Hoi, ik zal je maar alvast waarschuwen voor het lange verhaal
Toetsen maken op school zijn voor mij een hel. Het is niet dat ik niet leer, nee, ik leer zelfs teveel denk ik. Het is zelfs nooit genoeg voor mij, het maakt niet uit hoe laat ik begin, ik blijf altijd leren tot net voor dat ik moet gaan slapen. Dit begint nu echt wel zijn tol te eisen de laatste tijd. Maar wat nog belangrijker is, wanneer ik een toets maak en er een tijdslimiet op staat, raak ik in paniek. Het enige waar ik aan kan denken is: âik moet voor dat de bel gaat klaar zijn, ik mag niet te lang over dit nadenken, ik MOET dit antwoord nu wetenâ. Je kan dus al raden wat er gebeurt, ik ben nooit op tijd klaar en dan haal ik wel eens een onvoldoende. Ook raak ik in paniek wanneer ik bijvoorbeeld een vraag niet weet, want dan denk ik MOET de volgende vraag weten. Ik ga beginnen trillen en zweten. Morgen heb ik toets wiskunde, en je kan al raden, ik heb van 2 tot een kwartiertje geleden geleerd (wel tussendoor een uurtje gegeten) en ik ben nu al helemaal aan het stressen.
Heeft iemand van jullie tips voor me, of advies? Ik weet dat het probleem bij mezelf ligt en dat ik niet zo moet stressen, maar hoe meer ik denk dat ik niet moet stressen, hoe meer ik ga stressen.
Alvast heel erg bedankt om dit te lezen.
xx