tijd anticonceptie-pil

hallo allemaal,
ik zit met een vraag namelijk : ik ben net weer aan een nieuwe strip van de pil begonnen,maar omdat het nu vakantie is en ik meestal pas laat thuis kom heb ik hem 3 dagen achter elkaar pas om half 5 s’nachts genomen.
nu is dit natuurlijk niet de meest ideale tijd. dus ik vroeg me af hoe ik dit weer kan veranderen of is dat niet mogelijk om hem dan opeens rond 11 uur 's avonds te gaan slikken?
iemand een idee,ervaring?
alvast bedankt!

up!

Er is een algemeen Pil-topic :wink:

Ik denk niet dat het kwaad kan als je hem nu terug om elf uur neemt, zolang er maar niet langer als 36 uur tijd zit tussen twee pillen in.

Als ik zoiets heb dan slik ik hem daarna wel weer gewoon om 11 uur. Gewoon zorgen dat mocht je seks hebben het gewoon veilig is of wacht gewoon een week zodat je zeker weet dat je weer veilig bent. :slightly_smiling_face: (of hoelang dat ook duurt, bij mijn pil ben ik dan 1 week onveilig, als ik hem bijv. 1x vergeten ben)

Denk verder niet dat het iets uitmaakt. Wat je wel kan doen bijv. is de pil meenemen in je tasje en de wekker van je mobiel zetten. Dan ga je even naar het toilet en dan neem je stiekem de pil in en ga je weer verder met party-en. :'D

okee! top dank jullie wel !

Het handigste is om de pil elke dag zo rond hetzelfde tijdstip te slikken, dan denk je er ook steeds aan en is de kans dat je hem vergeet kleiner.

Maar er mag altijd maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten. Neem je de eerste dus bijvoorbeeld op dinsdag om 10 uur 's avonds, dan moet je de volgende voor donderdag 10 uur 's ochtends hebben genomen.

Dit staat allemaal trouwens ook in de bijsluiter van je pil, en anders kun je het ook vragen in het algemene piltopic.