tiio rotterdam stewardess

hey allemaal
ik wou wat vragen aan mensen die naar tio gaan en de opleiding srb volgen.
ik zelf wil heel graag stewardess worden en ik zit nu in 4 vmbo en wil hierna dus naar tio maar mijn ouders kunnen dat niet betalen omdat het een particuliere school is en dus heel erg duur mijn vraag is dus hoe hebben jullie dat betaalt?

Ik zit er niet op, dus geen flauw idee.

ik had gehoord dat het een hele slechte school was en dat niemand je daarna aannam…
maar je moet zelf weten :wink:

oow ik heb juist het tegenovergestelde gehoord zelfs mijn leraren raden tio aan me aan maar ik ben er ook nog over na aan het denken.

als je ouders zich scheel willen betalen aan een school van bijna 12000 euro dan ja moet je het doen… aangezien de school goed is aangeschreven en het een verkorte opleiding is.

dat is het nou ze kunnen het niet betalen en zoeken naar een oplossing hoe het wel kan want als ze een oplossing hebben gevonden en het kunnen betalen ga ik zeker want ik wil het heeeel graag.

Zó goed staat de tio niet aangeschreven, zeker als ik de verhalen hoor van afgestudeerden! Ik weet niet hoe dat nu is, maar voor de meeste maatschappijen was vroeger een diploma voor secretaresse of receptioniste al voldoende!
De meeste maatschappijen hebben namelijk nog een interne opleiding!
M’n tante werkt bij de KLM en die heeft nooit een opleiding gevolgd voor stewardess!
Na 3 jaar als au pair gewerkt te hebben in Parijs, heeft ze bij de KLM gesolliciteerd en heeft ze een interne opleiding van 6 weken gehad!

oow nou begin ik otch wel te twijfelen of ik wel naar tio moet.

Ik zou het niet doen.
Gewoon een andere normale school voor toerisme of luchtvaart is waarschijnlijk veel beter (sowieso voor de portemonne) XD

whahahah ja dat is zeker beter voor de portomonee ik zal er over na denken maar ik denk dat ik gewoon naar een normale school ga is sowieso ook meteen minder gezeik en zorgen over geld.

Ik wou er ook heen.
totdat ik las hoeveel je moet betalen :slightly_smiling_face:

je kan ook nr roc airport gaan? Scheelt een hoop geld…

Geen idee, ik wou ook heel graag naar het Tio eerst. Maar het kost 10.000 euro per jaar(!!) toch? Verschrikkelijk duur.

Het enige wat ik je kan aanraden is ook naar andere opleidingen te kijken. Ik bedoel, er zou toch ook wel een goedkopere school zijn die de opleiding tot stewardess aanbiedt? En anders zou ik nog eens goed met je ouders overleggen hoe je het betaalt.

Ik wil heel graag even melden dat ik op roc van amsterdam airport zit en ik weet roc’s zijn ook niet geweldig,maar op mijn school kan je ook verkorte opleiding doen,want dat doe ik zelf in 3 jaar.
Ik heb trouwens ook gehoord dat op het tio 3 leerlingen waren die gewoon zonder reden geen diploma hadden gekregen.
Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.
Succes!!

Je kan ook een interne opleiding voor stewardess volgen. Dus bij de vliegmaatschappij zelf. Op de site van de TIO staan ook tips hoe je het zou kunnen financieren. Toen ik op die site keek voor een hbo-opleiding stond er dat je meer studiefinanciering kreeg dan bij andere hbo-opleidingen. En er stond ook een soort schema hoe je het zou kunnen betalen en wat je tekort zou komen of wat je over zou houden.

help

Ik heb nu gekozen voor Lesiure & Hospitality
http://www.rocva.nl/mbo/O…ospitality_Assistent.aspx

Daarna(hoop ik) kan ik verder als luchtvaardienstverlener.Misschien dat het wat langer gaat duuren dan 5 jaar…

Maar als ik nou l&h heb gedaan kan ik dan met die diploma naar een stewardess school…Want daar vragen ze een MBO diploma?

ik dacht ook tio, maar het is zo duur, en straks vind ik het niks. dan heb je toch best wel 12000 euro weggegooid.:confused: maar in die folder staat iets over studiefinanciering toch?

ik wou eerst ook stewardess worden,
maar toen las ik dat je 18 moest zijn om dat te mogen doen de opleiding/ of was het nou werken nu weet ik het niet meer?
ik geloof de opleiding maar dat was ik dan nog helemaal niet…

up voor mijn vraag

^
?
:grinning: