Tijd gaat zo snel voorbij, herkennen jullie dit?

Heyy!
Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik vraag het me echt al een tijdje af! Het is namelijk zo dat ik de laatste tijd het gevoel heb dat alles zo snel voorbij gaat. Ik heb sowieso de laatste jaren het gevoel dat alles veel sneller voorbij gaat, maar sinds ik dit jaar met een nieuwe opleiding ben begonnen vliegt de tijd gewoon voorbij! Ik zit al ruim anderhalve maand op deze nieuwe school en dat kan ik me gewoon niet voorstellen! Ook alle leuke dingen lijken zo voorbij te zijn, zonder dat ik er echt van kan genieten. Ik hoop niet dat dit met de jaren nog erger wordt, anders is mn leven zo voorbij naar mn gevoel:O
Heeft iemand dit ook, of herken je dit een beetje?
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die dit ook zo ervaren en weten jullie misschien hoe dit komt!

Wow, ik herken mezelf echt in je verhaal!

Ik wil zóo veel dingen doen, winkelen, feesten, werken, afspreken met vriendinnen, een feest geven, kamer opruimen, kamer pimpen huiswerk maken, sporten, een keertje gaan zwemmen of bowlen met een groepje vrienden enzenz…

Maar het komt er gewoon niet van! Het is idd precies wat je zegt, de tijd vliegt gewoon!

Ik heb sinds dat ik op de middelbare school zit ook het gevoel dat alles zó veel sneller gaat. Het is gewoon echt als: ‘voor je het weet is het weer vakantie.’

Jaa de tijd gaat idd snel. Het is al bijna herfstvakantie, jeej, ik heb echt het gevoel dat het 2 weken geleden nog zomervakantie was…
Ik las pas ergens dat de tijd ook echt sneller gaat dan bijv. 100 jaar geleden, maar of dat echt zo is of alleen zo lijkt weet ik niet.

‘voor je het weet heb je je eerste PTA’s al verneukt’
maar inderdaad ik freak nogsteeds om het idee dat dit mijn 5e jaar middelbare school is ik voel me nog 2e klasser ><

Ja, dat heb ik ook, in het weekend denk ik ‘oh nee, nog een volle week naar school’, maar dat vliegt zo voorbij. Best wel jammer (nou ja, dat van die snelle schoolweek niet natuurlijk :stuck_out_tongue:)

Ik vind ook dat de middelbare schooltijd zo snel voorbijvliegt!
Zit nu in de 5e en volgend schooljaar dus gewoon al examens!
Kan me niet voorstellen haha!

Ja dat heb ik ook wel een beetje. Een schoolweek gaat heel snel voorbij!(terwijl ik school toch écht niet leuk vind)
Maar daarintegen gaat het weekend nóg sneller voorbij… =(

Tsja, ik realiseerde me dat nadat ik van de middelbare school af ging.
Die tijd is zo snel gegaan en ik vraag me nog steeds af of ik van die ‘rustige’ tijd heb genoten.
Daarna is m’n 3 jarige MBO opleiding ook ontzettend snel gegaan, kan me niet voorstellen wat ik allemaal bereikt en gedaan heb in die 3 jaar.
Ik ben nu al weer HBO-er en dat op deze leeftijd.

Heb ik altijd als ik iets moet leren, gaat de tijd zoooo snel terwijl je eigenlijk bijna niks hebt gedaan, of in vakanties enzo.

Maar op school, nee dan gaat de tijd 2 keer zo sloom.

Jaa inderdaad ! Dan is het weekend en dan denk ik ‘nu al weer ?’.

Hehe, van mij mag nu de tijd juist wel iets sneller gaan.

Ja idd, zit nu ook in de 5e! En eerst vond ik die 5e klassers altijd zo groot en ze leken zo oud! Nu ben ik er zelf een en nu denk ik er heel anders over, haha!

Jep.
en ik wil niet ouder worden.

Ja, dat heb ik dus ook.
Het lijkt de laatste tijd dat de tijd echt heel snel gaat.
Het ene moment is het maandag, en het lijkt wel alsof het de dag erna alweer vrijdag is.
En dan zeggen mensen altijd, het duurt nog hardstikke lang voordat je 50 bent.
Het duurt ook nog wel even, maar als de tijd zo snel blijft gaan als dat ie nu gaat, lijkt het alsof het helemaal niet lang meer duurt.

Ja ik herken me er totaal in! Vooral sinds de middelbare school inderdaad, gaat het veel sneller. Ik zit nu in de 4e, maar ik voel me ook nog steeds een brugger hihihi

Ja, en ik vind het verschrikkelijk…
Zit nu opeens in de zesde, eindexamens komen er al aan… en volgend jaar? Ik heb geen idee waar ik dan ben, wat ik doe en dat terwijl het al zo ver is voor dat ik het door heb.
Heel vervelend :’)

Ja, dat heb ik nu vooral nu de toetsweek weer begonnen is.
Ik ben gister begonnen aan mijn tentamens, en toen dacht ik wel even: ‘Shit, hiervoor zit je dus 4 jaar op school, nu mag je het gewoon niet verpesten’. Toen merkte ik pas dat de tijd zo snel gaat…