntje te houden toch?!
TS, focus je lekker op de leuke dingen in het leven en ga alsjeblieft na of deze stress en moeite het allemaal waard is op de lange termijn. Misschien is het beter om gewoon lekker voor jezelf te kiezen, in plaats van hem op deze manier willen proberen te ‘helpen’!